Militär grad?
Av utredningstekniska skäl är jag förhindrad att uttala mig......Korsriddaren skrev:
Jag svär att jag ska ta reda på din egentliga grad och vart du håller till MD650! Om jag så skall bli ÖB och personligen gå igenom varenda officer!(Beslutsam smiley)
Och ja, det är nog mer troligt att jag hinner dö av en mine i ansiktet först, men jag SKA ha reda på vem du är.
- Herman Hedning
- Medlem
-
hans lindquist
- Medlem
Fixa en grad
Enklaste sättet att få rätt till en militär gradbeteckning är att gå in i hemvärnet och se till att man i brist på annan blir gruppchef, plutonchef, kompanichef eller bataljonschef. En del kurser måste man dock numera räkna med. Förr var det inte helt ovanligt att man omedelbart placerade bäste skytten som plutonchef med svartblå sergeantstjärnknapp på axelklaffen till m/39. Koppel ingick. Allt var bättre förr.
Med glad hemvärnshälsning
Hasse L
(fänrik)
Med glad hemvärnshälsning
Hasse L
(fänrik)
- SuperPalle
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Vart gjorde du lumpen? Eksjö eller Boden? Kan du berätta lite om Ingenjörstrupperna och vad de håller på med, förutom att sätta ihop broar o sånt. (HAr räknat ut att den snabbaste vägen till Amröjare går genom Ingenjörstrupperna.Herman Hedning skrev:Menig slav vid Ingenjörs trupperna
Herman Hedning
MD650: Försök inte din lilla fillur. Jag kan vara riktigt beslutsam, och mitt dalml kan vara förödande för folks öron.
- Herman Hedning
- Medlem
Inget av dem, ING 1 Södertälje, Ingenjörstrupperna brukar, förutom att bygga broar spränga broar, lägga ut och röja minor.Vart gjorde du lumpen? Eksjö eller Boden? Kan du berätta lite om Ingenjörstrupperna och vad de håller på med, förutom att sätta ihop broar o sånt. (HAr räknat ut att den snabbaste vägen till Amröjare går genom Ingenjörstrupperna.
Herman Hedning
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
-
Gutekrigaren
- Medlem
- Tomas Ibsen
- Medlem
- Kontakt:
Nej! Tro mig, jag vill komma bort långt härifrån. Min familjesituation KRÄVERn att jag inte ska kunna åka hem vareviga helg, kanske var tredje/fjärde eller nåt. Tro mig. Sen har jag en kompis i Malmö (EJ någon på skalman) som jag funderar på att börja våldgästa då o då, och då ligger smäland bättre till än södermanland liksom. 
Sen har jag inga problem att åka buss, bara det inte är Dalatrafik.
Sen har jag inga problem att åka buss, bara det inte är Dalatrafik.
-
Gutekrigaren
- Medlem