Two Towers E.E. - diskussioner, recensioner, tankar

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
kalimak
Medlem

Inlägg av kalimak » 1 december 2003, 04:12

Hmm. Tar ett djupt andetag. Jo, jag tyckte inte alls att TTT extended var särskilt bra. De flesta "nya" scener var fåniga och överflödiga med undantaget Faramirs flashbacks, som jag ändå tyckte var lite väl övertydliga i sitt sätt att presentera Denethor. Satt och snabbspolade mig igenom på jakt efter godbitarna (har sett filmen för många gånger) och tänkte något i stil med jaha . Is this it? Var rätt till mig över FOTR extended när den kom ut, men detta lämnade mig mest likgiltig. Och är det bara jag, eller är scenen med Gimli, Legolas och "the twitching orc" rätt grotesk? Fattar varför de klippte bort den.

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 1 december 2003, 09:46

Och är det bara jag, eller är scenen med Gimli, Legolas och "the twitching orc" rätt grotesk? Fattar varför de klippte bort den.
Den är oerhört grotesk, men ganska så rolig... :)

Tydligen var det en av de scener de hade svårast för att klippa bort! (märkligt nog)

Användarvisningsbild
Alida
Ny medlem

Inlägg av Alida » 13 februari 2004, 16:12

tycker väldigt mycket om den förlängda versionen. Håller med om att extrascenerna med Faramir, Boromir och Denethor är mycket bra och de borde ha varit med i bioversionen så att man får en bakgrund till Faramirs beteende och även Boromirs i första filmen.
Och så all dessa småsaker som när Gandalf sägen att han är Saruman som han sborde ha varit. Har för mej att det stod just så i boken också. Underbart :D

Albert
Medlem

Inlägg av Albert » 9 mars 2004, 12:03

Dûrion Annûndil skrev:Bioversionen är kanske förkortad för att inte biobesökarna ska pinka på sig eller få sittsår i baken efter 3.5 timmar..? Krav från producenterna, biograferna?
...krasst ekonomiska motiv...
För varje tre och en halvtimmesfilm kunde biografen tryckt in 2 "vanliga" långfilmer...dvs dubbelt så mycket publik...dvs mer vinst!

Lajjmen
Medlem

Inlägg av Lajjmen » 9 mars 2004, 15:23

Det var ett krav från producenterna, amerikanerna tycker inte om långa filmer och det är deras största målgrupp typ!

Skriv svar