Hjälp med ett bandnamn
Hjälp med ett bandnamn
Hejsan!
Jag har precis startat ett metalband av det hårdare slaget. Nu är jag på jakt efter ett namn, jag hade tänkt mig någonting relaterat till nordisk mytologi. Först tänkte vi heta Nifelheim men det var upptaget. Någon som har något bra förslag? Gärna nånting inte "allt för snällt".
Tack i förhand
/Jun
Jag har precis startat ett metalband av det hårdare slaget. Nu är jag på jakt efter ett namn, jag hade tänkt mig någonting relaterat till nordisk mytologi. Först tänkte vi heta Nifelheim men det var upptaget. Någon som har något bra förslag? Gärna nånting inte "allt för snällt".
Tack i förhand
/Jun
- B Wadbring
- Medlem
- Kontakt:
- Usquebaugh
- Medlem
- sibiriska tigern
- Medlem
Re: Hjälp med ett bandnamn
Vad sägs om Natchez, den märkliga indianstammen som är utdöd.Jun skrev:Gärna nånting inte "allt för snällt".
Senast redigerad av 1 sibiriska tigern, redigerad totalt 17 gånger.
- Mathias Forsberg
- Medlem
-
Christer Samuelsson
- Medlem
Trots att jag vuxit ur hårdrocksskorna så tror jag ja har ett namn som skulle passa. Vad säjs om Nattfare.
Det är endast ett vikingatida mansnamn och detta fare, har nog med att fara att göra,
SAOB:
-FARE © 1997-2003 Svenska Akademien och Språkdata, Göteborgs universitet, uppdaterad:2003-11-12
SPALT: [F293] [tryckt år 1924]
--------------------------------------------------------------------------------
UTTAL: ~fa2re,
GENUS: m.;
BÖJNING: best. -en; pl. -ar.
FORMVARIANTER: ( -far GR 20: 238 (1549: Hollandsfar)) fsv. -fari ( i blekungzfari m. fl.), -farare, motsv. fd. -fare, d. -far, isl. -fari; till FARA,
ORDKLASS: v.2
]
(numera bl. ngn gg arkaistiskt) i ssgr, om person som rest l. plägar företaga (sjö-) resor till ett land l. som kommit från l. har sin hemort i ett visst land l. landskap.
jfr BLEKINGS-, HOLLANDS-FARE m. fl.
//Christer Samuelsson.
Det är endast ett vikingatida mansnamn och detta fare, har nog med att fara att göra,
SAOB:
-FARE © 1997-2003 Svenska Akademien och Språkdata, Göteborgs universitet, uppdaterad:2003-11-12
SPALT: [F293] [tryckt år 1924]
--------------------------------------------------------------------------------
UTTAL: ~fa2re,
GENUS: m.;
BÖJNING: best. -en; pl. -ar.
FORMVARIANTER: ( -far GR 20: 238 (1549: Hollandsfar)) fsv. -fari ( i blekungzfari m. fl.), -farare, motsv. fd. -fare, d. -far, isl. -fari; till FARA,
ORDKLASS: v.2
]
(numera bl. ngn gg arkaistiskt) i ssgr, om person som rest l. plägar företaga (sjö-) resor till ett land l. som kommit från l. har sin hemort i ett visst land l. landskap.
jfr BLEKINGS-, HOLLANDS-FARE m. fl.
//Christer Samuelsson.
Senast redigerad av 1 Christer Samuelsson, redigerad totalt 20 gånger.