Tjena grabbar, reggade mig nyss här efterett par månaders passiv läsning bara...
Nu är det som så här att jag ska göra ett arbete angående Hårsfjärdsincidenten 1981(alltså när en sovjetisk ubåt strandade mitt i svenskt skyddsområde)
Vad tycker ni man kan belysa speciellt i arbetet samt anser ni att det rörde sig om rent spioneri eller var det enbart en "felnavigering"?
Hårsfjärdsincidenten
-
Kg-Berglund
- Ny medlem
- Kapten_Gars
- Medlem
-
Kg-Berglund
- Ny medlem
Jo visst ja ni har helt rätt.. Nån stans nere i Karlskrona var de ju, måste vart groggen förut som virrade till de för mig
Boken har jag redan läst osv bra läsning..
Men det hela som gör mig förundrad angående "spiongrejjen" är ju den att de var en stor dieselubåt som dels låter förbannat mkt men som även har ett ganska stot djupgående, men å andra sidan är de ju itne så stor chans att man lyckas navigera "fel" just in i ett svensk skyddsområde
Boken har jag redan läst osv bra läsning..
Men det hela som gör mig förundrad angående "spiongrejjen" är ju den att de var en stor dieselubåt som dels låter förbannat mkt men som även har ett ganska stot djupgående, men å andra sidan är de ju itne så stor chans att man lyckas navigera "fel" just in i ett svensk skyddsområde
Ämnet U-137 har tuggats igenom tidigare på Skalman, bland annat här.
Godmorgon!
Är också "färskregistrarad" här på forumet efter att ha haft stort utbyte av att bara "tjuvläst" tidigare.
Mitt bidrag i debatten om ubåtseländet under det kalla kriget är boken; "I kamp mot överheten" av Hans von Hofsten.
Den belyser på ett brillant sätt läget som då var rådande i Sverige.
Är också "färskregistrarad" här på forumet efter att ha haft stort utbyte av att bara "tjuvläst" tidigare.
Mitt bidrag i debatten om ubåtseländet under det kalla kriget är boken; "I kamp mot överheten" av Hans von Hofsten.
Den belyser på ett brillant sätt läget som då var rådande i Sverige.