Att det finns många som inte förstått att det är en romanskriver du,
Ja men är det en roman ???.
Om det bara var det så skulle "dom rättrogna" ej reagera som dom gör,, nej ja tror att det finns mer sanning i boken än vad man tror + att nu på 2000 talet är första gången i historien som en vanlig gräsrot kan skaffa sig kunskap på egen hand, mycket tack vare internet,,
Tacka Internet Folk !!. Kolla bara för 100 år sedan,, hur många kunde läsa? vilka hade tillgång till böcker? m.m. svaret på många av frågorna är prästerna, och eftersom kunskap är makt så användes den så klart av dom som hade den, Du skall inte ro att det är en slump att
katolikerna införde bikten (alla berättar alla sina hemligheter för prästen) och det var/är ej frivilligt, Som sagt Kunskap Är Makt !
Nej jag tror att dom är rädda, rädda och osäkra, det finns t.o.m. dom som tvekar på sin tro, och det är unikt i historien, plus att om man nu skall kalla den "nya" historia som boken bygger upp för "den alternativa storyn" så är ju den 100ggr bättre än bibelns, bärrte, mer spännande, mer historiskt rätt, och mer logisk, en annan sak, mycket handlar om att "trycka ner" kvinnor och dom har gjort ett bra jobb, jag rekomenderar Birgitta Onsell's böcker "galna gudar och glömda gudinnor" & " Efter tusen år av tystnad", hon väcker tankar som man borde tänkt för länge sedan.
Jag kan skriva i timmar men jag slutar nu.
mvh
thomas
Widsith tycker att den får mer uppmärksamhet av religiösa än den förtjänar,