Nja ! Jag blev lite besviken på Singelplayer ! Det är alldeles för scriptat, Exempel = jag spelade en bana när man ska förstöra ett gäng 88´or, man springer i en skyttegrav ! Jag försökte "rensa" skyttegraven med handgranater. Men till min besvikelse så "spawnar" Tyskarna när man nått en viss punkt i skyttegraven, dvs mina granater som jag kastade i förväg var helt värdelösa !!
Det finns tyvärr många andra exempel på detta med "scriptade" episoder, vilket jag inte tycker är bra !
När det gäller multiplayer som är jag oxo måttligt road ! Det är för små banor och FÖR många spelar "snipers", dessutom är den ryska kpisten (kommer ej ihåg vad den heter) über, den är träffsäker o sprider nästan ingenting ! Tyvärr så kommer detta spel att ligga o damma i min spelhylla, jag tycker DoD är bättre i MP än CoD!
Dessutom tyckte jag det var trist att det REDAN dykt upp Aimbots och annat fusk till CoD.
I övrigt är CoD jäkligt snyggt men tyvärr faller det på "scriptat" SP och tråkigt MP ! Men jag är väl miljöskadad som gammal BF spelare , van vid stora banor och körbara fordon ! Därför är BF42 det multiplayerspel jag kommer fortsätta att spela (trots fusken).
Jag ger CoD 6 av 10 möjliga !
OBS ! Detta är MIN PERSONLIGA åsikt ! Det finns säkert andra som tycker spelet är 1000 ggr bättre än vad JAG tyckte ! Som sagt jag är "miljöskadad" från BF-Världen !