Hearts Of Iron 2

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 24 april 2005, 16:51

Hmm, jag installerade 1.2 patchen idag. Verkar ju bra och innehållsrik, men är det någon mer som ser sin dissent skjuta i höjden?? Jag körde från ett gammalt sparat spel, och helt plötsligt ökar dissenten med 0.2/dag!!

Ska det vara så?

/Robert SKöld

Användarvisningsbild
Flensburg
Medlem

Inlägg av Flensburg » 24 april 2005, 17:04

Du får nog ge ditt folk mera luxuries, samt säga till så att dina soldater har tillräckligt mycket ärtsoppa med fläsk!

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 24 april 2005, 18:23

Hehe, okej, jag som alltid trott att det bara var consumer goods som påverkade dissenten, men det är supplies med alltså.

/Robert

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 24 april 2005, 18:34

Dissent kan påverkas av flera saker: Krigsförklaringar, för lite consumer goods, dina val på parametrarna, ministrar.

Ett tips är att pausa spelet, och sedan röra dina "sliders" och se vilka resultat det blir. Då 1.2 patchen tillåter mer omfattande diplomatiska aktioner så är mitt tips att du ser till at det finns pengar i tillräckligt stor omfattning.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 24 april 2005, 20:20

DEt är löst nu, felet var att jag hade på tok för lite supplies.

/Robert

Gustav Björklund
Medlem

Inlägg av Gustav Björklund » 24 april 2005, 20:36

Ahhh, spelet är roligt ännu en gång! Lite svårare som Italien nu, men bara lite.

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem

Inlägg av Gröfaz » 27 april 2005, 18:11

Ja hej på er igen.. har nu införskaffat spelet och patchat upp det med 1.2. jag har inte spelat som ettan som sagt och det är mycket jag igentligen undrar över men inte kan komma på nu på rak hand. Men en sak dök upp i huvudet: jag förstår inte riktigt funktionen av arméhuvudkvarter? vilken funktion fyller dom igentliggen, dom har ju bara manskap för en mekaniserad divison eller? måste de ingå bland de anfallande trupperna eller räcker det med att de står en provins bakom och sprider sin "skicklighet" till de anfallande?
mvh

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 27 april 2005, 19:29

Är Mansteinplanen genomförbar? Mitt enda försök till att tränga med pansarstyrkor genom Luxembourg slutade i fullständig katastrof.

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 27 april 2005, 21:12

Nej skippa Luxemburg till att börja med. Rulla igenom Belgien och anfall sedan ut mot kusten och placera trupper som skydd för dina flanker, ta Paris, vichy och några andra VP rutor så får du VichyFrance event. Luxemburg kan du ta sedan när anfallet mot Frankrike är avslutat, det blir bara ytterligare en ruta du måste försvara ifall du invaderar på ett tidigt stadium.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 27 april 2005, 21:26

Hur ser världskartan ut i HoI II? Jag vet att i ettan var det delar av b.la. NZ som var borta.

/Tomas

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem

Inlägg av Belisarius » 28 april 2005, 00:15

Gröfaz skrev:Ja hej på er igen.. har nu införskaffat spelet och patchat upp det med 1.2. jag har inte spelat som ettan som sagt och det är mycket jag igentligen undrar över men inte kan komma på nu på rak hand. Men en sak dök upp i huvudet: jag förstår inte riktigt funktionen av arméhuvudkvarter? vilken funktion fyller dom igentliggen, dom har ju bara manskap för en mekaniserad divison eller? måste de ingå bland de anfallande trupperna eller räcker det med att de står en provins bakom och sprider sin "skicklighet" till de anfallande?
mvh
Kort sagt - ja. :D

Och som redan sagts, Luxemburg är en onödig nöt att knäcka om du inte prompt *måste* gå igenom Ardennerna. Kapa Belgien och vägen till das Frankrike ligger öppen.

Gustav Björklund
Medlem

Inlägg av Gustav Björklund » 28 april 2005, 07:31

Gröfaz skrev:Ja hej på er igen.. har nu införskaffat spelet och patchat upp det med 1.2. jag har inte spelat som ettan som sagt och det är mycket jag igentligen undrar över men inte kan komma på nu på rak hand. Men en sak dök upp i huvudet: jag förstår inte riktigt funktionen av arméhuvudkvarter? vilken funktion fyller dom igentliggen, dom har ju bara manskap för en mekaniserad divison eller? måste de ingå bland de anfallande trupperna eller räcker det med att de står en provins bakom och sprider sin "skicklighet" till de anfallande?
mvh
Jo, så här är det.

Du står i provins X med dina styrkor. Provinserna A, B och C ligger bredvid, tillgängliga. Ditt HQ behöver bara stå i provins X för att ge anfallande styrkor i A, B och C en bonus och chans för en sk. "Battle Event". Samma sak gäller för defensiva strider. Alla provinser "adjacent" till HQ:et påverkas. Om du har en General i ditt HQ kan du öka antalet divisioner du kan styra under en och samma strid från 9 till 18. Har du en field marshal i HQ:et kan du få det från 12 till 24. Och har du en Field Marshal i den anfallande enheten kan du ha hela 48 enheter i en och samma strid utan att få en negativ modifier för det. Förklarade jag det någorlunda bra? :P

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem

Inlägg av Gröfaz » 28 april 2005, 16:57

Jadå du förkalrade så bra så. Men vadå, det är liksom bara att skapa armé högkvartersstaber och placera så nära trupperna som möjligt, dom angränsande anfallande/försvarande trupperna behöver inte på något sätt vara under hans befäl?Hur många rutor kan isåntfall en Stab stå från de stidande trupperna för att "sprida skicklighet"?
:)

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 28 april 2005, 18:44

Fältmarsalker? Jag spelar 39 kampanjen på 1.2 och jag har inga fältmarsalker. Högsta enheten är general.

Användarvisningsbild
mrsund
Stödjande medlem 2022

Inlägg av mrsund » 28 april 2005, 19:02

Petter D skrev:Fältmarsalker? Jag spelar 39 kampanjen på 1.2 och jag har inga fältmarsalker. Högsta enheten är general.
Ursäkta en dum fråga :oops: , men har du provat byta ledare?

Skriv svar