Sämsta filmen

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Private Snafu
Medlem

Sämsta filmen

Inlägg av Private Snafu » 25 juni 2002, 09:17

Vilken historisk film menar du tillhör kategorin den sämsta någonsin?

Min personliga lista toppas av Pearl Harbour utan tvekan. Ingen film har gett mig så stora förhoppningar och sedan lyckats falera fullständigt som den kalkonrullen. Visst snyggt gjorda scener etc ingen tvekan. Men vilken usel historia och mängder av tabbar. Enl min mening riktig smörja med för stor budget. :D

Sida med misstag i PH: http://www.movie-mistakes.com/film.php?filmid=964

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

...

Inlägg av Gribing » 25 juni 2002, 09:38

Inom bara några sekunder dyker en filmtitel upp i mitt huvud.

"Hjältarna från Telemarken"

Makalöst dålig filmatisering av en i verkligheten mycket dramatisk händelse.

Sen får ni inte missa den helt sjukt dåliga filmen "Kampen om Gallien". I hypen efter "Gladiator" kom den här filmen om Romarnas härjningar i Frankrike. Filmen är så dålig att jag var tvungen att snabbspola vissa delar för att inte må illa. Hyr den, se den, skratta!

/Gribing

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mats » 25 juni 2002, 10:13

Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.

Storyn är lite pinsam. Kevin hittar en säck med brev och beslutar sig för att åka land och rike runt för att dela ut dessa. Undra hur mycket US Mail har pumpat in i filmen. Brevbäraren är den sanna vardagshjälten verkar budskapet vara. Men det stämmer inte, tro mig - jag har varit en.

Bild

Kevin Costner:

Though I am a simple victim of circumstance, a pretender, I am also a metaphor for the rebirth of the collective American unconscious, quickened again from its own ashes.

Townsfolk:

That's nice. Deliver these letters, please.

THE END

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

...

Inlägg av Gribing » 25 juni 2002, 10:35

Hm jag kanske har udda smak men jag gillar faktiskt The Postman. Men det kanske beror på den bra musiken, och att det är en "Waste land"-film, vilket aldrig är fel.

Roger Andersson
Medlem

Inlägg av Roger Andersson » 25 juni 2002, 11:07

Den absolut sämsta krigsfilmen måste vara "Enemy at the gates". Ingen annan film kan vara så fullkomligt orealistisk och historiskt inkorrekt. Dessutom pratar alla(tyskar som ryssar) engelska med brytning, mitt största hatobjekt när det gäller film. Hata Hollywood!!

Användarvisningsbild
Jonteman
Medlem

Inlägg av Jonteman » 25 juni 2002, 11:24

Mats skrev:Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.

Storyn är lite pinsam. Kevin hittar en säck med brev och beslutar sig för att åka land och rike runt för att dela ut dessa. Undra hur mycket US Mail har pumpat in i filmen. Brevbäraren är den sanna vardagshjälten verkar budskapet vara. Men det stämmer inte, tro mig - jag har varit en.

Bild

Kevin Costner:

Though I am a simple victim of circumstance, a pretender, I am also a metaphor for the rebirth of the collective American unconscious, quickened again from its own ashes.

Townsfolk:

THE END
Skulle inte The Postman vara som nån slags uppföljare till Waterworld?, en film som är skaplig enligt mig.

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 25 juni 2002, 14:36

Pearl Harbor ligger högst upp på min lista. Verkligen usel film.

Användarvisningsbild
dot
Medlem

Inlägg av dot » 25 juni 2002, 14:52

Sämsta krigsfilm jag uthärdat: Pearl Harbor

Sämsta filmen, samtliga kategorier: Independence day. (jag tvingades lämna biosalongen mitt under premiärvisningen, det tog mig flera dagar att återhämta mig)

Användarvisningsbild
Dalmas
Medlem

Inlägg av Dalmas » 25 juni 2002, 17:01

Döden på larvfötter. Som iof var en B-film. A-film: Saving private Ryan, där man moraliserar över att tyskar dödar amerikaner i regelrätt strid.

Användarvisningsbild
Mats
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mats » 25 juni 2002, 17:05

Dalmas skrev: A-film: Saving private Ryan, där man moraliserar över att tyskar dödar amerikaner i regelrätt strid.
När? Var ? Hur?

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

...

Inlägg av Gribing » 25 juni 2002, 18:41

Fantastiskt hur smaken skiljer sig. Saving private Ryan får en 5:a av mig och Independence Days underhållningsvärde gav den en 4:a.

Döden på larvfötter däremot är riktigt sopig. (Men inte så pass att jag skulle lämna biosalongen, det gör jag aldrig)

/Gribing

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 25 juni 2002, 18:50

En italiensk C-rulle från sent 60-tal(?) som hette "The Norman Swordsman", men fick den svenska titlen "Ivanhoe". Helt otroligt kass!

Someone
Medlem

Kampen om Gallien...

Inlägg av Someone » 25 juni 2002, 19:00

Kampen om Gallien var fan BRUTALT dålig.. ALLT var fel med den.. rustningar, "skådespeleri", miljöer etc etc... USELT!

Håller med inläggen om PH oxå.. en redig hollywood-patetisk-rulle..

Att Döden på Larvfötter ÄR dålig vet vi ju alla.. men så är det ju en B, C-rulle från första början... (och den är fortfarande långt från de uslaste)

tex är ju Dolphans "Bridge of Dragons" så bedrööövligt kass..

Användarvisningsbild
Relay
Medlem

Inlägg av Relay » 25 juni 2002, 19:39

Mats skrev:Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.

Bild

Kevin Costner:

Townsfolk:

THE END
Den filmen måste vara den mest underskattade filmen som gjorts i filmhistorien. Jag tycker den är jättebra och det är absolut ingen uppföljare till waterworld.

Användarvisningsbild
Gribing
Medlem
Kontakt:

Re: Kampen om Gallien...

Inlägg av Gribing » 25 juni 2002, 20:10

Someone skrev:Kampen om Gallien var fan BRUTALT dålig.. ALLT var fel med den.. rustningar, "skådespeleri", miljöer etc etc... USELT!
Mera, mera :D :D

Lägg märke till de musikvideoliknande marscherna om legionärerna gör när de ska anfalla. Det är samma statister hela tiden och för att få det att verka vara fler (???) visar man truppen ur olika vinklar. Man till och med lutar kameran för att fylla ut tiden. Det är rena Monthy Python-stilen.

Skriv svar