Battlefield: Vietnam
Battlefield: Vietnam
Verkar lovande
Någon som vet vad jag pratar om? Hohoo 
- Marcus Svernvik
- Medlem
Är det värt att köpa egentligen? För BF1942 blir lite tråkigt efter ett tag, är ju ingen känsla i spelet. Dessutom borde det blir lite grann som Desert Combat och det tröttnade jag på ganska fort.
Men utvecklarna ska visst ha lärt sig av sina misstag (vet inte vilka det är) och BF Vietnam ska visst bättre.
Men utvecklarna ska visst ha lärt sig av sina misstag (vet inte vilka det är) och BF Vietnam ska visst bättre.
-
Vindstyrka 11
- Ny medlem
Jag ser mest fram emot alla fantastiska moddar som kan komma ut till BF: Vietnam. Det verkar vara som BF1942 och modden Eve of Destruction fast ännu bättre! Jag läste en intervju på fragzone.nu (http://fz1.fz.se/artiklar/article.php?id=282) om förändringarna i det nya spelet. Det verkar lovande
BF:Vietnam är helt otroligt bra, har spelat det ngåra timmar nu och jag kan helt rekommendera alla att köpa det. Härliga helikoptrar och mysiga banor m.m. Själv älskade jag bf1942 men vietnam har mer känsla och är ett rejält mer taktiskt och "flödande" spel. KÖP!!!
Vietcong är rätt bra i singeplayer men i multiplayer krossar BF:Vietnam så hårt att det är löjligt.
Du vet väl att Vietcong släpptes för mer än 1.5 år sen? Dess expansion släpptes för 2-3 månader sen.Dawood skrev:Jag tror mer på Viet Cong. Har spelat demot och det är helt jäval underbart.
Vietcong är rätt bra i singeplayer men i multiplayer krossar BF:Vietnam så hårt att det är löjligt.
Håller med, såååå jävla mycket mer känsla att alla springer runt med LAW med m60.. Sen kommer det Cobras, Phantoms, Huey gunships, Slicks, tanks och hjälper en medans gooksen alltid är en fjärdedel av jänkarna.. Och gooksen har en AK47 och ett par granater, kanske kan man få en jeep eller vespa också.... Tack dice..MarcuS Schober skrev:BF:Vietnam är helt otroligt bra, har spelat det ngåra timmar nu och jag kan helt rekommendera alla att köpa det. Härliga helikoptrar och mysiga banor m.m. Själv älskade jag bf1942 men vietnam har mer känsla och är ett rejält mer taktiskt och "flödande" spel. KÖP!!!
Du vet väl att Vietcong släpptes för mer än 1.5 år sen? Dess expansion släpptes för 2-3 månader sen.Dawood skrev:Jag tror mer på Viet Cong. Har spelat demot och det är helt jäval underbart.
Balanseringen är VÄRDELÖS.
I Viet Cong är det så mycket ballare känsla, där måste man ducka hela tiden och man vet att det finns gooks bakom varje krök
Första gången jag spelade så körde jag som NVA och jag sprang omkring lite i jungeln. Vad händer då? Jo en helikopter fullproppad med amerikanare susar förbi med valkyrieritten på högsta volym. Vilke känsla!! Jag samt några andra NVAare börjar panga och ibland susar en raket upp. Tillsist så bli den nerskjuten och 3 amerikanare hoppar fallskärm. Vi skjuter sönder dem innan de hinner komma ner till marken, vilken känsla 
Men ibland är det tråkigt, speciellt stadsbanor är tråkiga.. det ska vara jungler, helikoptrar och patrullbåter. Det är det roligaste!
Men ibland är det tråkigt, speciellt stadsbanor är tråkiga.. det ska vara jungler, helikoptrar och patrullbåter. Det är det roligaste!
- Thomas Johansson
- Medlem
Spelet är väldigt roligt. Tycker dock det blir obalanserat vädligt lätt, spelar man som amerikan och kör med M60 och granatgeväret så mosar man ju allt i sin väg. Spelar jag med NVA snor jag alltid M60:n av fiender som stupat, kan ju inte springa runt med en mesig Ak47:a när M60:n är överlägsen allt annat.
- Thomas Johansson
- Medlem