Vad läser du just nu?
Hej, MD!MD650 skrev:The Waffen-SS encyklopedia av Rikemanspoel.
Lättläst och lättöverskådlig som uppslagsverk.
Ditt senaste lästa verk, Rikmenspoels bok: jag söker den energiskt.
Var fann Du ditt exemplar?
Jag är rädd för att den kostar väldigt mycket och är besvärlig att komma över. Undertecknad lever på CSN -stöd för en tid, så jag måste akta min börs...
Ändå är jag angelägen om att få tag på denna rekommenderade och lovordade bok...
Mvh Dagwood
Sök samband med Martin Månsson på detta forum.Dagwood D. Dusseldorf skrev:Hej, MD!MD650 skrev:The Waffen-SS encyklopedia av Rikemanspoel.
Lättläst och lättöverskådlig som uppslagsverk.
Ditt senaste lästa verk, Rikmenspoels bok: jag söker den energiskt.
Var fann Du ditt exemplar?
Jag är rädd för att den kostar väldigt mycket och är besvärlig att komma över. Undertecknad lever på CSN -stöd för en tid, så jag måste akta min börs...![]()
Ändå är jag angelägen om att få tag på denna rekommenderade och lovordade bok...![]()
Mvh Dagwood
Samband m bokutgivare
Tack, jag gör det! Efter helgen.
MVH
MVH
Han har gjort reklam för den utgåvan och jag tror att han har några till försäljning.Marcus Wendel skrev:Dagwood,
Rikmenspoel släpptes nyligen i en ny och förbättrad upplagda, denna är inga problem att hitta till bra pris via diverse olika bokhandlare ifall Martin inte skulle ha något exemplar.
/Marcus
- Belisarius
- Medlem
"Slaget om Normandie 1944" av Karl-Gunnar Noren.
Ytterligare en SMB-bok... fick lite ågren när jag beställt den då jag kom att tänka på att litteratur om vad som hände den dagen har jag så det räcker. Men, den är späckad med personliga redogörelser från personer i olika befattningar på båda sidorna på ett sätt jag inte väntat mig. Tyvärr, måste jag säga, är kommentarerna anonyma så man vet inte vem det är som "talar" annat än att hans plats låter sig anas i berättelsen ("jag jobbade då på inrikesministeriet", "jag var soldat i 352:a divisionen", "som fartygschef på USS Augusta.." etc)
Men, det är roligt att läsa hur sådana personliga berättelser faller in i det man läst tidigare. Fler pusselbitar..
Ytterligare en SMB-bok... fick lite ågren när jag beställt den då jag kom att tänka på att litteratur om vad som hände den dagen har jag så det räcker. Men, den är späckad med personliga redogörelser från personer i olika befattningar på båda sidorna på ett sätt jag inte väntat mig. Tyvärr, måste jag säga, är kommentarerna anonyma så man vet inte vem det är som "talar" annat än att hans plats låter sig anas i berättelsen ("jag jobbade då på inrikesministeriet", "jag var soldat i 352:a divisionen", "som fartygschef på USS Augusta.." etc)
Men, det är roligt att läsa hur sådana personliga berättelser faller in i det man läst tidigare. Fler pusselbitar..
Cilauro, Gleisner, Sitch: Molvanîen - ett land bortom modern dentalvård
Fejkad reseguide till okänt land i sydöstra Europa. Historieintresserade hör till dem som kan ha störst glädje av denna skruvade bok. Den är av typen "hejdlöst rolig" och driver friskt med postkommunism och Balkanländer. Tyvärr driver den mer med dem än med vår syn på dem. Känner mig otroligt tråkmoralisk, men skrattet fastnar lite i halsen.
/ Probstner
Fejkad reseguide till okänt land i sydöstra Europa. Historieintresserade hör till dem som kan ha störst glädje av denna skruvade bok. Den är av typen "hejdlöst rolig" och driver friskt med postkommunism och Balkanländer. Tyvärr driver den mer med dem än med vår syn på dem. Känner mig otroligt tråkmoralisk, men skrattet fastnar lite i halsen.
/ Probstner
-
Stefan Lundgren
- Stödjande medlem 2022
- Kontakt: