Extra intressant för oss svenskar är att man ska inkludera strf 90 i spelet (dock troligen inte i första utgåvan)... och MSS lär ha ett finger med i spelet också, så man kan kanske förvänta sig fler svenska fordon.
Steel Beasts Pro PE och Steel Beasts 2
Steel Beasts Pro PE och Steel Beasts 2
Uppföljaren till stridsvagnssimulatorn Steel Beasts är på gång: Steel Beasts Pro. Varianten säljs till vanliga dödliga i form av Steel Beasts Pro Personal Edition, en något bantad version av det fullständiga programmet som endast säljs till militära kunder. Ohyggligt dyrt: $125. En ännu mer bantad version, benämnd Steel Beasts 2 ska komma under 2006. En jämförelse mellan de olika versionerna finns här.
Extra intressant för oss svenskar är att man ska inkludera strf 90 i spelet (dock troligen inte i första utgåvan)... och MSS lär ha ett finger med i spelet också, så man kan kanske förvänta sig fler svenska fordon.
Tack för tipset!
Det finns screenshots med infanteri i svenska uniformer också.
Läste att det dessutom kommer finnas svenskt tal.
Det finns screenshots med infanteri i svenska uniformer också.
Läste att det dessutom kommer finnas svenskt tal.
Blygsamma krav, men så är inte heller überfunky 3D-accelererad grafik spelets forte - det är simulationsaspekten som är spelets tyngdpunkt.
Steel Beasts Professional requires an IBM compatible PC with the following minimum configuration: (Recommended specs are in parentheses.)For better playing experience, a sound card and joystick are recommended.
- 1.5 (2.5) GHz CPU
256 (512) MB RAM
64 (128) MB, DirectX9-Capable Graphics Accelerator (GeForce 3 class or better)
1.6 GB available hard disk space
Free USB port
Mouse
CD-ROM
Microsoft Windows 2000 / XP with Service Pack 2 installed. (Steel Beasts will NOT run on Windows NT.)
Microsoft DirectX version 9.0 (or better) installed
Eftersom CvD postar urläckra videos i tråden om MTB-spel så måste jag ju posta en länk till en habil video ur MBT-spelet: Fulda Gap 2006. Drygt 30 Mb.
- BMP-trekker2
- Medlem
Jag älskade Steel Beasts I, men det löjligt höga priset på Pro-versionen av denna utgåva gör att jag antagligen kommer hoppa över det. Vi får hålla tummarna för att priset kommer sänkas i framtiden.
Jag läste dock några kommentarer från en australiensare som provat spelet, och enligt honom var det värt varenda öre.
Jag läste dock några kommentarer från en australiensare som provat spelet, och enligt honom var det värt varenda öre.
- BMP-trekker2
- Medlem
Har man spelat SB1 och älskar det då finns det inget skäl att tveka.Björn E skrev:Jag älskade Steel Beasts I, men det löjligt höga priset på Pro-versionen av denna utgåva gör att jag antagligen kommer hoppa över det. Vi får hålla tummarna för att priset kommer sänkas i framtiden.
Inom en snar framtid kommer Esim släppa SB2, som kommer vara en mer användarvänlig och up-hottad version av Pro PE. SB 2 vänder sig till den stora massan spelaree, medans Pro PE vänder sig till fanatikerna. Priset på SB2 kommer hamna i närheten av alla andra spel idag.
Spelet är ute nu, har någon provat det än?
SB2 är för kvinnor och pensionärer. SB Pro PE är för skogshuggare med håriga ryggar och välhängda cowboys.Inom en snar framtid kommer Esim släppa SB2, som kommer vara en mer användarvänlig och up-hottad version av Pro PE. SB 2 vänder sig till den stora massan spelaree, medans Pro PE vänder sig till fanatikerna. Priset på SB2 kommer hamna i närheten av alla andra spel idag.
- BMP-trekker2
- Medlem
Visst har man provat det. Ett underbart sim, det finns ungefär ett tiotal svenska spelare som spelar online.Björn E skrev:Spelet är ute nu, har någon provat det än?
SB2 är för kvinnor och pensionärer. SB Pro PE är för skogshuggare med håriga ryggar och välhängda cowboys.Inom en snar framtid kommer Esim släppa SB2, som kommer vara en mer användarvänlig och up-hottad version av Pro PE. SB 2 vänder sig till den stora massan spelaree, medans Pro PE vänder sig till fanatikerna. Priset på SB2 kommer hamna i närheten av alla andra spel idag.
http://www.diesimfanboi.com/software/bard/sbprope.htm
Vet du hur bra det fungerar på lite äldre system? Med äldre menar jag då av typen kolvjackad VIC-20 (3-4 år gammalt)? Jag vågar inte riktigt köpa det utan att ha provat en demo. $125 är mycket pengar när man inte ens vet om det kommer vara spelbart.
Finns stöd för Track IR?
Edit:
Hittade den här gamla AAR:en jag skrev när jag spelade föregångaren. Tyvärr finns bilderna inte kvar, men det kanske kan skapa lite intresse för spelet.
"”Pansarskyttefordon, skott kommer!” ropade han tillbaks så fort han fått syn på fienden. Hela vagnen vajade när den slätborrade 120mm Rheinmetal kanonen dundrade och ett regn av gnistor slog ut ur BMP-fronten när pilen gick rakt genom fordonet. Kallsvettig lät jag min skytt återgå till att meja ned infanteriet."
Pansarporr på hög nivå.
viewtopic.php?t=9893&highlight=steel+beasts
Finns stöd för Track IR?
Edit:
Hittade den här gamla AAR:en jag skrev när jag spelade föregångaren. Tyvärr finns bilderna inte kvar, men det kanske kan skapa lite intresse för spelet.
"”Pansarskyttefordon, skott kommer!” ropade han tillbaks så fort han fått syn på fienden. Hela vagnen vajade när den slätborrade 120mm Rheinmetal kanonen dundrade och ett regn av gnistor slog ut ur BMP-fronten när pilen gick rakt genom fordonet. Kallsvettig lät jag min skytt återgå till att meja ned infanteriet."
Pansarporr på hög nivå.
viewtopic.php?t=9893&highlight=steel+beasts
- Andreas #1
- Medlem