Jo jag har boken, har inte läst den än dock.Bagheera skrev:Re: Hitlers homosexualitet: Han var antagligen helt asexuell av följande skäl.
Läste vidare i Beevors bok, "Berlin, slutstriden 1945" förra natten. Orkar inte leta upp sidan ifråga just nu, försökte dock. Men i alla fall så förs det fram där, och Beevor citerar mest dokumenterade källor från den tiden, att Hitler blev asexuell tidigt då han i sin "mentala sjukdom", (nota bene, det står "inte sinnesjukdom" i boken vad jag kommer ihåg) var ett helt "ett" med hela det tyska folket, han kunde bara älska folket i sig, inte enstaka personer, och hela folket (enligt Hitler) älskade honom i ngn sorts gemensam evig symbios och kärlek. Ein Volk ein Fuhrer.
BTW, det Perra skriver om raseriet (op sonnewende t.ex) m.m. finns i samma 130- sidohärad i Beavors bok, kanske du har det fulla citatet om det var där du läste det?
OT: Schwalbe är du medlem i SMB så kunde du som Ume-bo få boken gratis på Nolia-mässan i veckan , men antagligen har du den väl innan liksom jag.
Larsson?
Jag har gått ur SMB, glömde alltid att avbeställa