Dûrion Annûndil skrev:
Och hade Muhammed slavar eller inte?
Azası kesik siyahi bir köle başınıza amir olarak tayin edilse sizi Allah'ın kitabı ile idare ederse onu dinleyiniz ve itaat ediniz.
Enkel översättning vore:
"Även om en mörkhyad slav skulle sättas som ledare över er ska i lyssna och lyda honom då han följer Koranen"
Och Muhammed talade om att han var profet först till sin fru Hatice, sedan till Ebu Bekir, Sedan till Ali och sedan till sin enda slav Zeyd som han befriade från slaveriet och sedan talade om att han var en profet med nya budskapet om Islam. Alla dessa trodde på honom och blev muslimer, efter Zeyd hade inte Muhammed några Slavar, det var ju så att han köpte och avlöste dem från slaveri, detta gjorde även Ebu bekir och Ali, den mest kända av dessa slavar är
Bilâl, Habbab, Lübeyne, Ebû Fukayhe, Amir, Zinnire, Nahdiye, Ümmü Ubeys , namnet inom fetstil är den som först sjöng bönesången också, han var mörkhyad tidigare slav.
Varför har vi sådan avsky mot slaveri? jag kan påstå att det inte beror på den behandling eller nivå av slaveri Islam hade. När vi tänker på ordet slav ser vi utsvultna människor som släpar på stenar, egyptiernas farao, när vi tänker på slavar ser vi romarrikets slavar som dödades utan vidare anledning och värst av allt tänker vi på afrikanska slavarna som torterads, tvångsarbet, dödades och utnyttjades sexuellt mm, man tänker helt enkelt på hemskheter, men alla dessa hemskheter som man behandlat och idag relaterar slavar med är förbjudet inom islam "Den som dödar sin slav, ska ni också döda, den som skär ner sin slavs föda ska ni skära ner dennes föda, den som fängslar eller håller sin slav bunden, fängslad ska ni fängsla och binda, den som slår sin slav ska ni slå," säger Profeten Muhammed. Vidare har han sagt:
"Ey insanlar! "Rabbiniz birdir .Babanızda birdir .Hepiniz Adem'in çocuklarısınız .Adem ise topraktandır.Arabın arab olmayana arab olmayanında arab üzerine üstünlüğü olmadığı gibi kırmızı tenlinin siyah üzerine siyahında kırmızı tenli üzerinde bir üstünlüğü yoktur.Üstünlük ancak takvada, Allah'tan korkmaktadır
Enkel översättning:
" Ey Människor! "Det finns bara en Gud. Ni har endast en fader, ni är alla Adams barn och Adam är från jord. Ni ska veta att araber inte är överlägsen icke araber, eller icke araber överlägsen över araber, ingen vit är överlägsen den svarta och ingen svart är överlägsen den vita eller den rödahudade överlägsen någon av endera, eller de andra överlägsen den rödhudade, överlägsen är den som fruktar Gud mest"
Han har vidare sagt
"era betjänter och slavar är era bröder, behandla dem därefter"
Det går helt enkelt inte jämföra den slaveri ni har i huvudet med Islams syn på slaveri, man tog slavar och betjänter ur förlorade länder, arméer, man utropade till alla slavar "Den av er som lär en muslim läsa eller skriva är fri" Poängen var inte att utnyttja betjänter eller slavar, Islam kom med "mänskliga rättigheter" för slavar och ändrade synen hos muslimerna på vad en slav var, att man inte fick se dem som handelsvaror utan som människor, att man inte fick tortera eller slå dem, att man skulle behandla dem som människor helt enkelt, jag förstår inte hur man kan relatera denna form av slaveri med den andra mer fruktansvärda och brutala slaveriet, där man högg av näsor och läppar för att dem jobbade för dåligt, där man våldtog dem och deras barn, tog inte hand om dem på riktigt sätt och verkligen såg ner på dem,slavar var ju inte ens människor i deras ögon, men inom islam får vi synen att behandla dem som våra bröder och systrar, och har man fattat tycke för en slav är det inget fel att ta hand om henne som fru eller hennes barn, som dessutom ju blir fri automatisk. Muhammed hade inga slavar, skulle han ha slavar medan han gjorde reklam för att man var bland de bästa muslimerna om man köpte upp slavar och befriade dem? Och osmanerna är välkända när det gäller slavsoldater och krigsslavar, kvinnor och barn kidnappades, men vad blev det av dem? Jo härskare och högreämbetsmän, dem kom aldrig till skada, och även om slavarna nu skulle ha gjort det, så godkänner inte Islam det som religion.
Galadriel Antingen är du väldigt rädd för Islam, eller så hatar du religionen för du lägger ner hela din själ för att göra dålig reklam för en religion, en religion som sprungit ut ur samma källa som dem andra. Vad är ditt syfte med att misskreditera Islam, det skadar inte oss mulimer, det gör oss starkare. Det som inte dödar oss (tyvärr görs det de ändå) gör oss bara starkare.
Hade jag velat skulle jag kunna köpa domän för 12 i månaden från b-one, inhämta allt dåligt man kan om Kristendomen i tidningar, böcker, rycka ut stycken ur bibeln, jag skulle kunna hitta sektartiklar, bilder och visa på en överväldigande hot från den kristna världen som försöker sluka den muslimska, jag skulle kunna skriva om knutby och ifrågasätta "dem kanske tolkar kristendomen rätt, vad vet vi?" och ha massa teorier, jag skulle skriva om judarna som "jesu mördare" och komma in på antisemitiska spåret medan jag ändå håller på, jag skulle beskriva problemet med att ha kyrkor i Turkiet och varför det är viktigt att avlägsna synagogor och se till att judarna rakar sig, skulle berätta om bråkiga kristna och orättvisa rättsystemet som behandlar svenskar bättre än invandrare för att dem är kristna, jag skulle kunna skriva vidare om "en alternativ syn på kristendomen" olik den som "propageras" mot oss och ifrågasätta allt, men vet du, det är inte värt att lägga ner tid och kraft på något så patetiskt och lögnaktigt. Jag skulle känna mig som en svag människa som drivs av hatet, för vad är syftet med "upplysningen" om att en religion är dålig? Vad vill du uppnå med det? Jag ska aldrig sänka mig till eran nivå, det är verkligen botten.
Din hemsidas logo är ju skrattretande, och armenien faktan är ju löjligt då du eller författaren tenderar till att det var Islam som utlöste folkmordet, säger nationalism någonting till dig?
Forumet ni har är ju ett par rasistiska stollar som sitter och klappar varandra på axeln:
Muslimernas svar är lika krystade, ansträngda eller idiotiska som när de försöker att bortförklara diskrepansen mellan Koranen och vetenskapen, eller när de försöker att bortförklara följande Koranverser, som faktiskt förbjuder dem att söka asyl i Väst:
Har någon, någonsin hört vanligt folk någonstans nämna muslimer med en blandning av gillande och beundran?
Förresten, föddes du en gång i tiden som svensk eller har du invandrat som flykting till Sverige? För du vet väl vad Koranen säger om att söka hjälp och tillflykt hos andra än muslimer?
Märk detta väl, det finns de som tar till vapen, och de finns muslimer som jag som tar till pennan och boken, efter min juristutbildning som åklagare kommer jag jaga ner er rasister. Kan din löjliga hemsida hindra mig från det Galadriel? Kan din löjliga hemsida göra någon nytta överhuvudtaget? Vad är egentliga syftet med den och det där rasistiska forumet? Kommer du kunna säga att jag går på soc bidrag? Kommer du kunna skriva att jag bor i kristet land och bryter mot Koranens regler?
Vet du vad mitt syfte är? Visa att invandrare kan lyckas mot alla odds, visa mina goda kristna vänner hur en muslim är och inte misskreditera någon religion eller folkgrupp, jag kommer jobba för förståelse, medan sådana som du jobbar för splittring och hat. I slutändan vinner sådana som jag då sådana som hänger på ditt forum är redan förlorare.
Vad har du att säga? Att du inte är rasist när du uppenbarligen är?
Att din sida är upplysande? I vilket syfte, det ser inte åt positiva hållet?
Vad är din mening med att finna fem fel på islam?
Det är en sak som är postivt med människor som du, ni ger mig sån kraft att det förmodligen inte går att stoppa mig, er hat är min drivkraft, komihåg det, ju mer du hatar, desto högre upp kommer jag. Men samtidigt är jag alltid ledsen, mina frusna tårar går sönder för varje gång jag stöter på rasism, det enda som lugnar ner mig är allt ont jag gjort, allt ont mitt land har gjort, men aldrig kan jag finna fel i en religion, varken Judendomen, Kristendomen eller Islam, och för det att behålla tankarna för förståelse tänker jag jobba hårt.
//Bedrettin - som förmodligen brutit mot ett par skalmanregler igen.