Band Of Brothers
Band Of Brothers
Någon mer än jag som tycker Band Of Brothers är bra?
Synpunkter? Åsikter?
Synpunkter? Åsikter?
-
Gutekrigaren
- Medlem
Förstår att du inte gillar där dom sitter och prayar till flaggan osv, men är det så jävla farligt? Skulle du kräkas om du såg en film från finska vinterkriget där en halvdö soldat kramade om en finsk flagga?Marco skrev:BoB är helt yeees! ()
Det är väl en av de få amerikanska krigsserierna som går att kolla på ( enligt mig..)![]()
//Martin
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
- Hardy Kruger
- Medlem
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Precis. En av de få BRA USA-gjorde serierna. Eloge (stavning) till de Spielsberg o CO!Hardy Kruger skrev:Nu har man en fredagsrutin.![]()
Tycker den e grymt bra fast jag inte brukar vara så förtjust i US-produktioner.
Undrar om det var en väldigt dyr serie att göra?
Nu kan man ju inte göra något efter 22:25 på fredakvällarna.
Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen
Fast jag undrar en sak angående gårdagens avsnitt, Hade verkligen de allierade som order att inte förstöra byggnader m.m. i "onödan"? Det känns ju lite paradoxallt om man jämför med hur de bombade hejvilt.
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen
Fast jag undrar en sak angående gårdagens avsnitt, Hade verkligen de allierade som order att inte förstöra byggnader m.m. i "onödan"? Det känns ju lite paradoxallt om man jämför med hur de bombade hejvilt.
Vanliga oinsatta civilister kan se det som hejvilt, men igentligen är det planering och precition, samma som i irak.MarcuS Schober skrev:Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova![]()
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen![]()
-
Gutekrigaren
- Medlem
bomba Al-Jazira lokalkontor i Bagdad visar verkligen vilken precisionen Usa harGugge skrev:Vanliga oinsatta civilister kan se det som hejvilt, men igentligen är det planering och precition, samma som i irak.MarcuS Schober skrev:Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova![]()
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen![]()
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Roligt att se att du verkar ha omvärderat BoB, i varje fall så pass att du tittar på reprisen. Serien är helt klart värd att anskaffas och ses i längre svep (mitt förslag: del 1-3, 4-5, 6-7, 8-10). Dessutom följer det med en skiva med bra extramaterial om man skaffar dvd-boxen.MarcuS Schober skrev:Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova![]()
Ordern om att inte förstöra byggnader gällde britterna, då Holland betraktades som vänligt sinnat. Tyvärr innebar det att kyrktorn och andra givna platser för spanare och eldledare inte besköts, med trista konsekvenser för de allierade.
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt: