Vad läser du just nu?
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
-
Gustav Björklund
- Medlem
- Anton Severin
- Medlem
Har precis läst ut Pansarchef under Rommel av Hans von Luck. Boken beskriver hans deltagande i fälttågen i Polen, Frankrike, Ryssland och Afrika, samt defensiva försvarsstrider i Normandie och bakåt mot Tyska gränsen, i slutet var han staionerad på Östfronten öster om Berlin, där han slutligen blev krigsfånge hos ryssarna. Han beskriver väl vedermödorna i rysska arbetsläger, samt frigivningen och livet därefter. Ett intressant människoöde - klart läsvärd bok.
MVH
MVH
- subskipper
- Medlem
- subskipper
- Medlem
Högst irriterande att man slarvat bort Ä i början av boken och ersatt bokstaven med Ü. Sedan har de kastat om kolumnerna för manskapsunderskottet i sektionen om divisionens bildande. De har mixat ihop siffrorna för off. och underoff. I övrigt mycket intressant läsning. Lite svårtydbara men ändå föredömligt detaljerade kartor. Bara 50 sidor kvar innan jag får ge mig på volym II.MD650 skrev: Precis läst ut den och beställt vol 2.
~Henric Edwards
Oj...på vilken sida?Henric Edwards skrev:Högst irriterande att man slarvat bort Ä i början av boken och ersatt bokstaven med Ü. Sedan har de kastat om kolumnerna för manskapsunderskottet i sektionen om divisionens bildande. De har mixat ihop siffrorna för off. och underoff. I övrigt mycket intressant läsning. Lite svårtydbara men ändå föredömligt detaljerade kartor. Bara 50 sidor kvar innan jag får ge mig på volym II.MD650 skrev: Precis läst ut den och beställt vol 2.
~Henric Edwards
- subskipper
- Medlem
Sidan 10. Jag tror att "Unter-" har hamnat ett snäpp för långt åt vänster i tabellen.MD650 skrev:Oj...på vilken sida?Henric Edwards skrev:Högst irriterande att man slarvat bort Ä i början av boken och ersatt bokstaven med Ü. Sedan har de kastat om kolumnerna för manskapsunderskottet i sektionen om divisionens bildande. De har mixat ihop siffrorna för off. och underoff. I övrigt mycket intressant läsning. Lite svårtydbara men ändå föredömligt detaljerade kartor. Bara 50 sidor kvar innan jag får ge mig på volym II.MD650 skrev: Precis läst ut den och beställt vol 2.
~Henric Edwards
~Henric Edwards