Expansion till Call of Duty

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Expansion till Call of Duty

Inlägg av Hooka-Hey » 20 april 2004, 12:09

Uppsnappat via http://www.pcgamer.se att Gray Matter Studios som låg bakom Return to Castle Wolfenstein, jobbar med den officiella expansionen till Call of Duty. Expansionen går under namnet "United Offensive" och kommer att erbjuda tre nya kampanjer. (Ardenneroffensiven för USA, slaget vid Kursk för Ryssland och en okänd kampanj för Britterna.)

Pressrelease finns på http://www.callofduty.com

/ Hooka-Hey

Användarvisningsbild
Darius
Medlem

Inlägg av Darius » 20 april 2004, 14:05

Kikade på det där jag med i samband med pcgamer här och det skulle inte sitta helt fel med en expansion till CoD :)

Användarvisningsbild
GrillKrydda
Medlem

Inlägg av GrillKrydda » 20 april 2004, 15:57

Läste någonstans att som britt skulle man vara på ett bombplan.. under invasionen av sicilien

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 20 april 2004, 16:16

Lite mer info + ett par screenshots på: http://www.gamershell.com/news_BUnitedO ... BCal.shtml

/ Hooka-Hey

Användarvisningsbild
Gröfaz
Medlem

Inlägg av Gröfaz » 20 april 2004, 16:26

ni får inte tro att jag är nazist eller så nu, men skulle det inte
vara roligt med ett spel som tex, call of duty fast man strider för
axelmakterna?
Jag är trött på att alltid spela som jänkare och höra kommentarer
som "cover me" o.s.v.
Ibland blir jag så trött på mina amerikansättade datorstyrda
kollegor i spelet, så jag brukar faktist quiksava och sedan skuta dom! :P
Någon måste ändå hålla med mig om att det skulle vara roligt med en singelplayer baserad WII baserad fps shooter där man strider för tyskarna och får skuta lite britter,ryssar och amerikaner och hjälper till att utöka lebensraum! (ironiskt menat.)

p.s Jag är defenitvt inte någon nazist eller högerdemokrat något sånt tjafs, jag skulle bara vilja strida för tyskarna ioch ge jänkarna smisk! d.s :D

Användarvisningsbild
Hooka-Hey
Medlem

Inlägg av Hooka-Hey » 20 april 2004, 19:16

Gröfaz skrev: Någon måste ändå hålla med mig om att det skulle vara roligt med en singelplayer baserad WII baserad fps shooter där man strider för tyskarna och får skuta lite britter,ryssar och amerikaner och hjälper till att utöka lebensraum! (ironiskt menat.)
Detta vore självfallet intressant. Dock tror jag att det är svårt att hitta ett företag som vill satsa pengar på att utveckla ett FPS av denna typ (scriptad story osv) där "hjälten/hjältarna" slåss för axelmakterna - jag tror att de flesta företag skulle dra öronen åt sig åt föreslaget investera tid och pengar i att skapa en FPS för exempelvis ett Einsatz-kommando på östfronten. Du får nog nöja dig med att spela Axis-sidan i exempelvis Battlefield 1942.

Hälsningar,

/ Hooka-Hey

Etcetera.
Medlem

Inlägg av Etcetera. » 20 april 2004, 23:48

http://gfm.justgamers.info/eng/include. ... =start.php

Finns några tyskar som håller på med ett mod till COD, där man skall spela tyskar, får väl se om det blir färdigt.

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 22 april 2004, 14:22

Gröfaz skrev:ni får inte tro att jag är nazist eller så nu, men skulle det inte
vara roligt med ett spel som tex, call of duty fast man strider för
axelmakterna?
Jag är trött på att alltid spela som jänkare och höra kommentarer
som "cover me" o.s.v.
Ibland blir jag så trött på mina amerikansättade datorstyrda
kollegor i spelet, så jag brukar faktist quiksava och sedan skuta dom! :P
Någon måste ändå hålla med mig om att det skulle vara roligt med en singelplayer baserad WII baserad fps shooter där man strider för tyskarna och får skuta lite britter,ryssar och amerikaner och hjälper till att utöka lebensraum! (ironiskt menat.)

p.s Jag är defenitvt inte någon nazist eller högerdemokrat något sånt tjafs, jag skulle bara vilja strida för tyskarna ioch ge jänkarna smisk! d.s :D
Håller helt med dig det vore betydligt roligare/omväxling förnöjer att få vara Tyska och strida mot de Alierade dock kan man göra det på BF1942. Jag hade defenetivt köpt ett sådan spel om det fanns på marknaden.

Lövet
Medlem

Inlägg av Lövet » 22 april 2004, 15:47

Hur många spel finns det egentligen som man spelar som tysk? Kan inte komma på ett enda singel spel som man gör det.Skulle faktist vara kul att som omväxling få spela tysk ävenn om jag måste erkäna att ett av det roligaste som finns är att slakta tyskar på Call of Duty och andra spel

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem

Inlägg av Marcus Svernvik » 22 april 2004, 19:17

Battlefield 1942 :P

/M

Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 22 april 2004, 20:37

Jag älskar tyska sidan på RTCW (Hangatyr och jag som gillar det spelet...) men det är ju iofs multiplayer och inte singel.

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 23 april 2004, 22:51

Skulle man också vara med och slå ner upproret i Warsawa gettot? :P

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 24 april 2004, 01:47

Nico skrev:Skulle man också vara med och slå ner upproret i Warsawa gettot? :P

Eller avrätta oskyldigt folk, historiskt korrekt ska vara historiskt korrekt. :wink:

Mr x
Medlem

Inlägg av Mr x » 24 april 2004, 21:43

Wolfblitzer skrev:
Nico skrev:Skulle man också vara med och slå ner upproret i Warsawa gettot? :P

Eller avrätta oskyldigt folk, historiskt korrekt ska vara historiskt korrekt. :wink:
Nu var det inte bara rena avrättning som skede där utan även krigande där båda sidor led förluster.

Användarvisningsbild
Luno
Medlem

Inlägg av Luno » 25 april 2004, 11:11

det jag undrar är om man kommer få hosta upp 600 kr till på den här uppdateringen :? ? och jag hoppas verkligen att att spelet är längre en orginalet!!

Skriv svar