Hitlers skalle
- Hardy Kruger
- Medlem
Hitlers skalle
Har funderat på vilka bevis som användes för att att hävda att de skallbitar som ryssarna hittade verkligen var Hitlers?
Och vart hålls dessa bitar någonstans?
Mvh
Och vart hålls dessa bitar någonstans?
Mvh
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
- Anton Severin
- Medlem
Jag såg att det nästa söndag ska gå ett program på Discovery, Hitler av Anderna. Det var tydligen så att de allierade efter kriget startade hemlig operation i vilken man sökte efter Hitler i Sydamerika och den stängdes inte förän på 70-talet. Finns det verkligen en chans att Hitler lyckades fly dit. Det kanske var en dubbelgångare som satt i bunkern i Berlin.
- Wolfblitzer
- Medlem
Lyckades man verkligen uppnå så het eld vid de omständigheter det skedde? Jag tror nog att möjligheterna för att rester hittats är ganska stora och då borde ryssarna rimligtvis ha kommit över dom.triumph5 skrev:Kropparna ska ha bränns upp( Eva och Adolf) och askan spridits på okänd ort. Men det finns i något ryskt arkiv. En skallbit som sägs ha tillhört A.H tillsammans med en mindre mycket dekorerad pistol som tillhört Hitler.
Faktum är att en av hitlers pistoler tillsammans med nån av görings tror jag det var är till salu för tillfället.triumph5 skrev:Kropparna ska ha bränns upp( Eva och Adolf) och askan spridits på okänd ort. Men det finns i något ryskt arkiv. En skallbit som sägs ha tillhört A.H tillsammans med en mindre mycket dekorerad pistol som tillhört Hitler.
Den kremering Tyskarna gjorde var inte på långa vägar fullständig och ryssarna hittade deras kroppar nergrävda i bunkerträdgården om jag minns rätt. Det gjordes en obduktion för att fastställa identiteten. Efter den grävdes kvarlevorna ner, för att långt senare grävas upp av ryssarna som då brände och spred askan på hemligt ställe.Ickx skrev:Lyckades man verkligen uppnå så het eld vid de omständigheter det skedde? Jag tror nog att möjligheterna för att rester hittats är ganska stora och då borde ryssarna rimligtvis ha kommit över dom.triumph5 skrev:Kropparna ska ha bränns upp( Eva och Adolf) och askan spridits på okänd ort. Men det finns i något ryskt arkiv. En skallbit som sägs ha tillhört A.H tillsammans med en mindre mycket dekorerad pistol som tillhört Hitler.
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Nu kan man nog utan tvivel säga att han är död. Han skulle vara rätt gammal annars.Gugge skrev:såg något på discovery nyss där någon från bunkern sa att ryssen hade tagit kropparna och obducerat dom och inte fått fram något förutom hur tänderna såg ut, sen grävdes dom ner i någon skog. så igentligen finns inga bevis på att hitler är död? :p
Att ryssarna inte visar upp Hitlers skalle eller låter någon undersöka den tar jag inte som något tvivel på dess äkthet. Bara att det är ryssar som har hand om den.
/Martin