Call of Duty
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
- GrillKrydda
- Medlem
Kan säga nu att Call of Duty är ett enormt beroendeframkallande spel har spelat fram till banan där man har tio minuter på sig att genomföra sitt uppdrag. Första gången gick det åt helvete då jag alltför försiktigt knappt hade kommit in innan tiden hade gått ut.
På en annan tidigare bana så sprang jag omkring med en Panzerfaust och undrade var Stridsvagnen var. Jo precis bakom mig med siktet inställt kabooom. Sen var jag stendöd. Vid ett annat tillfälle avfyrade jag min Panzerfaust bara två meter från nämnda stridsvagn och njöt en ögonblicklig död.
Jag är ofta väldigt försiktig i sådana här spel smyger längst husväggarna och det värsta jag vet är att befinna mig mitt på en öppen yta med hus eller kullar runtomkring. Sedan har jag även en tendens att försöka ta mina fiender från sidan. Vilket kostat på hårt då jag plötsligt hade promenerat in i ett minfält Kaboom. Sedan var jag ännu en i listan över killed in combat.

På en annan tidigare bana så sprang jag omkring med en Panzerfaust och undrade var Stridsvagnen var. Jo precis bakom mig med siktet inställt kabooom. Sen var jag stendöd. Vid ett annat tillfälle avfyrade jag min Panzerfaust bara två meter från nämnda stridsvagn och njöt en ögonblicklig död.
Jag är ofta väldigt försiktig i sådana här spel smyger längst husväggarna och det värsta jag vet är att befinna mig mitt på en öppen yta med hus eller kullar runtomkring. Sedan har jag även en tendens att försöka ta mina fiender från sidan. Vilket kostat på hårt då jag plötsligt hade promenerat in i ett minfält Kaboom. Sedan var jag ännu en i listan över killed in combat.

- Marcus Svernvik
- Medlem
- Marcus Svernvik
- Medlem
- GrillKrydda
- Medlem
- Marcus Svernvik
- Medlem
Call of Duty kommer som konsol variant, men spelet heter då Call of Duty: Finest Hour.Von Rundstedt skrev:är det någon som vet om Call of Duty kommer i en konsol variant?
http://www.callofduty.com/console.html
Detta verkar enligt mig bara vara ytterligare ett spel i mängden likt Mohaa. Skulle vara kul att vara tysk soldat någon gång, inte för jag är nazist men omväxling förnöjer. Men tror att vissa amerikanare som tycker USAs armé är det bästa som hänt sedan kebaben uppfanns, kommer nog klaga på spelet. Om man i det röjer ner 50 amerikanare som inte kan sikta på ett uppdrag som man gör nutida WW2 shooters.
Själv kör jag mest BF1942, underhållning till max.
Kolla även in Max Payne 2, inte för det är historiskt men j*vlar vad bra det är. Gillade ni ettan kommer ni älska tvåan. Fast spelet är kort, men intensivt. Och innehåller då inga "transport sträckor" som andra spel kan göra.
Själv kör jag mest BF1942, underhållning till max.
Kolla även in Max Payne 2, inte för det är historiskt men j*vlar vad bra det är. Gillade ni ettan kommer ni älska tvåan. Fast spelet är kort, men intensivt. Och innehåller då inga "transport sträckor" som andra spel kan göra.