HOI - Sovjetunionen

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Nizze
Medlem

Inlägg av Nizze » 13 maj 2004, 19:54

Eter att ha läst alla era tips blev jag sugen på att testa.
jag började bygga upp befästningar bakom floderna och sedan byggde jag upp industrierna bakom ural, men helt plötslig en dag 1936 har jag nästan slut på olja! Hur kunde jag och mitt sovijet bli en sådan miljöbov?
Vadgör jag för fel? HJÄLP mig!

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 13 maj 2004, 21:36

Testade att spela med patchen. Känns tyngre att köra nu. Annarsär det kul att t.ex de svenska enheterna står med svenska namn. Hemvärnet osv. :)

Bra att man kan ta bort saker man tillverkar.Bra att ha vid båtbyggen.

Användarvisningsbild
Robert Sköld
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Robert Sköld » 13 maj 2004, 22:25

HAr det kommit någon ny Core-patch förresten? Jag har 0,6 tror jag, det var den senaste för nån månad sen i alla fall!

Har du installerat Core Ibsen? Gör det annars, en ännu mer gedigen upplevelse vill jag lova!

/Robert Sköld

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 14 maj 2004, 07:48

Ursäkta det här nu men, vad är Core... :oops:

/Tomas Ibsen (Som inte kan någonting om spel, förutom att spela)

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 14 maj 2004, 08:27

Core är en mod till HoI och installera den INTE den är störd. 12+ sovjetiska divisioner förlorar mot en lettisk division. :?

Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 14 maj 2004, 09:20

Ja, vänta med CORE. Spela först med 1.06 när du kört några omgångar och tycker det är för enkelt så kan du testa CORE.

CORE är för övrigt i Beta, det är därför det inte är så stabil.
Nizze skrev:Eter att ha läst alla era tips blev jag sugen på att testa.
jag började bygga upp befästningar bakom floderna och sedan byggde jag upp industrierna bakom Ural, men helt plötslig en dag 1936 har jag nästan slut på olja! Hur kunde jag och mitt Sovjet bli en sådan miljöbov?
Vad gör jag för fel? HJÄLP mig!
Du kan 'byta' till dig olja på marknaden. Detta är inget måste då om du får slut på olja kommer du börja konvertera kol till olja.

Konverteringen är dock inte så ekonomisk i början av spelet.

Att 'byta' till sig resurser man inte har är rätt viktigt och observera att när du ligger i krig är handeln nästan satt ur spel. Detta resulterar i att du förlorar resurser du satt ut för byta, utan att få något i gengäld.
Martin Lundvall skrev:I manualen på sidan 58-59 står det skrivet om dissent.

/Martin
’Dissent’ är en av de viktigaste parametrarna, håll den låg, mycket låg.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 14 maj 2004, 09:31

Hur tusan handlar man på bärldsmarknaden? Det går liksom inte.

Det är bara att inse, jag KAN inte spela...

Användarvisningsbild
Orlando
Medlem

Inlägg av Orlando » 14 maj 2004, 10:19

Tomas Ibsen skrev:Hur tusan handlar man på bärldsmarknaden? Det går liksom inte.

Det är bara att inse, jag KAN inte spela...
Läs manualen från pärm till pärm.

Den är rätt kass men det står om både dissent och världsmarknaden.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 14 maj 2004, 11:49

Ska nog göra det nån gång jag har tid...

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 14 maj 2004, 15:26

Ska inte någon göra en Sovjet AAR?

Oden72
Medlem

Inlägg av Oden72 » 14 maj 2004, 23:17

Jag körde 1.06 den var mycket bättre än både 1.05 och 1.05c, men fortfarande är AI inte med i matchen riktigt. Det har blivit svårare att anfalla och tar längre tid att anfalla, men då det blir sårare att anfalla blir det också lättare att försvara och hinner lätt med att förflytta trupp dit anfallet kommer.

Polen och Rumänien kunde tas -36 utan att varken de allierade eller Tyskarna gjorde något åt det. Forskade vilt fram tills -38 och sedan mobiliserades 12 divitioner fotfolk som stärkte gränsen mot Tyskland. Det fick blil 2 LV per provins som gränsade mot Tyskland och sedan fortsatte jag forska och väntade på anfallet. Smygproducerade några div mec så jag kunde färdigställa dem på någon vecka om försvaret inte skulle hålla. Anfallet kom aldrig och forskade på till sent -40 och sedan mobiliserade 8 div T-35er och ett gäng mec. Tanksen fick gå som en kil genom Berlin och mot Hamburg och mec höll ställningarna. Hade då omringat 90% av Tyskarna och då de hade sina supplies i Köln om jag inte minns fel så blev De omringade trupperna less på vara med tillslut. Fick inga supplies från havet tydligen. -42 Var Tyskarna, Ungern och Bulgarien Ryskt territorium och Itanlienarna var utslängda ur Italien.

HOI är riktigt kul men önskar lite mer av AI. Ska prova multiplayer någon gång, det måste vara en riktig utmaning om det är seriösa spelare. Vet inte om mitt sätt ger det mesta av spelet, men det är en viss utmaning att hitta genvägar också. Ändra förutsättningar är också kul då de är skrivna i Java så vitt jag kan förstå, enda jag kan och jag förstår hur de har kodat.

Maxim
Medlem

Inlägg av Maxim » 15 maj 2004, 15:39

En taktik som har fungerat för mig är att vänta till Tyskland avslutat sin kampanj i Polen. Man får du halva Polen och kan flytta fram fronten.
När tyskarna ställer om sina arméer för att gå mot Frankrike så slår man till.
Med lite tur (och politiska påtryckningar) har inte Rumänien gått i allians med
Tyskland, vilket betyder att många divisioner frigörs för att anfalla Tyskland.

Har man även byggt motoriserade divisioner så kan man snabbt erövra halva Tyskland och resten faller med lite mer våld.
En taktik som fungerar ganska bra.

Daniel H

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 16 maj 2004, 10:52

Manualen är borta! 8O

Skandal!

Nizze
Medlem

Inlägg av Nizze » 16 maj 2004, 23:45

Ett über kort ARR:
Forskade fram till -39 börja bygga trupper och befästningar
våren -40 tyskland anfaller 8O jag får en mindre hjärt attack!!!!
turkiet japan Rumänien Finland grekland etc. var allierade med tys jag hade skitit i att influnsa. Inget försvar mot fin(!) de tar st Petersburg jag får satsa stora resurser för att ta till baka stan. Turkiet anfaller från söder, lyckads hålla dom med 8 div mot ca 20. Tyskland och des allierade krossade allt i centern. i oktober var allt lugnt förutom att Turkiet hade lyckats strypa oljeresurserna och en katt och råtta lek mellan de åtta div inf och de turkiska trupperna inleddes, jag fick övertaget när jag kunde sända ner en pan div T-34. Finland anakterades i slutets av december, de hade smitit nästan enda ner till ural med en div som jag fick jag i tre månader. under våren krossade tyskarna mig och tog Moskva och runt Juli stängde jag av datorn och låssades som inget hänt.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 21 maj 2004, 18:54

Ja den var über kort. Det brukar gå rätt snabbt när jag spelar.. Kan bero på att jag har på snabbaste hastigheten...

Skriv svar