Victoria

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 16 januari 2004, 22:51

Marcus Wendel skrev:
Armfeldt skrev:Jag förstår fortfarande inte hur annekteringar fungerar.
Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, från ett annat land.
Du blandar i hop olika saker.
Du kan vinna mer än tre provinser i ett krig med ett land, men för att kunna annektera det fullständigt (dvs så att det upphör att finnas som land) måste du ha ockuperat hela landet och det får inte vara större än tre (eller om det är fyra) provinser.

/Marcus
Jaså, då är jag med. Då är det med andra ord ganska många krig man måste gå igenom för att annektera Ryssland. :)

Gällande frederna; kan man få så stora delar av ett land som Mathias Forsberg fick av Ryssland i ett enda krig?
För anta att man vid ett krig får alla provinser av Ryssland förutom tre, då kan man annektera Ryssland på två krig?
Är det så det fungerar?

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 januari 2004, 12:52

Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, av ett annat land.
Om vi ser på Mathias Forsbergs bild här (som kommer från hans Preussen-tråd), så ser vi att han tagit en stor del av Ryssland, betydligt fler än tre provinser. Har han tagit det området genom 5-10 krig?
files/bild_179.jpg

Man kan bara annekera länder som är 3 provinser stort eller mindre och hela landet måste vara under ockupation!
*för hundrade gången*

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 17 januari 2004, 12:55

EN fråga: Var kollar man hur många som har dött i ett krig?

Användarvisningsbild
Armfeldt
Medlem

Inlägg av Armfeldt » 17 januari 2004, 13:41

Centurion skrev:
Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, av ett annat land.
Om vi ser på Mathias Forsbergs bild här (som kommer från hans Preussen-tråd), så ser vi att han tagit en stor del av Ryssland, betydligt fler än tre provinser. Har han tagit det området genom 5-10 krig?
files/bild_179.jpg

Man kan bara annekera länder som är 3 provinser stort eller mindre och hela landet måste vara under ockupation!
*för hundrade gången*
Jepp, förstod det ca två timmar innan du skrev inlägget. :roll:
Gå upp lite i tråden så ser du att jag också ställt en ny fråga angående frederna. :|

Användarvisningsbild
Mathias Forsberg
Medlem

Inlägg av Mathias Forsberg » 17 januari 2004, 16:05

Marcus Wendel skrev: Skriv ett inlägg i det officiella forumet med lite faktauppgifter i ämnet så kanske det blir ändrat i nästa patch.
Troligen inte. Officiell policy är att endast ändra de uppgifter som grovt påverkar spelets balans. Det handlar då mest om befolkningsantal snarare än etnisk fördelning även om jag inte kan uppge vilka förändringar som testas.

Dvs Österrikes och Osmanska rikets m fl höga befolkningssiffror kommer troligen tonas ned, medan greker i Smyrna och tatarer i Kazan eller på Krim inte kommer att tillföras eftersom de inte påverkar spelet nämnvärt och endast startar nya debatter.

/Forsberg

Användarvisningsbild
Marcus
Medlem

Inlägg av Marcus » 17 januari 2004, 16:18

Synd, även om jag kan förstå deras policy så tycker att historisk korrekthet borde vara ett mål i sig själv i ett sådant spel.

/Marcus

Användarvisningsbild
Mathias Forsberg
Medlem

Inlägg av Mathias Forsberg » 17 januari 2004, 16:32

Marcus Wendel skrev:Synd, även om jag kan förstå deras policy så tycker att historisk korrekthet borde vara ett mål i sig själv i ett sådant spel.

/Marcus
Instämmer till fullo. Man kan snarare fråga sig hur man missade en del av de uppenbara från början.

Användarvisningsbild
Petter D
Medlem

Inlägg av Petter D » 18 januari 2004, 20:45

Finns inte februari revolutionen som ett event? För jag hittade inte den i den ryska event foldern.

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 19 januari 2004, 09:17

Nu har jag beställt spelet från SMB :)

Så nu har jag lite frågor, är det som en blandning av EU2 och HOI, alltså mycket politik och stort urval soldater och utvecklingar?

Vilka tidsperidoer finns att spela på?

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Inlägg av D. Andersson » 19 januari 2004, 09:23

Det är som en blandning mellan EU2 och HOI, ja. Samma plattform och spelmotor men annan tidsperiod.

Mindre antal utvecklingar och soldater än HOI, fler än EU2. Enklare än HOI med, vilket uppskattas.

Starttiderna är, har jag för mig 1841, 1861 och 1914 eller så. Man kör (väl?) fram till 1920.

Mitt problem just nu är prestigepoängen. När man tagit över sitt första land, i mitt fall Nederländerna med Belgien, så ligger man på -50 i prestige. Jag är världsledande på teknik och arbetarrättigheter, samma sak med industri. Inte förlorat en enda division i strid osv. Slog nyss Frankrike i ett större krig med. Ja, jag kör på lättaste för att lära mig. Och jag fattar inte alls hur man ska göra. :?

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 19 januari 2004, 09:36

Finns fyra scenarion

1836
1861
1881
1914

Användarvisningsbild
Kynes
Medlem

Inlägg av Kynes » 19 januari 2004, 15:49

D. Andersson ett sätt för att få prestige utan krig är att forska efter kultur

Användarvisningsbild
D. Andersson
Medlem

Inlägg av D. Andersson » 19 januari 2004, 17:19

Okej. Det får testas. Vilka andra sätt finns?

Användarvisningsbild
CJBackfire
Medlem

Inlägg av CJBackfire » 19 januari 2004, 17:33

"Claima" kolonier

Användarvisningsbild
Nico
Medlem

Inlägg av Nico » 19 januari 2004, 20:01

grrr nu blir jag ännu mer arg för att alla Tataterna är ortodoxa medans majoriteten av Tatarerna har varit Muslimer sen 800 tillbaks
Jag som Tatar blir upprörd av detta :x

Skriv svar