Axis and allies

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Desert_Fox
Medlem

Axis and allies

Inlägg av Desert_Fox » 25 augusti 2004, 03:24

Har läst att atari ska för dataspel av det gamla goda spelet Axis and allies, vad tror ni om det?

Användarvisningsbild
Thomas Johansson
Medlem

Inlägg av Thomas Johansson » 29 augusti 2004, 13:07

Göra dataspel av det eller hur menar du? Det har hursomhelst funnits till pc i rätt många år, har själv kartongen liggandes en halvmeter ifrån mig. Plockar fram det och spelar det lite då och då, tyvärr är det för enkelt.

anti strunt
Ny medlem

Inlägg av anti strunt » 12 september 2004, 21:58

Hoppas att de baserar det på det nya A&A, och att det har med en AI den här gången...

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 14 september 2004, 00:07

Jovisst, en AI är bra att ha men själva meningen med Axis and Allies är ju att det är ett underbart brädspel. (Antistrunt, vi måste lira någon dag när du har köpt tvåan). Att göra dataspel av det verkar vara en halvhjärtad satsning för att tjäna lite extra pröjs. sådant gillar jag inte. Speciellt inte när det finns så många andra som har gjort vk2:datraspel och faktiskt lagt ned tid och energi på det.

Att spela AA på datorn är antingen att häda eller för människor utan vänner! :P

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 14 september 2004, 16:40

Eller för folk som blivit lite äldre och skaffat sig familj och bara har någon enstaka timme i veckan då dom kan njuta av lite lugn och ro och spela lite. För mig personligen är det PERFEKT att A&A finns som dataspel. Annars har jag gott om vänner, men alldeles för lite tid.

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 14 september 2004, 22:33

Du har en poeng där.
Men faktum kvarstår, AA Bör spelas i goda vänners lag. Det är ju trots allt då man får ut mest av det. Hemma på datorn kan man spela HoI.
Men jag skulle visserligen inte han något emot att äga dataspelet bara för att det är coolt. Men jag skulle aldrig köpa det.

- Palle

Användarvisningsbild
Mikael Eklund
Medlem

Inlägg av Mikael Eklund » 15 september 2004, 09:49

Håller med dig. Alltid roligare att spela mot kamrater. Och det är absolut inget fel på HOI. Men det är tyvärr samma sak där. Tiden räcker inte till. 2 timmar försvinner ju blixtsnabbt när man spelar HOI. 2 timmar x 2-3 gånger i veckan är vad jag har att spela på. Tur man har en x-box med lite spel som man inte behöver använda hjärnan till :)

Skriv svar