Nya ritade bilder
- CJBackfire
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Seriöst PanzerIV, du kan gå till ett tryckeri och få dina bilder tryckta som planscher, mm.
Jag skulle vilja ha en skyttegravssoldat från 1vk på väggen. Många andra också skulle jag tro, eftersom du ritar snyggare än många andra som tjänar storkosing på sina bilder (Lasse Åberg t.ex, är bara sååå jävla trött på hans förbannade musse pigg motiv på alla studentpresenter och julklappar...). Du kan trycka upp sådana bilder och kränga på marknader och liknande, eller sälja till folk som kränger dem åt dig på marknader eller torg. Dina bilder är ju finare än smältande vodkaflaskor och liknande, och de säljer ju ändå friskt...
Du sitter på en mindre guldgruva.
Kom ihåg det.
Mvh Andreas
Jag skulle vilja ha en skyttegravssoldat från 1vk på väggen. Många andra också skulle jag tro, eftersom du ritar snyggare än många andra som tjänar storkosing på sina bilder (Lasse Åberg t.ex, är bara sååå jävla trött på hans förbannade musse pigg motiv på alla studentpresenter och julklappar...). Du kan trycka upp sådana bilder och kränga på marknader och liknande, eller sälja till folk som kränger dem åt dig på marknader eller torg. Dina bilder är ju finare än smältande vodkaflaskor och liknande, och de säljer ju ändå friskt...
Du sitter på en mindre guldgruva.
Kom ihåg det.
Mvh Andreas
Hmmm, det har du faktiskt rätt i. Lite större fötter är ett steg på vägen mot perfektion.Om jag får komma med lite konstruktiv kritik så har alla ganska små fötter.
Inga uttrampade 44:or som mina.
Ansiktena och utrustningen däremot är ju bara jämförbar med Da Vinci...
Fråga till PanzerIV: Hur gör du när du ritar gubbarna, dvs tittar du på bilder eller kan du all deras utrustning, vapen, uniformer, mm i huvudet?
Mvh Andreas
Tack för alla svar, har tänkt att kanske visa mina teckningar på Militariamässan.
Andreas K: Tyskarnas utrustning kan jag i princip allt om, samt DDR och en del brittiska grejer.
Men när jag är osäker så kollar jag oftast upp det. Ibland ritar jag av bilder rakt av, men oftast gör jag egna från min fantasi, eller hämtar inspiration eller "tar delar" från rikriga bilder.
Hoppas det var bra svar!
Andreas K: Tyskarnas utrustning kan jag i princip allt om, samt DDR och en del brittiska grejer.
Men när jag är osäker så kollar jag oftast upp det. Ibland ritar jag av bilder rakt av, men oftast gör jag egna från min fantasi, eller hämtar inspiration eller "tar delar" från rikriga bilder.
Hoppas det var bra svar!
Om jag kunde rita lika bra som du skulle jag nog också kunna det mesta i huvudet och bara hämta lite inspiration från andra bilder. Jag hade nog haft lite större problem med att komma ihåg var alla utrustningsdetaljer skulle sitta, ungefär ''Ska stridsspaden hänga till höger eller vänster om gasmaskbehållaren'', osv.
På tal om ingenting så skulle jag kunna tänka mig att lägga ca 100 spänn på en affisch/teckning om du skulle trycka upp några. Jag är säkerligen inte ensam.
Mvh Andreas
På tal om ingenting så skulle jag kunna tänka mig att lägga ca 100 spänn på en affisch/teckning om du skulle trycka upp några. Jag är säkerligen inte ensam.
Mvh Andreas