Informationsamling till "De Svenska Tigrarna"
Informationsamling till "De Svenska Tigrarna"
Jag skulle vilja ha bilder på den svenska varianten av skaftgranat eftersom att jag har glömt bort vad den heter och eftersom att boken som jag har den i är någon annanstans. Helst i färg, annars så kan ni beskriva färgerna. Det är i alla fall av modell m/39 och liknar den tyska varianten mycket.
EDIT: Jag och Wolfblitzer kommer förmodligen att posta mer efterfrågningar här inför våran film De Svenska Tigrarna. Döpte också om tråden. Håll till godo!
EDIT: Jag och Wolfblitzer kommer förmodligen att posta mer efterfrågningar här inför våran film De Svenska Tigrarna. Döpte också om tråden. Håll till godo!
Senast redigerad av 2 Tobbger, redigerad totalt 27 gång.
- Wolfblitzer
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
- Wolfblitzer
- Medlem
Främst pistol m/07 och m/40. Till del även pistol m/39.Tobbger skrev:Men hur är det med pistolen under andra världskriget? Använda Sverige både Pistol 9 m/07 och Walther (den som liknar Luger)?
Senast redigerad av 1 MD650, redigerad totalt 7 gånger.
Den direkta länken är:Wolfblitzer skrev:Jo, men vad som är Säkrat, skjutklar osv.
http://www.gunmanuals.ch/source01a/Manu ... 20M41B.pdf
Om det inte funkar för dig heller så leta up m96 på sidan:
http://www.gunmanuals.ch/manuals01.htm
Cheers
/John T.
Framför allt 07:an, fanns Ca 50 000 st när kriget började, och det vart totalt ca 85 000 tillverkade.Tobbger skrev:Men hur är det med pistolen under andra världskriget? Använda Sverige både Pistol 9 m/07 och Walther (den som liknar Luger)?
Senare - 43' så där så kom m/40 ut i ung. samma antal - Det är en Finsk Lathi byggd av Huskvarna.
Pistol m/39 ska bara ha funnits i 1000 eller 1500 ex. och dom tilldelades, enligt ryktet, mest efter hur väl man kunde kila in sig med högre Chefer.
Så om ni har någon rollfigur som passar in på "Nasist-anstucken karriärist/Stabs officer som smörar för alla högdjur" så kan ni ju stoppa på han en m/39. Med det ska inte vara den överårige kapten Karlsson.
Cheerio
/John T.