Silent hunter III
- Panzerschreck
- Medlem
Har SH3, har inte hunnit spelat det för mycket, har dock en kamapnj på gång och har nu Brest som hemmahamn.
Engelska kanalen börjar att bli tuff att åke genom numera, -39 gick det bra att tom under dagtid åka på ytan igenom men nu måste jag dyka så fort det blir ljust. Gibraltar är annars ett målrikt område har jag upptäckt
Engelska kanalen börjar att bli tuff att åke genom numera, -39 gick det bra att tom under dagtid åka på ytan igenom men nu måste jag dyka så fort det blir ljust. Gibraltar är annars ett målrikt område har jag upptäckt
Köpte ny dator, så efter 12 uppdrag så fick jag börja om från början. Fördelen är att jag nu har 2048 i ram mot 512 innan, så på kompressed time så sackade datorn innan. Kul spel med bra grafik. I början så missade torpederna men efter att ha ställt in dom på högre fart så blev det bättre, det blir väl så när man är feg och ska vara 40 mil ifrån 
Jag kör oftast kortskott dvs under 400 mMille1 skrev:Köpte ny dator, så efter 12 uppdrag så fick jag börja om från början. Fördelen är att jag nu har 2048 i ram mot 512 innan, så på kompressed time så sackade datorn innan. Kul spel med bra grafik. I början så missade torpederna men efter att ha ställt in dom på högre fart så blev det bättre, det blir väl så när man är feg och ska vara 40 mil ifrån
jag tycker att jagarnas sonar är lite för bra. Smyger mig in i en hamn på lägsta hastigheten och använder lilla fusket med ögat ovanför vattnet för att se området runt omkring. EN jagare kommer från horizonten och hittar exakt var min ubåt finns och släpper lite burkar med sprängämnen. Horiskopet var inte uppe och hans patrullzon låg inte i närheten.
Sen är torpedbåtarna aningen irreterande också
Men Engelska kanalen är väl inte så grund i verkligheten, går på grund ofta i den
Sen är torpedbåtarna aningen irreterande också
Men Engelska kanalen är väl inte så grund i verkligheten, går på grund ofta i den
Horiskopet??? Nåt man ser in i framtiden medmattep74 skrev:jag tycker att jagarnas sonar är lite för bra. Smyger mig in i en hamn på lägsta hastigheten och använder lilla fusket med ögat ovanför vattnet för att se området runt omkring. EN jagare kommer från horizonten och hittar exakt var min ubåt finns och släpper lite burkar med sprängämnen. Horiskopet var inte uppe och hans patrullzon låg inte i närheten.
Både och. Du kan hoppa in och ta över de flesta stationer, och då blir det 1p vy. Annars står du bredvid och kan titta över deras axlar. Allt i dock i bländande 3Dgunship skrev:hur är spelet upplagt?![]()
ser man 1st person view eller 3rd person view?
En del stationer har dock 2D vy. Detta gäller navigering, attackstationen, hantering av manskap och skadekontroll och till slut skärmen där du pysslar med vilken sorts torped som skall in i vilken tub.
Yupp!gunship skrev:kan man växla mellan vyerna?
Navigering sker via en stor karta där du kan placera ut waypoints. För att snabba på förflyttningen över havet kan du använda dig av tidskompression (TC).gunship skrev:ser man en karta som man åker på och sedan ser man det som i verkligheten?
När folket på bryggan får syn på något (fartyg eller flygplan) hojtar dom till (och om du har hög TC ändras den till en mer hanterbar nivå ). Sen är det upp till dig att bestämma om du vill fly eller slåss. Samma sak om du färdas i uläge, då blir du informerad om hydrofonisten hör något suspekt.
Någon annan än jaggunship skrev:nån som kan ge en bra beskrivning?
Det finns massor av info på forumet hos SubSim.