Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 15 januari 2006, 21:21

mrsund skrev:Jag håller på att spela den här modden nu
http://trp.powerguilds.com/portal.php
so far so good.
Hur är modden i förhållande till HSR? Finns det några stora skillnader, är något mycket bättre/sämre?

Funderar på att ladda ner den, men jag skulle gärna vilja ha lite mer ingående info ifrån någon som spelat den ett tag.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 16 januari 2006, 14:47

Jag spelar som usa nu, första gången det är lite kul att spela dem pga av alla events.
men för tidigt att jämföra fullt ut, de ligger lite för HSR, fler events,
1,3AI som den här moddaren utvecklat till paradox HSR kör sin egen än så länge.
Omgjort techträd det är riktigt roligt.

Vi får se, jag har inte börjat kriga ännu.

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 16 januari 2006, 20:28

Aha. Tack, mrsund. Jag får väl helt enkelt göra som vanligt folk, ladda ned modden och kolla själv. Det ska knappast behöva vara en alltför stor uppoffring

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 16 januari 2006, 21:12

Lite krånglig installation oma man inte får rätt på den från början, det gäller att läsa ordentligt innan annars får man sitta i en timme och undra vad man gjorde fel, som jag :oops:

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 16 januari 2006, 22:39

Aha. Mycket bra att du sa det. Jag hatar när saker inte går som jag vill. Ibland kan jag få raseriutbrott och slå i väggen bakom dataskärmen. Det är en gipsvägg. Den har klarat sig hittils, men det är dumt att chansa.

Fläsket
Medlem

Inlägg av Fläsket » 17 januari 2006, 00:38

Om det är krångligt står jag över isåfall. Jag vill inte ha besvär. Jag vill spela.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 17 januari 2006, 12:21

Det är inte så farligt... men en del har haft lite otur som jag, det löser sig.
Det är en jäkla massa events det är behållningen än så länge av spelet.
Interfacen är väldigt plottrig och det är svårt att se utan att hovra över ikonerna.
Annars är grafiken helt OK.
Teknikträden är ju ändrade och det är kul, men jag är inte riktigt nöjd med dem, flygdoktrinerna kommer ta en evighet.
Det verkar som de gjort så att varje fartyg även ubåtar och jagare endast representeras av en ikon, så det kommer byggas väldigt stora flottor nu.

Jag är lite tveksam till den här modden, dels för att killen som gjort är inne på stonyroad och bråkar hela tiden, dels för att jag är för van vid HSR antar jag, på gott och ont.
Jag ser fram emot när CORE släpps däremot borde inte dröja alltför länge nu (har ju bara gått ett år)

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 19 januari 2006, 08:23

http://www.21vikings.dk/

CORE är ute nu.

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 21 januari 2006, 14:09

Nu kanske jag frågar liite sent, men Albert, vad använder du för Grafik-mod på screenshotsen på sidena 34? Det är grymt snyggt, och jag skulle inte ha något emot att använda det själv. Jag har letat run lite på olika forum, men inte hittat den någon annanstans.

MVH//

Robert

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 22 januari 2006, 21:15

Ferocius skrev:Nu kanske jag frågar liite sent, men Albert, vad använder du för Grafik-mod på screenshotsen på sidena 34? Det är grymt snyggt, och jag skulle inte ha något emot att använda det själv. Jag har letat run lite på olika forum, men inte hittat den någon annanstans.

MVH//

Robert
Hej Robert.

Jag använder en mix av GIP (som jag själv har gjort en del för), Schytts ikoner, MajorCycos ikoner samt en del jag gjort själv.
Det skin (för Tyskland) som jag använder kan jag inte längre komma ihåg vart jag fått det ifrån!

GIP - http://www.stonyroad.de/forum/showthread.php?t=4718

Scytt - http://www.hoi2icon.prv.pl/

MajorCyco - http://www.stonyroad.de/forum/showthread.php?t=2390 (Under 27 Nov 05 )

Hoppas det var svar på dina frågor!

Mvh
Albert - albso437

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 22 januari 2006, 22:04

Tack Albert, det var ett föredömligt grundligt svar.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 23 januari 2006, 22:04

Borde vi inte, appropå nått annat, ha en separat tråd för HOI2 doomsday? Detta verkar ju ta spelet till nya höjder!

Förresten, kan man köra Coremodden parallellt med Stoneyroad och de andra, eller skojar det till sig då?

/Robert Sköld

Användarvisningsbild
Ferocius
Medlem

Inlägg av Ferocius » 23 januari 2006, 22:19

Jo, Robert (fint namn föresten), det kanske inte vore så dumt att starta en ny tråd om Doomsday, den här tråden är ju ganska lång som den är. Det kan väl i och för sig ha en viss poäng att samle ihop allt, ifrån de första nyheterna om HOI II till diskutionerna om Doomsday i en och samma tråd. Båda sätten har ju sina fördelar. Jag svrar alltså ja, nej och nja på den frågan.

Det går för övrigt alldeles utmärkt att spela Coremodden samtidigt som HSR och Realism-grejen. Filerna läggar sig i olika kataloger, så det finns ingen risk för sammanblandning.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 24 januari 2006, 12:22

Jag föredrar samma tråd, spelen går ju ändå in i varandra och så kan vi jämföra dem med varandra när den nya kommer ut.
Det är många frågor som blivit besvarade här och det är lättare för nykomlingar att hitta svaren i en tråd.
mina två korvören.

PS de flesta brukar säkerhetskopiera hela paradoxfilen innan man installerar moddar det blir lättare sen med ominstallationer.
Har du börjat spela core ännu, berätta gärna. jag tänkte själv vänta ett tills ett par nya uppsateringar blivit gjorda.

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 24 januari 2006, 14:31

mrsund skrev:Har du börjat spela core ännu, berätta gärna. jag tänkte själv vänta ett tills ett par nya uppsateringar blivit gjorda.
Det gör du rätt i.
Jag sitter förvisso och spelar min andra Core-omgång, men det har lite för många barnsjukdomar än så länge...

Skriv svar