Efterlyses: Spel där man kör stridsvagn

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
snyde
Medlem

Efterlyses: Spel där man kör stridsvagn

Inlägg av snyde » 9 januari 2004, 16:00

Ja, läs titeln. Får gärna vara en Tiger eller nåt annat tufft.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 9 januari 2004, 16:19

Battlefield 1942
Operation flashpoint med moddar

Kommer inte på några mera nu

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 9 januari 2004, 16:19

Panzer elite, Panzer commander, Battlefield 1942, MOHAA (Lite köningstiger där nånstans va?), och lite får man väl också köra i COD?

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 9 januari 2004, 16:26

Det absolut bästa spelet (enligt min mening) när det kommer till att köra tanks av något slag är World War II Online. Dock så har vi inte Tigern ännu. Däremot så finns Panzer II, Panzer III F/H, Panzer IVD och Panzer 38t. OCh det är bara på den tyska sidan.

Oerhört realistiskt och nervpressande.

Kolla här, http://www.wwiionline.com

Det finns en free trail nu och behöver du någon hjälp så kan du PMa mig här.

Mille1
Medlem

Inlägg av Mille1 » 9 januari 2004, 16:32

Stege skrev:Det absolut bästa spelet (enligt min mening) när det kommer till att köra tanks av något slag är World War II Online. Dock så har vi inte Tigern ännu. Däremot så finns Panzer II, Panzer III F/H, Panzer IVD och Panzer 38t. OCh det är bara på den tyska sidan.

Du är härlig stege! :wink:

Du jobbar inte på reklamfirma va? :lol:

Robban
Medlem

Inlägg av Robban » 9 januari 2004, 16:40

Stege skrev:Det absolut bästa spelet (enligt min mening) när det kommer till att köra tanks av något slag är World War II Online. Dock så har vi inte Tigern ännu. Däremot så finns Panzer II, Panzer III F/H, Panzer IVD och Panzer 38t. OCh det är bara på den tyska sidan.

Finns detta spel att köpa i affärerna, eller måste man ladda ner det?

Leez
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Leez » 9 januari 2004, 17:21

Kan tipsa om Hidden & Dangerous2, man ska få köra lite stridsvagn där :)

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 9 januari 2004, 17:25

Om du inriktar dig på att bara köra stridsvagn (stridsvagnssimulator) är väl inget av de nämnda spelen någonting för dig (vet dock inget om Panzer Elite eller Panzer Commander), för i alla nämnda spel (utom ovanstående) så kombineras stridsvagnsstrid med infanteristrid.

En modern stridsvagnssimulator är Steel Beasts, där man får köra Abrams och Leopard, ganska halvdan grafik, men i princip så nära verkligheten man kan komma (och väldigt likt den simulator svenska armén använder för att utbilda stridsvagnsbesättningar).

/Johan

Användarvisningsbild
Panzerschreck
Medlem

Inlägg av Panzerschreck » 9 januari 2004, 17:28

Johan Elisson skrev:Om du inriktar dig på att bara köra stridsvagn (stridsvagnssimulator) är väl inget av de nämnda spelen någonting för dig (vet dock inget om Panzer Elite eller Panzer Commander), för i alla nämnda spel (utom ovanstående) så kombineras stridsvagnsstrid med infanteristrid.

En modern stridsvagnssimulator är Steel Beasts, där man får köra Abrams och Leopard, ganska halvdan grafik, men i princip så nära verkligheten man kan komma (och väldigt likt den simulator svenska armén använder för att utbilda stridsvagnsbesättningar).

/Johan
Panzer Elite är en simulator i stil med Steel beasts (även om jag inte spelat Steel beasts) men vad jag sett av det och hört om det.

Mvh John

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 9 januari 2004, 17:49

Robban skrev:

Finns detta spel att köpa i affärerna, eller måste man ladda ner det?
Det är nerladdning som gäller. Dom versionerna som finns på "låda" är så pass gamla så att det är i princip bara CD-nyckeln som är värt nåt.

Johan Elisson har rätt när det gäller att WWIIOnline inte bara är en stridsvangs sim, Utan är en "combined forces" sim, MEn stridsvagns spelet är ändå mycket bra. Om man är intresserad av WWII Tanks.

Mille1, Jag kanske borde göra det :D Närå, Jag försöker bara förmedla den glädje spelet har givit mig i 2,5 år. Jag kan inte ens köpa vanliga spel längre. Allt ska vara Massive Multi Player :D
Senast redigerad av 1 Stege, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 9 januari 2004, 17:51

Alla de spel ni nämnt är inte direkt ett riktigt pansarvangs spel (Flashpoint och WWII Online är gränsfall).

Det enda (enligt mig) rikigt WW2 pansarvagnsspel ute är Panzer Elite. Otrolig realism och närvarokänsla. http://www.panzerelite.com/

Kan köpas hos http://www.webhallen.com för 139kr

Användarvisningsbild
snyde
Medlem

Inlägg av snyde » 9 januari 2004, 18:44

Ja, det är alltså en stridsvagnssimulator jag är ute efter. Ursäkta att jag inte var tydlig nog :) Däremot är BF ett jävla bra spel, simulator eller ej :)

Användarvisningsbild
Johan Elisson
Medlem

Inlägg av Johan Elisson » 9 januari 2004, 19:37

Då har vi alltså Panzer Elite (WWII) och Steel Beasts (nutid) nämnda så långt.

/Johan

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 9 januari 2004, 20:56

För att inte glömma panzer commander.

Användarvisningsbild
Sarvi
Tidigare medlem

Inlägg av Sarvi » 9 januari 2004, 21:16

Måste ger understöd till Elissson om Steel Beast. Hade kamrater i Kosovo som tjänstgjort på Leoparder under lumpen och som ansåg det så nära verkligheten ett dataspel kan komma med dagens teknik, om man ser till realismen. Men spelet är några år, och grafiken är kanske inte vad många är bortskämda med. Men som sagt, som simulator för moderna stridsvagnar är det fantastiskt. "Eld - rök - bakåt!"

Skriv svar