der untergang
-
Gustav Björklund
- Medlem
Man blir ju suktad att gå igen! Stalinorglarna: neenö neenö neenö neenö neenö neenö... Och hela tiden: Boom. Boom. Boom.
Se och hör, i synnerhet klippet "I Am To Be Shot", men också det andra. Sånt gör jag på nätterna i stilla veckan...
Allvar - ljudeffekterna är något som flera nämnt. Jag kan inte minnas att jag upplevt ett så suggestivt ljud i någon annan krigsfilm (minns dock att jag gillade ljudet i Mollbergs "Okänd soldat" för 20 år sedan). Ni ynglingar som springer mer på bio än jag, har ni erfarenheter av andra krigsfilmer med maffigt ljud?
/ Probstner
Se och hör, i synnerhet klippet "I Am To Be Shot", men också det andra. Sånt gör jag på nätterna i stilla veckan...
Allvar - ljudeffekterna är något som flera nämnt. Jag kan inte minnas att jag upplevt ett så suggestivt ljud i någon annan krigsfilm (minns dock att jag gillade ljudet i Mollbergs "Okänd soldat" för 20 år sedan). Ni ynglingar som springer mer på bio än jag, har ni erfarenheter av andra krigsfilmer med maffigt ljud?
/ Probstner
Kod: Markera allt
har ni erfarenheter av andra krigsfilmer med maffigt ljud-
Gustav Björklund
- Medlem
Jag vet inte vad ni andra tycker men i Saving Private Ryan tycker jag det finns väldigt bra ljud, framförallt bakrundsljuden, man hör smatter och dunder långt bort i fjärran. Det ger en heliskes effekt, och jag känner mej faktiskt otrygg av att höra sånt heheProbstner skrev:Ni ynglingar som springer mer på bio än jag, har ni erfarenheter av andra krigsfilmer med maffigt ljud?
Men som sagt, der Untergang har nog dom mest storslagna ljudeffekterna jag stött på hittils.
/mvh Viktor
Nja, det är möjligen ett önsketänkande. Sök, ellerLindir skrev:Nåja, nåja, den går allt fortfarande i Göteborg, Karlstad, Linköping, Lund, Malmö, Stockholm, Umeå, Uppsala och Örebro.LuNk4n skrev:Någon som har koll, ifall filmen går någonstans
utanför Stockholm? Tror jag sökt på alla städer
på sf.se, utan att finna "Undergången".
Jävla 08:or
kontakta sf's kundtjänst, och vi hamnar i STHLM,
eller möjligen Göteborg. Hur har du fått fram de
övriga filmstäderna, Lindir?
Om du lyckas få fram en biotid för filmen i Örebro,
så är jag dig evigt tacksam. Tyvärr känns det ganska
avlägset med ett biobesök för att se Undergången.
... och folk talar om det underbara ljudet, som bara
kan upplevas på biografer!! ~ djupa suckar
Varför har man valt att inte visa filmen över hela
Sverige? Undergången har väll ett större publik-
intresse än låt säga Bowling for Columbine, som trots
allt är en ren dokumentärfilm, och som bara berör
USA. Vem fan beslutar vad som skall sändas på
biograferna? Superhjältarna kan dom tydligen
visa i flera månader, även när filmen nu finns på DVD!!!
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
Prova Sandrews så går det nog bättre!LuNk4n skrev:Sök, eller
eller möjligen Göteborg.
http://www.sandrewmetronome.se/program_ ... 31mars.pdf
Jahaja! Men Superhjältarna går alla fall dygnetDen stegrande kamelen skrev:Prova Sandrews så går det nog bättre!LuNk4n skrev:Sök, eller
eller möjligen Göteborg.![]()
http://www.sandrewmetronome.se/program_ ... 31mars.pdf
runt på alla sveriges biografer!!
Tack alla fall!!
Nej då, det är inte alls önsketänkande. Gå in på http://www.bioprogrammet.nu så behöver du inte ens fundera på vilken kedja eller biograf som visar filmerna. Där hittar du t ex följande tider för Undergången på Sandrew i Örebro:LuNk4n skrev:Nja, det är möjligen ett önsketänkande. Sök, ellerLindir skrev:Nåja, nåja, den går allt fortfarande i Göteborg, Karlstad, Linköping, Lund, Malmö, Stockholm, Umeå, Uppsala och Örebro.
eller möjligen Göteborg. Hur har du fått fram de
övriga filmstäderna, Lindir?
Om du lyckas få fram en biotid för filmen i Örebro,
så är jag dig evigt tacksam.
Lör 26/3: 20:00
Sön 27/3: 20:00
Mån 28/3: 20:00
Tis 29/3: 19:00
Ons 30/3: 19:00
Tor 31/3: 19:00