Close Combat V-modifikationer

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Inlägg av Ori » 24 januari 2005, 13:18

Mr S skrev:Köpte precis CC V på webhall, det finns hos deras leverantör....
Mr S skrev:(Aaargh, fem dagars leveranstid, kan inte vänta....)
Har du fått det ännu ?

Jag vill själv ha tag på det, men deras lagernotering på spelet ser skum ut :roll: ?

/Jörgen

Användarvisningsbild
tryggve
Medlem

Inlägg av tryggve » 24 januari 2005, 16:16

Jag blev också nyfiken, jag fick intrycket att spelet var slut även hos leverantören...

Användarvisningsbild
Ori
Medlem

Inlägg av Ori » 27 januari 2005, 19:19

Jag frågade via el-post och fick svar idag att dom inte hade något bestämt leveransdatum ifrån sin leverantör.... :roll:

Det blir nog till att vänta och se om det dyker upp i deras lager :(

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 29 januari 2005, 19:09

Ååååhhh... Jag kan inte vänta på alla modifikationer som är på gång till CC5...

Afrika '40-'41
Afrika from Gazala to Tobruk
Battle of Bataan
Battle of Berlin
Budapest 1944-1945
Contre-attaque sur l'Aisne
Der Kessel
Ebro
El Alamein
Fall Weiss
Italy
Kharkov 42
Kreta
Operation Market Garden
Operation Taifun
Ortona Italy '43
Race to Bastogne
Red Sun, Red Star
Stalingrad
Vietnam
Wacht am Rhein

Tyvärr lär det ju dröja ett tag innan alla släpps. Battle of Berlin kommer i alla fall att släppas den 16 april i år, för modifikationen är så gott som färdig och fungerande. Den ska bara speltestas ett tag. Som tur var får jag förhoppningsvis äran att göra detta. :D

/Johan
Senast redigerad av 1 Johan Elisson, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
maal
Medlem

Inlägg av maal » 30 januari 2005, 00:06

Det var lite goda nyheter, Stalingradmodden, är det samma som har varit på gång ett par år eller en ny??

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 30 januari 2005, 00:16

Samma som varit igång. Den är också så gott som klar men den har tydligen ett par problem att rätta till, vilket verkar ta sin tid, men det är den nog väl värd.

/Johan

Användarvisningsbild
Mr S
Medlem

Inlägg av Mr S » 30 januari 2005, 17:16

Har tyvärr inte fått spelet från webhallen än....hur är det med modarna, kan man ha alla?

Mr S

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 30 januari 2005, 19:54

Hur menar du med "ha alla"? Naturligtvis kan man spela alla och naturligtvis kan man ha dem installerade separat (med t ex plugin-programmet). Men man kan naturligtvis inte ha alla installerade på samma gång. ;)

/Johan

Användarvisningsbild
Zenga
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Zenga » 5 mars 2005, 01:56

Tjena har länge tänkt bli medlem på skalman men efter att reggningen misslyckades första gången med min ända mail orkade jag inte fixa nu mail. Men NU äntligen har jag blivit medlem :)

Har länge spelat close combat men min skiva är repig så jag kan endast installera normal installation o inte full på cc:5

Johan är du säker på att man inte kan spela moddarna med normal installation är väldigt suugen!!!

Du låter som en riktig duktig close combat spelare skulle vara kul att mötas nångång. Tycker AI:n har sina brister orkar inte lägga mig i bakhåll med panzerfausts bland normandies häckar o vänta in dom amerikanska tanksen längre = P
Mvh Pelle

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 2 maj 2005, 15:19

Nu är modden för El Alamein klar: http://www.closecombatseries.net/CCS/index.php (scrolla ned en smula).

"El Alamein is a full modification to CC5 which brings you to the desert warfare of Africa. This mod has been under construction for some time by Andima and his son and is truely a great accomplishment for such a small mod team.

44 brand new desert style maps come with this mod. As well as tons of totally new units, some of which you'v never seen in any other mod. New sounds also, with some from reg CC5 and some from GJS. You can play this mod with Italian, German, British, Australian and Indian battlegroups."

/ Hooka-Hey

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 2 maj 2005, 21:51

Battle of Berlin är även den klar. Finns att ladda ner både på CCS och CSO, länkar finns i tidigare inlägg.

/Johan

Användarvisningsbild
Freud
Medlem

fråga och första intryck

Inlägg av Freud » 18 maj 2005, 14:22

Blev nyfiken på Close Combat 5, så jag laddade hem en demo. Spelet gick väldigt långsamt och hackigt. Min data har grym prestande så det kan inte bero på den, jag har XP. Kan det bero på att det bara var en demo? Någon som vet? Vet i detta läge inte om jag våga köpa spelet. En annan sak som slog mig va den bedrövliga grafiken, grafik är en sekundärt faktor i spel men någon måtta måste det ju vara. Även ljudet som jag läst skulle vara bra, var skrattretande....illa. Hur som hellst....efter att läst era omdömen om spelet vill jag ge det en chans hur dåligt mitt första intryck än va :)

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Re: fråga och första intryck

Inlägg av Johan Elisson » 18 maj 2005, 20:45

Freud skrev:Blev nyfiken på Close Combat 5, så jag laddade hem en demo. Spelet gick väldigt långsamt och hackigt. Min data har grym prestande så det kan inte bero på den, jag har XP. Kan det bero på att det bara var en demo? Någon som vet? Vet i detta läge inte om jag våga köpa spelet.
Jag kör XP och har aldrig haft några sådana problem med spelet. Har dock inte spelat demot så jag vet inte om det beror på det eller inte.
Freud skrev:En annan sak som slog mig va den bedrövliga grafiken, grafik är en sekundärt faktor i spel men någon måtta måste det ju vara. Även ljudet som jag läst skulle vara bra, var skrattretande....illa. Hur som hellst....efter att läst era omdömen om spelet vill jag ge det en chans hur dåligt mitt första intryck än va :)
I jämförelse med andra "ultrarealistiska" taktiska simulationer är grafiken på toppnivå. Dessutom har ju spelet ett par år på nacken nu. Ljudet har jag alltid tyckt varit bra, men det blir ännu bättre med modifikationer.

/Johan

Användarvisningsbild
CvD
Medlem

Inlägg av CvD » 18 maj 2005, 20:50

Freud skrev:Blev nyfiken på Close Combat 5, så jag laddade hem en demo. Spelet gick väldigt långsamt och hackigt. Min data har grym prestande så det kan inte bero på den, jag har XP. Kan det bero på att det bara var en demo? Någon som vet? Vet i detta läge inte om jag våga köpa spelet. En annan sak som slog mig va den bedrövliga grafiken, grafik är en sekundärt faktor i spel men någon måtta måste det ju vara. Även ljudet som jag läst skulle vara bra, var skrattretande....illa. Hur som hellst....efter att läst era omdömen om spelet vill jag ge det en chans hur dåligt mitt första intryck än va :)
Min XP gillar inget av CC-varianterna av någon anledning...

Användarvisningsbild
Belisarius
Medlem

Inlägg av Belisarius » 18 maj 2005, 22:39

CvD skrev:Min XP gillar inget av CC-varianterna av någon anledning...
XP gillar generellt inte CC. Men i tanke på hur många som gillar CC och säkert ändå kör XP, så tror jag nog att lösningen på det problemet ligger på en Googlings avstånd.

Skriv svar