Den går inte att kolla på med DivX!Gugge skrev:Här är filmen som JAG(alpha) och Marcus(Wittman) gjort för ett år sen, ganska dålig men sevärd, tror jag iafs.....
ftp://ftp.bfcentral.se/filmer/Die-Brucke(divx5.03).rar
Jag filmade och editerade, wittman gjorde manus.
Ang Rädda menige Ryan
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
har du nyaste versionen av divx codecen? sen förstår du väl att du måste packa upp filmen ocksåMarco skrev:Den går inte att kolla på med DivX!Gugge skrev:Här är filmen som JAG(alpha) och Marcus(Wittman) gjort för ett år sen, ganska dålig men sevärd, tror jag iafs.....
ftp://ftp.bfcentral.se/filmer/Die-Brucke(divx5.03).rar
Jag filmade och editerade, wittman gjorde manus.
Dom skjöt ju knappsat sönder den på riktigt... dom tänder bara fyr på lite bensin på ett sätt som inte skadar vagnen, precis som dom gjorde i Pearl Harbor när dom bombar de moderna fartygen.Luno skrev:Fast det är så många tabbar i den så gillar jag denmen det som gör mest ont att se är när dom stöter på en SdKfz 251 på en äng som dom skjuter sönder med en bazooka.
Och man riktigt hör hur motor rasar några sekunder efter smällen
Ingen vidare bra film detta! påkostad action skulle jag säga. inte mycket realism här inte. tyskarna är mycket dåliga, och inte är det tyska som kommer från deras mun vid vissa tillfällen. Men sevärd som icke krigsfilm.
Senast redigerad av 1 Dönitz, redigerad totalt 26 gånger.
Ehhh, nej. Mohikan? Finns bara ett ord för den, excentrisk. Marinkåren har en som kallas high and tight, det är hår uppe på huvudet, rakat på sidorna, ingen kant mellan utan en rätt mjuk gradvis övergång mellan hår och icke hår. Sen finns en massa andra varianter, men det är ju inte det ren här tråden spårat ut om.CJBackfire skrev:kanske är vad man kallar usas marinkårs frilla
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Håller med Rundstedt.
En surrealistisk kommersiell Hollywood-film, med lätta knep för att försöka få tittaren att
1. tycka filmen är jättebra
2. tycka filmen är jättesorglig
Denna film brukar ofta vara en av de första krigsfilmerna man ser. Så jag förstår om det finns några där ute som gillar filmen - om jag också bara hade sett skitfilmer skulle jag ju inte veta vad jag hade gått miste om.
När man upptäcker fler filmer brukar man inse vilken dynga såna här filmer verkligen är.
En surrealistisk kommersiell Hollywood-film, med lätta knep för att försöka få tittaren att
1. tycka filmen är jättebra
2. tycka filmen är jättesorglig
Denna film brukar ofta vara en av de första krigsfilmerna man ser. Så jag förstår om det finns några där ute som gillar filmen - om jag också bara hade sett skitfilmer skulle jag ju inte veta vad jag hade gått miste om.
När man upptäcker fler filmer brukar man inse vilken dynga såna här filmer verkligen är.
- Raskolnikov
- Medlem
Fattar inte varför folk hyllar Rädda menige Ryan, det är inte unikt att folk har blivit masakerade av kulsprutor, se Järnkorset, Stalingrad etc.
Tar man bort de 10 min av RMR är det en riktig amrekansk hjältefilm, ok folk dör lite men det bara understryker deras hjältemod och den amrekanska offerviljan.
Sedan har vi den där riktiga? historien hur en katolsk fältpräst på eget bevåg försökte hitta menige Ryan.
Tar man bort de 10 min av RMR är det en riktig amrekansk hjältefilm, ok folk dör lite men det bara understryker deras hjältemod och den amrekanska offerviljan.
Sedan har vi den där riktiga? historien hur en katolsk fältpräst på eget bevåg försökte hitta menige Ryan.
-
M. Wittmann
- Tidigare medlem
Eftersom filmen är Hollywood-megasatsning och kommersiell strömlinjeformad film med världskända skådisar, ÄR det faktiskt ofta en av de första krigsfilmer man ser.Sarvi skrev:Ssss, tala för dig själv."en av de första krigsfilmerna man ser"
Det har väl redan etablerats i den här tråden ungefär tio gånger om att de inledande scenerna i SPR är de starkaste i filmen. Men surrealistisk är nog missbruka ordet en smula.
Jag talar inte av egen erfaranhet, men jag vet att det är så. Ha.
Det är ju inte direkt kulturelitens val av film...
- B Hellqvist
- Redaktör emeritus
- Kontakt:
Uh-huh?cortex skrev:Eftersom filmen är Hollywood-megasatsning och kommersiell strömlinjeformad film med världskända skådisar, ÄR det faktiskt ofta en av de första krigsfilmer man ser.
Kan du hänvisa till källan?Jag talar inte av egen erfaranhet, men jag vet att det är så. Ha.
Menar du med detta att:Det är ju inte direkt kulturelitens val av film...
a) Det bara är puckon som ser och gillar SPR?
b) Att skalmännen är kulturelit?
c) Att du talar i nattmössan?
d) Alla ovanstående alternativ.
Jag är inte övermåttan förtjust i SPR heller, men att kalla den dålig är lite väl magstarkt.