Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Albert
- Medlem
Thomas Johansson skrev:Och sen ska man ju inte heller glömma att vissa länder borde ha större nytta av detta än andra. Säg tex att jag med 3 stycken 6 inf armeer anfaller en rysk ruta. Omkring 1941 då jag tagit fram en del land tactics samt gått några steg mot standing army så kan jag ha dubbel organisation jämfört med de stackars ryssarna.
Det är klart att om man kör på very easy så blir inte effekten lika stor.
Även om du har bättre utrustning och doktriner än ryssarna så leder avsaknaden av HQ:n till högre förlustsiffror och är det något Tyskland i längden kommer att behöva så är det just manpower. Alltså - minimera dina egna förluster.
/Albert
-
Thomas Johansson
- Medlem
av Thomas Johansson » 30 april 2005, 13:24
Jo det du säger stämmer säkert, på högre svårighetsgrader vill säga.
-
M Corleone
- Medlem
Har nyss införskaffat mig detta eminenta spel. Har startat som UK 1936 och undrar nu om nån av er har några tips hur man spelar UK?
-
Robert Sköld
- Medlem
-
Kontakt:
Installerade 1.2 patchen på flickvännens dator igår, och hårdkörde som Frankrike några timmar. Till min stora förvåning fick jag mig en match jag inte väntat mig. Strax efter Polen fallit, gav sig Fritz på Maginotlinjen, trots att jag hade runt 20 divisioner där. Helt oväntat (jag borde anat det) gick Fascist-Spanien med i Axelmakterna, och stormade in söderifrån, dessvärre kollapsade mitt ytterst bristfälliga sydfrontenförsvar. Följden blev att jag tappade marsielle mm, samtidigt som Fritz gav sig på maginot igen. Strax därefter blev jag "Dataspelsarg" och stängde av
Det jag vill komma till, AI:n är mycket smartare nu, eller vad säger ni andra? Dessvärre kan Britterna fortfarande inte tänka sig att hjälpa till med landtrupper.
/Robert Sköld
-
Thomas Johansson
- Medlem
Jo jag håller nog med om att Ai:n blivit bättre. Dock finns det ju fortfarande några klassiska drag som datorn ännu inte hänger med på, till exempel inringningsmanövrar.
-
Zenga
- Medlem
-
Kontakt:
hehe körde faktiskt oxå med frankrike och 1.2 patchen... gick lite bättre warsawa lyckades hålla ut som ända återstående polska provins. Tur för mig eftersom den band runt 20 tyska divisioner medans fritzarna försökte köra övermig på västfronten. men med hjälp av mina tappra bröder i belgien o holland lyckades ja ringa in nästinintill hela anfallsstyrkan i ardennerna.
Men d va fan på håret, efter det va d bara att ringa in återstående tyska försvarsarrengemang.
annekterade tyskland o hålelr nu runt 44-45 på att invadera japan = )
älskar mina super heavy battleship.
Vive le France
/ Pelle
-
Robert Sköld
- Medlem
-
Kontakt:
Brukar ni satsa på att bygga ut flottan som Frankrike? Jag tycker att den är hyfsad i 36-läget, så jag brukar bara bygga battlecruisers och Ubåtar (ss-4). Man kan ju i alla fall smiska till tysken på de blå böljorna.
/Robert
-
Thomas Johansson
- Medlem
Nej det gör jag inte, på sin höjd någon carrier och lite transports då. Vad ska Italien och Tyskland göra med sin flotta då man ockuperat deras hamnar

-
Robert Sköld
- Medlem
-
Kontakt:
HAr en liten fråga om teknologi och enheter i HOI2; Skiljer det sig mellan tex en basic fighters värden, nationer emellan? Det vill säga har en fransk basic fighter samma stridsvärden som en tysk basic fighter?
/Robert Sköld
-
Albert
- Medlem
Robert Sköld skrev:HAr en liten fråga om teknologi och enheter i HOI2; Skiljer det sig mellan tex en basic fighters värden, nationer emellan? Det vill säga har en fransk basic fighter samma stridsvärden som en tysk basic fighter?
/Robert Sköld
Ja - tyvärr...
-
Robert Sköld
- Medlem
-
Kontakt:
Har två frågor;1. Har någon hört om någon ny patch är på gång?
2. Händer det någon mer att Tyskland aldrig drar igång kriget? Har kört som Frankrike och Sovjet fram till 44 utan att kriget startar, lite trist.
/Robert SKöld
-
Mathias Forsberg
- Medlem
Robert Sköld skrev:
2. Händer det någon mer att Tyskland aldrig drar igång kriget? Har kört som Frankrike och Sovjet fram till 44 utan att kriget startar, lite trist.
/Robert SKöld
Krigshetsare

-
Gustav Björklund
- Medlem
Jag har spelat 36 GCn minst 30 gånger. EN enda gång har jag undvikit WW2. Det är guld värt att få "Danzig or War - Danzig to Germany" när man spelar som Tysken

-
Thomas Johansson
- Medlem
Gustav Björklund skrev:Jag har spelat 36 GCn minst 30 gånger. EN enda gång har jag undvikit WW2. Det är guld värt att få "Danzig or War - Danzig to Germany" när man spelar som Tysken

Bra till vad? Det är ju lika bra att anfalla Polen innan de på allvar utgör en fara för dig om du spelar med Tyskland
Spelet går ju ut på att kriga
En bra sak att få (som jag aldrig lyckats med utan fusk) är att få unholy alliance med Sovjet, då blir resten av spelet en lätt match.
-
mrsund
- Stödjande medlem 2022
Robert Sköld skrev:Har två frågor;1. Har någon hört om någon ny patch är på gång?
/Robert SKöld
1. Gå in på stonyroad.de och ladda ner deras HSR-patch där är utmaningen större och spelet är mer njutbart.
2Anfall själv