Hitler=Hur mycket stämmer det egentligen?

Tillägnad vår saknade medlem varjag
Användarvisningsbild
Schwalbe
Tidigare medlem

Inlägg av Schwalbe » 17 augusti 2005, 09:58

Bagheera skrev:Re: Hitlers homosexualitet: Han var antagligen helt asexuell av följande skäl.

Läste vidare i Beevors bok, "Berlin, slutstriden 1945" förra natten. Orkar inte leta upp sidan ifråga just nu, försökte dock. Men i alla fall så förs det fram där, och Beevor citerar mest dokumenterade källor från den tiden, att Hitler blev asexuell tidigt då han i sin "mentala sjukdom", (nota bene, det står "inte sinnesjukdom" i boken vad jag kommer ihåg) var ett helt "ett" med hela det tyska folket, han kunde bara älska folket i sig, inte enstaka personer, och hela folket (enligt Hitler) älskade honom i ngn sorts gemensam evig symbios och kärlek. Ein Volk ein Fuhrer.

BTW, det Perra skriver om raseriet (op sonnewende t.ex) m.m. finns i samma 130- sidohärad i Beavors bok, kanske du har det fulla citatet om det var där du läste det?

OT: Schwalbe är du medlem i SMB så kunde du som Ume-bo få boken gratis på Nolia-mässan i veckan , men antagligen har du den väl innan liksom jag.
Larsson?
Jo jag har boken, har inte läst den än dock.
Jag har gått ur SMB, glömde alltid att avbeställa :)

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 21 augusti 2005, 02:22

Så i princip kan man säga att det som jag tog upp är mer eller mindre myter!
Jo, jag kände till att Hitler piskade upp hatstämning.......Är det rätt eller fel att påstå om han skyllde allt på judarna?

Stefan

Solitaire
Medlem

Inlägg av Solitaire » 21 augusti 2005, 18:29

Enligt nazisterna låg judarna bakom både kommunismen och kapitalismen och under kriget var det i den tyska propagandan tal om att judarna hetsade till krig, Roosevelt kallades för jude osv. så ja Hitler skyllde det mesta på judarna även om nazisterna tidvis tonade ner rashetsen i olika perioder på 30-talet.

Blitzkrieg
Utsparkad

Inlägg av Blitzkrieg » 30 augusti 2005, 22:50

Angående Jesse Owens 1936 så har jag läst att Hitler Hade hälsat på alla som hade vunnit och det ansågs opassande att Han hälsade på alla som vann medalj i OS, Och att det då var därför som han inte tog i hand med Jesse Owen,
Och då så missuppfattades detta och många trodde genast att Hitler inte tog i hand med honom bara för att han var svart.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 31 augusti 2005, 08:29

Blietzkrieg: Ungefär så, ja: http://www.faktoider.nu/owens.html (Eller var det där du läste det?)

Blitzkrieg
Utsparkad

Inlägg av Blitzkrieg » 31 augusti 2005, 19:00

jag läste det i en annan tidning men det står samma som där ungefär

Rommel
Tidigare medlem

Inlägg av Rommel » 4 september 2005, 10:29

Det måste vara omöjligt i propagandafilmen Olympia som handlar om OS-36 så ser man i början en massa olika nationaliteter och raser även svarta filmade i slowmotion med en olivkvist på huvudet och framställs som olympiska gudar.
Och dessutom kan det väl inte bara ha varit en svart som vann guld med mera så länge Hitler inte hade något personligt emot Jesse Owens så måste han ha gått iväg av någon annan annledning än hans ras. :)

Användarvisningsbild
John
Medlem

Inlägg av John » 4 september 2005, 10:40

Ytterligare en historia
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 34,00.html
Skall bli intressant att se bandet och själv bebömma det.

Rommel
Tidigare medlem

Inlägg av Rommel » 4 september 2005, 10:52

Tack för länken den där måste bara ses :)

Mnh General Rommel ( ökenräven )

Stefan Lundgren
Stödjande medlem 2022
Kontakt:

Inlägg av Stefan Lundgren » 10 september 2005, 16:48

Nazistiska partiet tvättar bl a pengar under kriget och det var bl a i förhoppning att slå ut dess motståndares valutor, hur mycket stämmer detta då?

Stefan

Ja77
Medlem

Inlägg av Ja77 » 10 september 2005, 16:56

Stefan Lundgren:de förfalskade pengar stora mängder pengar (pund) för att skada englands ekonomi, planen han dock inte sättas i verket och stora mängder av förfalskade sedlar dumpades i sjöar.

Användarvisningsbild
Söt fluffig Kossa
Medlem

Inlägg av Söt fluffig Kossa » 11 september 2005, 01:07

John skrev:Ytterligare en historia
Alltså, det verkar som om artikeln inte säger något över huvud taget om att Hitler skulle vara homosexuell......

varför flög han ur sängen för att han hörde pussa????????

Dum artikel enligt mig.....

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem

Inlägg av Ostmark » 14 september 2005, 00:14

Söt fluffig Kossa skrev:
John skrev:Ytterligare en historia
Alltså, det verkar som om artikeln inte säger något över huvud taget om att Hitler skulle vara homosexuell......

varför flög han ur sängen för att han hörde pussa????????

Dum artikel enligt mig.....
Jag brukar också fara upp ur sängen rosenrasande då folk ska väcka mig. Skulle knappast bli bättre om min syster (om jag hade någon sådan) skulle försöka pussa mig varje morgon. För min del kallas det: "Dåligt morgonhumör".

Bara för att man som ung pojke inte gillar flickor (vem gjorde det igentligen då man var liten? tjejbaciller!) så betyder det inte att man är homosexuell. Larvig artikel, men vad förväntar man sig av Aftonbladet.

Användarvisningsbild
Srednar
Medlem

Inlägg av Srednar » 29 september 2005, 14:53

Hur mycket stämmer det med att Hitler egentligen inte hade för avsiikt att utföra "De långa knivarnas natt"? Var det inte egentligen Himmler och Göring som tog initiativet, då Hitler tvekade?

Användarvisningsbild
Hexmaster
Saknad medlem †
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » 29 september 2005, 15:06

Tog bort ett inlägg som inte tillförde något. :)

Skriv svar