Roman om kärnvapenanfall på Sverige
- Professor Kalkyl
- Medlem
Roman om kärnvapenanfall på Sverige
Hejsan,
Jag letar efter en bok som skulle handla om ett kärnvapenanfall på Sverige. Tyvärr så vet jag inte mer än så, hoppas att någon kanske vet.
Jag letar efter en bok som skulle handla om ett kärnvapenanfall på Sverige. Tyvärr så vet jag inte mer än så, hoppas att någon kanske vet.
Re: Roman om kärnvapenanfall på Sverige
Jo jag vet. Jag fick skallen avblåst i det kärnvapenanfallet....Hans skrev:I Operation Garbo så går det av en kärnvapenrobot mot Sverige - del två eller tre.
MVH
Hans
Jag misstänker att jag förstår vad du menar men du kanske skulle berätta för de andra att du då tillhörde det krigsförbandet som drabbades...eller?MD650 skrev:
Jo jag vet. Jag fick skallen avblåst i det kärnvapenanfallet....
MVH
Hans
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Det stämmer. Dock så var det i Garbo I.Hans skrev:Jag misstänker att jag förstår vad du menar men du kanske skulle berätta för de andra att du då tillhörde det krigsförbandet som drabbades...eller?
MVH
Hans
- Professor Kalkyl
- Medlem
Det är den jag undrade över, går den att få tag på?B Hellqvist skrev:Det finns en roman som heter "Måndag klockan tre", och som kom på 70-talet. Premissen för handlingen var att anfallet skedde när varningssystemen ("hesa Fredrik") testades, och ingen tog larmet på allvar.
MD650: Du har en roll i boken alltså? Cool
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Det blir nog att kolla antikvariat eller bibliotekens magasin/låna den på fjärrlån. Korrekt titel är "Måndag klockan 3". Författaren heter Hans Lundberg och boken kom 1971. För tillgänglighet av boken se: http://websok.libris.kb.se/websearch/sh ... b=holdingsProfessor Kalkyl skrev:Det är den jag undrade över, går den att få tag på?B Hellqvist skrev:Det finns en roman som heter "Måndag klockan tre", och som kom på 70-talet. Premissen för handlingen var att anfallet skedde när varningssystemen ("hesa Fredrik") testades, och ingen tog larmet på allvar.
Senast redigerad av 1 B Hellqvist, redigerad totalt 4 gånger.
- Professor Kalkyl
- Medlem
Okay, tack! Ska kolla!B Hellqvist skrev:Det blir nog att kolla antikvariat eller bibliotekens magasin/låna den på fjärrlån. Korrekt titel är "Måndag klockan 3". Författaren heter Hans Lundberg och boken kom 1971. För tillgänglighet av boken se: http://websok.libris.kb.se/websearch/sh ... b=holdingsProfessor Kalkyl skrev:Det är den jag undrade över, går den att få tag på?B Hellqvist skrev:Det finns en roman som heter "Måndag klockan tre", och som kom på 70-talet. Premissen för handlingen var att anfallet skedde när varningssystemen ("hesa Fredrik") testades, och ingen tog larmet på allvar.
- J.K Nilsson
- Medlem
- J.K Nilsson
- Medlem