Studerar du historia?Carolus skrev:A World History of Societies - McKay - Sixth Edition
Studentlitteratur för en historiestudent. Riktigt bra!
Vad läser du just nu?
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Perra
- Medlem
- Perra
- Medlem
Det där är ju individuellt...jag gillade den inte, därmed inte sagt att andra inte kan göra det. Vissa avsnitt som man är helt lost på är det förstås inte fel att titta i, men självklart finns det bättre alternativ i andra böcker till varje avsnitt. Dess fördel är översiktligheten, men det gör den också ganska dålig. Jag gillar den inte helt enkelt...
- Andreas #1
- Medlem
- medundersåte
- Medlem
Läs om läs rätt, jag skrev "...ignorant för utvecklingen i europa utanför England och Frankrike".Carolus skrev:Hur menar du då? Jag tycker de har jättemycket om utomeuropeisk historia?Patrik skrev:Jag hade ärligt talat lite svårt för den också, jag fann den seg och fullständigt ignorant för utvecklingen i Europa utanför England och Frankrike.
Övriga Europeiska länder - med möjligt undantag för Tyskland/Italien och Spanien - nämns endast kortfattat - om ens alls - medan t.ex. antisemitismen i England under medeltiden får stort utrymme.
Andra underligheter är t.ex. den ständigt återkommande fokuseringen på judarnas historia, som redan under för- och antiken överstiger sidoantalet för Egypten.
- Belisarius
- Medlem