Two Towers E.E. - diskussioner, recensioner, tankar
Two Towers E.E. - diskussioner, recensioner, tankar
Jag har precis sett första DVD:n (och därmed första halvan) av den förlängda versionen av Två Tornen, och precis som med FotR är det hittills så att den förlängda versionen är betydigt bättre än bioversionen. Jag vet dock inte än huruvida detta kommer att "rädda" filmen. Missförstå mig inte, jag gillar även andra delen i filmsviten, men den lever inte upp till den första.
Mer tankar senare...
Mer tankar senare...
Har också sett extended nu. Mitt första intryck är att det är den bästa film jag sett. Enormt mycket bättre än bioversionen.
Det var två saker jag framförallt tyckte om:
Tillbakablicken på när Boromir och Faramir pratar med sin far i Osgiliath. Det förklarar varför filmens Faramir beter sig som han gör och varför han tar Frodo och Sam till Osgiliath. Så är det också väldigt mäktigt när Boromir håller sitt lilla tal efter att ha tagit tillbaka staden.
En annan bra sak var att man får följa Merry och Pippin mer. De pratar mer med Lavskägge och scenen där de dricker av vattnet är riktigt rolig.
Det var två saker jag framförallt tyckte om:
Tillbakablicken på när Boromir och Faramir pratar med sin far i Osgiliath. Det förklarar varför filmens Faramir beter sig som han gör och varför han tar Frodo och Sam till Osgiliath. Så är det också väldigt mäktigt när Boromir håller sitt lilla tal efter att ha tagit tillbaka staden.
En annan bra sak var att man får följa Merry och Pippin mer. De pratar mer med Lavskägge och scenen där de dricker av vattnet är riktigt rolig.
- Den stegrande kamelen
- Medlem
- Kontakt:
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Aningen OT, men....
LoTR = Lord of The Ring -> Hela verket (alla 3 böckerna)
FoTR = Fellowship of The Ring -> Bok 1
TTT = The Two Towers -> Bok 2
TRoTK? = The Return of The King ? -> Bok 3
Den sista är jag lite osäker på ???
FoTR = Fellowship of The Ring -> Bok 1
TTT = The Two Towers -> Bok 2
TRoTK? = The Return of The King ? -> Bok 3
Den sista är jag lite osäker på ???
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Misär och ondbråd död skivorna funkar inte på min DVD, när man kommer efter att hittat den ute i handlen en dag förtidigt så kollade jag på cd 1 och var förvånad över att det var relativt mycket bildstörningar men såg i iaf klart på den, sätter i cd 2 och vad händer? Jo den vill inte starta alls, det står någon med att kontrollera cd:n samma sak händer nu också med cd 1, detta är inte bra =(.
Har en Samsung DVD som iof är några år men det ska inte vara några problem, så frågan är om någon hört/varit med om något liknande?
//en förtvivlad Simon
Har en Samsung DVD som iof är några år men det ska inte vara några problem, så frågan är om någon hört/varit med om något liknande?
//en förtvivlad Simon
-
Boromir III
- Medlem