Hitlers åsikter
-
Mattiasbergström
- Ny medlem
Hitlers åsikter
Känner någon till ifall det finns någon bra hemsida som beskriver vad Hitler hade för åsikter om olika ståndpunkter,
t.ex om Invandringen, Skolan, Kriminaliteten, Familjen, Jordbruket etc.
Eller så har ni kanske tid och lust att skriva ner det själva?
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Re: Hitlers åsikter
Tyvärr så vet jag inga hemsidor men en del böcker. Alan Bullock. Hitler: en studie i tyranni är den jag osökt kommer att tänka på först. Det var rätt många år sedan jag läste den men den är rätt omfattande.Mattiasbergström skrev:Känner någon till ifall det finns någon bra hemsida som beskriver vad Hitler hade för åsikter om olika ståndpunkter,
En annan är Hitlers bordssamtal i führerhögkvarteret 1941-42 Den sista är rätt tunn och behandlar vitt skilda saker. Hur bra den utifrån ett källkritiskt perspektiv är vet jag ej.
Invandring kanske syftar på den begränsade invandring av tyskar till Tyskland. Såsom volgatyskarna.
/Martin
-
Mattiasbergström
- Ny medlem
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Om invandringen:
/Anno
4. Medborgarrätt kan endast den ha som är volksgenosse. Volksgenosse kan endast den vara som är av tyskt blod oberoende av religion. En jude kan därför inte vara volksgenosse.
5. Den som icke har medborgarrätt kan endast vistas som gäst i Tyskland och skall därför vara underkastad utlänningslagarna.
Källa: NSDAP:s partiprogram8. All vidare invandring av icke-tyskar skall förhindras. Vi kräver att alla icke-tyskar, som efter den 2 augusti 1914 har invandrat till Tyskland, omedelbart skall tvingas lämna landet.
/Anno
Om kriminaliteten i Tredje Riket - och förmodligen efter Hitlers eget recept - så har jag förstått att den nästan nedgick till Noll. Delar av receptet, var att s.k. vaneförbrytare, d.v.s dom med 2-4 tidigare fällningar i domstol, för vara vad det vara månde, inte hade lärt sig läxan utan spärrades in i KL på obestämd tid. Denna princip ledde tydligen till en ytterst låg kriminalitet i Tredje Riket och - måste jag erkänna, är något jag ytterst gärna ville se återinfört i de flesta länder, Australien och Sverige inbegripna.
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Anno skrev:Det infördes en hårdare vapenlagstifning.
-Adolf Hitler Anno jag undrar var du fick det citatet ifraan? Nazitysklands vapenlagar var förvånansvärt liberala och vapeninnehavet inte minst av pistoler, var mycket utbrett. Det ar lange sedan jag studerade ämnet men Reichswaffengesetz av 1938, som i stort sett gallde tills Bader-Meinhoffeländet på 60-talet i de flesta delstater - medgav stora friheter för vapeninnehav. Med jaktlicens, s.k. Jagdschein - kunde man inhandla nästan vad som helst inkl. k-pistar och maskingevär. De fanns oxaa en Kriegswaffengesetz efter 1945 som forbjod militara vapen av den typen men den kringgicks tydligenoverallt paa ngt satt."Året 1935 kommer att gå till historien! För första gången, har en civiliserad nation total vapenkontroll! Våra gator kommer att bli säkrare, vår polis mer effektiv och världen kommer att följa vår väg mot framtiden."
/Anno
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Varjag,varjag skrev:Anno, jag undrar var du fick det citatet ifraan? Nazitysklands vapenlagar var förvånansvärt liberala och vapeninnehavet inte minst av pistoler, var mycket utbrett. Det ar lange sedan jag studerade ämnet men Reichswaffengesetz av 1938, som i stort sett gallde tills Bader-Meinhoffeländet på 60-talet i de flesta delstater - medgav stora friheter för vapeninnehav. Med jaktlicens, s.k. Jagdschein - kunde man inhandla nästan vad som helst inkl. k-pistar och maskingevär. De fanns oxaa en Kriegswaffengesetz efter 1945 som forbjod militara vapen av den typen men den kringgicks tydligenoverallt paa ngt satt.Anno skrev:Det infördes en hårdare vapenlagstifning.
-Adolf Hitler"Året 1935 kommer att gå till historien! För första gången, har en civiliserad nation total vapenkontroll! Våra gator kommer att bli säkrare, vår polis mer effektiv och världen kommer att följa vår väg mot framtiden."
/Anno
Jag kommer faktist inte ihåg riktigt var jag tog citatet ifrån, men jag vet att jag tog det från någon anrokapitalitisk sida som beskrev hur hemsk Hitler var när han införde de så oliberala lagarna när det gällde vapen i Tredje riket.
/Anno
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt: