GIP ingår inte ännu i något existerande MOD - dvs du får ladda ner den separat.mrsund skrev: Tack förresten, jag använder era bilder från GIP och de är jättefina.
Hur var det nu kommer de följa med Basicinstallern sen eller skall man fortsätta ladda ner allt själv?
Stort tack Ola
Hearts Of Iron 2
Sorry om jag svarade för din del
Tusan vad de här artisterna gör ett bra jobb med grafiken på spelet, trodde först inte att det skulle vara någon skillnad men jösses.
Men jag tycker det är lite jobbigt att ladda ner och installera själv skulle vara fint om la ett urplock av de bästa bilderna i modden även om det är tufft att välja, det hade varit till stor glädje för mig (latmasken) och alla andra som kanske inte vet att det finns.
Ja just det HESS flyger bananas, ja alla pratar om det men den slår inte in i mitt spell heller.
Det är kanske inte så lönt att kolla upp det nu, jag hörde att Paradox släpper sin stora 1.3 uppdatering på fredag om en vecka och efter det blir det en massa testande för moddarna vi får se om den funkar till nästa HSR.
Tusan vad de här artisterna gör ett bra jobb med grafiken på spelet, trodde först inte att det skulle vara någon skillnad men jösses.
Men jag tycker det är lite jobbigt att ladda ner och installera själv skulle vara fint om la ett urplock av de bästa bilderna i modden även om det är tufft att välja, det hade varit till stor glädje för mig (latmasken) och alla andra som kanske inte vet att det finns.
Ja just det HESS flyger bananas, ja alla pratar om det men den slår inte in i mitt spell heller.
Det är kanske inte så lönt att kolla upp det nu, jag hörde att Paradox släpper sin stora 1.3 uppdatering på fredag om en vecka och efter det blir det en massa testande för moddarna vi får se om den funkar till nästa HSR.
Communist China har jag funnit vara utmanade och underhållande! Har för tillfället över 100 ic och Nationalisterna har ett par tre provinser nere sydvästra hörnet. Dom är dock omöjliga att inta eftersom dom har så extremt mycket trupper på de få provinserna. Lägger man då till stackin penalty jag får när jag anfaller så blir det inte en rolig historia!
- SuperPalle
- Medlem
Det är så gott som omöjligt att få bort dem utan att fuska eller trixa mycket, men man kan ju alltid acceptera det och skydda gränsen och gå vidare till nästa offer.Flensburg skrev:Communist China har jag funnit vara utmanade och underhållande! Har för tillfället över 100 ic och Nationalisterna har ett par tre provinser nere sydvästra hörnet. Dom är dock omöjliga att inta eftersom dom har så extremt mycket trupper på de få provinserna. Lägger man då till stackin penalty jag får när jag anfaller så blir det inte en rolig historia!
Hur ligger det till med resten av världen?
Här kommer en länk till 1.3 för dem som är för lata för att leta fram den själv.
http://www.paradoxplaza.com/Downloads.asp
http://www.paradoxplaza.com/Downloads.asp
Har nu testspelat 1.3 en stund och har observerat följande:
Jag spelade Tyskland (lättast).
1: Om man allierar sig med österrike så triggar inte Anschluss
2: Vichy får inte tillbaka de provinser som hålls av allierade förband nere i Vichyfranskt kärnområde i 'Return of Provinces'-eventet. Vad värre är: När jag gick ner och drämde ihjäl de belgare som satt där så tillföll provinserna tyskland men registrerade som ockuperade och tagna från Vichy. Kunde sedan inte ge dessa provinser tillbaka till Vichy med resultat att relationen mellan våra respektive stater sakta, sakta förgiftades.
3: Skapa oberoende Kroatien: Jodå, man får sina 3 gratisdivisioner, men något Kroatien dök inte upp. Bara ockuperade provinser där Tyskland dominerade Kroatien men inte kunde lämna tillbaka eller annektera dem.
4: Flygstrider är MYCKET blodigare nu. Det gillar jag. Och UK (och senare USA) utför faktiskt strategisk bombning.
Tips: Bygg MÅNGA jaktplan och ha dem i stora block!
Allmänt:
Trots märkliga buggar(?) gällande provinserna som jag mände ovan är jag mycket nöjd.
1: Om man allierar sig med österrike så triggar inte Anschluss
2: Vichy får inte tillbaka de provinser som hålls av allierade förband nere i Vichyfranskt kärnområde i 'Return of Provinces'-eventet. Vad värre är: När jag gick ner och drämde ihjäl de belgare som satt där så tillföll provinserna tyskland men registrerade som ockuperade och tagna från Vichy. Kunde sedan inte ge dessa provinser tillbaka till Vichy med resultat att relationen mellan våra respektive stater sakta, sakta förgiftades.
3: Skapa oberoende Kroatien: Jodå, man får sina 3 gratisdivisioner, men något Kroatien dök inte upp. Bara ockuperade provinser där Tyskland dominerade Kroatien men inte kunde lämna tillbaka eller annektera dem.
4: Flygstrider är MYCKET blodigare nu. Det gillar jag. Och UK (och senare USA) utför faktiskt strategisk bombning.
Tips: Bygg MÅNGA jaktplan och ha dem i stora block!
Allmänt:
Trots märkliga buggar(?) gällande provinserna som jag mände ovan är jag mycket nöjd.
2 och 3 har jag inte varit med om.Fläsket skrev:Har nu testspelat 1.3 en stund och har observerat följande:
Låter skumt...