Vad läser ni?
Vad läser ni?
Jag vet att den här tråden har funnits här förut, men det skulle ändå vara interessant att få veta om ni har något tips på en bra bok? Om inte annat så kommer det ju ut nya böcker hela tiden... Själv har jag precis inhandlat "Stalins hämd" av Niclas Sennerteg 
- Hans Rosenberg
- Medlem
Jag tillhör ju dem som har svårt att läsa en bok i taget, just nu läser jag nedanstående.
Evans, Till historiens försvar. Rekomenderas till alla som intresserar sig för historieteori.
Beevor, Stalingrad. Antar att de flesta redan läst den, andra läsningen för min del.
Codreanu, Till mina legionärer. Mycket ideologi men även historia. En av 1900-talets mest fascinerande politiska rörelser.
Evans, Till historiens försvar. Rekomenderas till alla som intresserar sig för historieteori.
Beevor, Stalingrad. Antar att de flesta redan läst den, andra läsningen för min del.
Codreanu, Till mina legionärer. Mycket ideologi men även historia. En av 1900-talets mest fascinerande politiska rörelser.
- Fältmarskalken
- Medlem
-
Ebbe_lille
- Medlem
Jag läser en mkt intressant bok, som jag hittade på biblioteket häromdagen. Den heter Svenska armén genom tiderna och gavs ut 1949. En mängd författare har bidragit med olika texter till boken, bland andra Alf Åberg (som måste ha varit i sin ungdoms dagar anno 1949). Boken är väl relativt patriotisk, men innehåller mycket intressant fakta om svensk krigföring genom tiderna, allt från Vasatidens fänikor till uniformer genom tiderna.
Alf Åberg var inte han nasse under kriget?En mängd författare har bidragit med olika texter till boken, bland andra Alf Åberg (som måste ha varit i sin ungdoms dagar anno 1949). Boken är väl relativt patriotisk, men innehåller mycket intressant fakta om svensk krigföring genom tiderna, allt från Vasatidens fänikor till uniformer genom tiderna.
Själv läser jag en gammal bok om slaget vid Storbritannien av Len Deighton, som för att vara skriven journalist är bra.
-
Ebbe_lille
- Medlem
- Anders Widén
- Medlem
- Johan Elisson
- Medlem