Victoria
- Mathias Forsberg
- Medlem
Därför att produktionen är för låg?Angus skrev: Tack det fungerademen nu finns det inga regular clothes att köpa istället...hur fungerar egentligen världsmarknaden, varför kan man helt enkelt inte köpa vissa varor?
Ingen aning faktiskt. Jag har permanent trupper stationerade i utsatta provinser, för nedgrävningsbonusen. I vilket utsträckning man får bättre combat modifier vet jag inte, men med tanke på den allmänna defensiva inriktningen är det troligen relativt lönsamt.Marcus Wendel skrev: Hur pass mycket är det värt att satsa på fortifikationer i sina (mest utsatta) provinser, med tanke på den höga kostnaden?
Två andra plus:
*Fientlig ockupation av en provins tar längre tid, ju starkare fortifikationer
Starka fort ger intillgrupperade fientliga enheter ökade förluster, för att simulera artilleri, minor etc (trench warfare)
/Forsberg
Därför att produktionen är för låg?Mathias Forsberg skrev:Angus skrev: Tack det fungerademen nu finns det inga regular clothes att köpa istället...hur fungerar egentligen världsmarknaden, varför kan man helt enkelt inte köpa vissa varor?
Hmm...det verkar ju lite konstigt att det år 1888 skulle vara brist på kläder...finns det något tursystem som gör att vissa stater får köpa före?
- Mathias Forsberg
- Medlem
Jag vill tipsa om nedanstående tråd i det officiella forumet där man försöker kategorisera de olika länderna och ta upp deras styrkor/svagheter.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=124433
/Marcus
http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=124433
/Marcus
Är rankad sexa i världen 1888...och jag byggde tillslut en klädesfabrik, men då fanns det såklart inget "dyes" att köpa...suuuck. Får väl hoppas att det går bättre nästan gång helt enkelt verkar det som. Men tack för hjälpen iaf!Mathias Forsberg skrev:PrestigeAngus skrev: Hmm...det verkar ju lite konstigt att det år 1888 skulle vara brist på kläder...finns det något tursystem som gör att vissa stater får köpa före?
Jag förstår fortfarande inte hur annekteringar fungerar.
Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, av ett annat land.
Om vi ser på Mathias Forsbergs bild här (som kommer från hans Preussen-tråd), så ser vi att han tagit en stor del av Ryssland, betydligt fler än tre provinser. Har han tagit det området genom 5-10 krig?
files/bild_179.jpg
Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, av ett annat land.
Om vi ser på Mathias Forsbergs bild här (som kommer från hans Preussen-tråd), så ser vi att han tagit en stor del av Ryssland, betydligt fler än tre provinser. Har han tagit det området genom 5-10 krig?
files/bild_179.jpg
Senast redigerad av 2 Armfeldt, redigerad totalt 16 gång.
Du blandar i hop olika saker.Armfeldt skrev:Jag förstår fortfarande inte hur annekteringar fungerar.
Tidigare i tråden sades det att man bara kunde vinna tre provinser per krig, från ett annat land.
Du kan vinna mer än tre provinser i ett krig med ett land, men för att kunna annektera det fullständigt (dvs så att det upphör att finnas som land) måste du ha ockuperat hela landet och det får inte vara större än tre (eller om det är fyra) provinser.
/Marcus
- Wolfblitzer
- Medlem
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt: