Call of Duty

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
giliathion
Provmedlem
Kontakt:

Call of Duty

Inlägg av giliathion » 6 november 2003, 14:11

Bild

Då jag av forumets innehåll kan antyda att där finns många ww2-spelande personer här så vil jag bara passa på att uppmärksamma er om att http://www.callofduty.se har slagit upp sina portar, visserligen inte nyligen men vi har nu etablerat oss allt mer och har över 200 medlemmar på vårat forum som blir llt aktivare.

Vi har även ett filarkiv som fungerar utmärkt och skall vara uppdaterat med alla patchar och demos som kommer att komma.

så är ni intresserade i vad jag tycker är den bästa ww2-shootern, så besök oss på quakenet #callofduty.se och vår hemsida http://www.callofduty.se

väl mött!
/gili

-vils-
Medlem

..

Inlägg av -vils- » 6 november 2003, 15:00

Jag har spelat ett tag, och kan väl nämna lite:

Spelet är nog den bästa 3D shootern hittils ja, det är sant! De första uppdragen vid Normandie ger mycket starkt närvarokänsla, och striderna tillsammans med dina plutonkamrater är väldigt bra!

MEN...

Efter ett tag i spelet förvandlas allt till 'operera ensam bakom fiendelinjerna' och 'spräng dammen' etc etc. Spelet sjunker markant i mina ögon, och det blir exakt likadant och enformigt och overkligt som alla andra WW2 shooters. Ja, enligt mitt tycke skiljer det inte något alls.

Jag hade hoppas på ett krigs-spel i 3D miljö, och visst bjuds man på det i de första 3-4 uppdragen, men sedan är det MOHAA för hela slanten, om inte tillockmed sämre.

..säg vad ni vill, men jag tror inte spelet blir speciellt långlivat. VIETCONG spelet är fortfarande trevligare i mina ögon, där multiplayer funktionen fungerar klanderfritt ;)

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil
Medlem

Inlägg av Dûrion Annûndil » 6 november 2003, 15:22

Jag håller med. I början är det lite tufft, för det är ju helt klart ös. Men sedan inser man att det är ett arkadspel, direkt en rip-off av MOHAA. De eventuella plutonmedlemmar man har med, är där för att triggas när man rycker fram själv, eller för att tvinga en att följa med. Målet är alltid klart markerat på kompassen, som en schnitzlad bana. Konstruktiv problemlösning uppmuntras inte.

Enda skillnaden från MOHAA, är att hårkorset växer med rörelsen och man skjuter som skit om man inte siktar, och att man kan ta upp riktmedlen för att som sakt inte skjuta som skit. Men det hindrar inte att man över prickskytte med pistoler och k-pistar bara man står still och skjuter från höften.

Ingen värdig FPS alls. Det är mejja som gäller.

Användarvisningsbild
L. Josephson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av L. Josephson » 6 november 2003, 19:38

Gillar också spelet, speciellt sista banan (!) men håller med att det blir lite enformigt efter ett tag, men så är det med alla shooters.

Användarvisningsbild
Tobbger
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tobbger » 6 november 2003, 22:25

Jag håller också på med en mer fan-sida sida än vad Call of Duty.se är. Jag har redan fixat ett forum och hemsidan är på väg!

http://codcentrum.proboards22.com
Senast redigerad av 1 Tobbger, redigerad totalt 7 gånger.

Användarvisningsbild
GrillKrydda
Medlem

Inlägg av GrillKrydda » 7 november 2003, 16:23

har just installerat :) så snart... mmm

Användarvisningsbild
GrillKrydda
Medlem

Inlägg av GrillKrydda » 7 november 2003, 19:31

oj oj oj! såå bra! SP har jag bara kommit till britterna.. och SP har varit bra än så länge.. förutom att jag tyckte att bilen gick VÄLDIGT snabbt..

MP däremot kan jag knappt hålla mig ifrån! det är så kul! :D

Användarvisningsbild
Reinhardt
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Reinhardt » 7 november 2003, 23:45

Jo, det är ganska svårt att alternera shooters, ska man sluta skjuta folk efter en stund o sen börja igen, kanske...

Men cod är ett helt fantastiskt spel till en början, dock tycker jag det liknar lite vär mycket mohaa.

Dock så är det skithäftigt att spela med datorn och se när de täcker dörrar osv, den biten är bra. Dock tar vapnen lite för lite skada. Kar98k känns inte som om den tar mer skada än Garand.

Lasse
Medlem

Inlägg av Lasse » 8 november 2003, 13:19

Wow alltså! Spelade nyss första demon, jädrigt bra spel!

Det kommer jag nog köpa!

Användarvisningsbild
GrillKrydda
Medlem

Inlägg av GrillKrydda » 8 november 2003, 14:28

spelet är tio gånger så bra som demot :wink:

Användarvisningsbild
Marcus Svernvik
Medlem

Inlägg av Marcus Svernvik » 8 november 2003, 14:41

Rommel skrev:Wow alltså! Spelade nyss första demon, jädrigt bra spel!
Då ska du testa andra demot! Dawnhille ;)

/Marcus

Användarvisningsbild
ToyMan
Medlem

Inlägg av ToyMan » 8 november 2003, 19:35

Nja ! Jag blev lite besviken på Singelplayer ! Det är alldeles för scriptat, Exempel = jag spelade en bana när man ska förstöra ett gäng 88´or, man springer i en skyttegrav ! Jag försökte "rensa" skyttegraven med handgranater. Men till min besvikelse så "spawnar" Tyskarna när man nått en viss punkt i skyttegraven, dvs mina granater som jag kastade i förväg var helt värdelösa !!

Det finns tyvärr många andra exempel på detta med "scriptade" episoder, vilket jag inte tycker är bra !

När det gäller multiplayer som är jag oxo måttligt road ! Det är för små banor och FÖR många spelar "snipers", dessutom är den ryska kpisten (kommer ej ihåg vad den heter) über, den är träffsäker o sprider nästan ingenting ! Tyvärr så kommer detta spel att ligga o damma i min spelhylla, jag tycker DoD är bättre i MP än CoD!

Dessutom tyckte jag det var trist att det REDAN dykt upp Aimbots och annat fusk till CoD. :x

I övrigt är CoD jäkligt snyggt men tyvärr faller det på "scriptat" SP och tråkigt MP ! Men jag är väl miljöskadad som gammal BF spelare , van vid stora banor och körbara fordon ! Därför är BF42 det multiplayerspel jag kommer fortsätta att spela (trots fusken).

Jag ger CoD 6 av 10 möjliga !

OBS ! Detta är MIN PERSONLIGA åsikt ! Det finns säkert andra som tycker spelet är 1000 ggr bättre än vad JAG tyckte ! Som sagt jag är "miljöskadad" från BF-Världen ! :D

Användarvisningsbild
Tobbger
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tobbger » 8 november 2003, 20:55

Har hört att den ryska k-pisten var rätt så über även i verkligheten. Eller har jag fel?

Användarvisningsbild
Wolfblitzer
Medlem

Inlägg av Wolfblitzer » 9 november 2003, 14:30

PPSch-41 eller PPS-43?

Den första är den med trummagasinet och den andra den fula snea avlånga saken

[Simon]
Ny medlem

Inlägg av [Simon] » 9 november 2003, 17:10

Tycker cod klart håller klassen som ett av de bäste ww2 fps spelen. jag tycker det är lätt att leva sig in i det och verkligen känna för folket runt om kring en.

Jag kan dock hålla med någon som pratade om att det är mycket scriptat i det vilket man kan iritera sig på ibland, men tycker inte det gör något om man inte spelar om samma scen igen.

Men Cod för ett klart godkänt och borde testas av alla som tycker om datorspel och tycker att krigsspel brukar vara kul.

Skriv svar