Band of Brothers - kommentarer, frågor och svar
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Japp. De äldre herrarna som intervjuades i början av varje episod var alla veteraner från det riktiga "Easy Company" (2d Bn, 506th PIR, 101st AB), och det som skildrades var i huvudsak precis vad som hände dem.Stefan Lundgren skrev:Min fråga är kanske dum, men var de roller i serien av verkliga personer?
Stefan
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt:
Säkert en fånig undran (eventuellt också besvarad på annan plats), men räknas inte Band of Brothers till det allra mest trovärdiga om Andra världskriget som producerats på amerikansk mark? Jag tycker i alla fall att tv-serien skiljer sig väsentligt (i positiv bemärkelse) från allt annat jag sett därifrån.
/ Probstner
/ Probstner
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
B Hellqvist:
I programmet som gick i går så var det en av soldaterna ur E-kompani som hade en dotter som såg väldigt ung ut ålder 18-20 år. Hon blev interjuvade på separat och tillsammans med pappan under programet detta var i slutet av serien.
Jag fattade som om det var dottern men jag kanske fattade det fel?
Ingen militär fråga bara nyfiken
I programmet som gick i går så var det en av soldaterna ur E-kompani som hade en dotter som såg väldigt ung ut ålder 18-20 år. Hon blev interjuvade på separat och tillsammans med pappan under programet detta var i slutet av serien.
-
Königstiger
- Medlem
Hehe ja det såg jag med! Tänkte precis fråga det men du hann före=) skulle tippa på att hon va 20 år faktiskt.. Och det stod ju att det var dottern... snygg va hon också!Mr x skrev:B Hellqvist:
Kan vara men återigen flera ggr under interjuven så sa hon dad och inte unkel,grandfather/paranets etcMD650 skrev:Barnbarn kanske?Königstiger skrev: Hehe ja det såg jag med! Tänkte precis fråga det men du hann före=) skulle tippa på att hon va 20 år faktiskt.. Och det stod ju att det var dottern... snygg va hon också!
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Och jag som trodde att du hade superkollB Hellqvist skrev:Har ingen närmare koll på den unga damen, men det är ju möjligt att det är ett barn från ett andra äktenskap.
Ja andra äktenskap kan det i och för sig vara hade inte tanke på det
Om du vet vem pappan ev är kan du i så fall reda ut detta lilla mysterium?
-
Königstiger
- Medlem
-
Königstiger
- Medlem
Fynd !
Detta blir kanske lite OT i tråden, men inte så mycket att det är lönt att starta ännu en BoB-tråd...
På On-Off säljs just nu BoB-boxen för 349 spänn
!
Dom som inte har skaffat den ännu, har ett gyllene tillfälle
.
Trots en lite ansträngd budget just nu (datorkrascher bla...
) så kunde jag inte låta bli att köpa till ett
sådant pris. Äntligen kan jag prova B Hellqvists rekommenderade schema för optimal upplevelse
!
--
Jörgen
På On-Off säljs just nu BoB-boxen för 349 spänn
Dom som inte har skaffat den ännu, har ett gyllene tillfälle
Trots en lite ansträngd budget just nu (datorkrascher bla...
sådant pris. Äntligen kan jag prova B Hellqvists rekommenderade schema för optimal upplevelse
--
Jörgen
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Det är ett s***n så bra pris - mindre än hälften av vad jag gav för den (och då var det lågt i början av 2002). Köp! Köp! Köp! Jag kommer själv att snart få hem Larry Alexanders biografi över Richard Winters, "Biggest Brother", om tydligen kastar delvis nytt ljus över både de verkliga händelserna och serien.