Har spelat spelet ett tag nu och måste verkligen säga att det här spelet är helt otroligt mycket mer överlägset än Hearts of Iron 1. Ett helt fantastiskt spel.
Thomas Johansson skrev:
1. Förhållandet till Frankrike, Polen och Sovjet ligger på plus. Jag kan dock inte sluta någon icke-angreppspakt med dem? Är det för att de redan ingår i en allians eller tycker de jag varit för offensiv med att annektera lite länder omkring Europa?
Ja, dessutom får spelet vara lite realistiskt, det hade varit rätt löjligt om du hade kunnat allierade dig med sovjet och te.x. storbrittanien.
2. Om jag inte attackerar ett land som skyddas av Sovjet, England, Frankrike eller Polen, kan jag då räkna med att jag inte kommer bli angripen av något av dessa länder?
För ett tag antagligen, enligt vad jag har märkt. Men förr eller senare kommer du bli angripen och speciellt om du har en svag militär. Märkte det själv när ja spelade tyskland och hade jätte bra relationer med sovjet men eftersom jag hade en sån svag östfront (medans jag attackerade frankrike) så dundrade de rakt in i polen redan sommaren 39.
3. Uppdateras automatiskt mina förband till den senaste teknologin så länge det finns resurser i uppgraderingsdelen?
Ja
4. Har forskat fram raketer, "rocketsite" ligger och tar upp 40 Ic trots att den redan är byggd, hur kommer detta sig?
du måste ju bygga en rocketsite och den kostar 40ic men när den är klar ska det inte kosta något mer, kom bara ihåg att placera ut den.
6. Hur gör man så det inte blir så mycket uppror? Danskarna gör uppror varje månad, Tjeckerna och Jugoslaverna likaså.
[/quote]
Som anton sa kan du sätta antipartisan tjänst på divisioner bakom linjerna, det bästa är dock att se till att de har en Militär Polis status (bygg i brigade attachments). För mig funkar det väldigt bra att bygga billiga garrison soldater som jag använder som MP-