World war II online

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Mikael Karlsson
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Mikael Karlsson » 3 september 2003, 21:17

O hjälp, lyckades dom komma ända dit så behövde det verkligen bli en vändning. ;) :o
Offensiven gick ju riktigt fort, vi hade ju städer ända ut till kusten, sen tog dom en massa på bara ett par få dagar.

Strid ordentligt nu och skjut några fiender från mig. ;)

Användarvisningsbild
ToyMan
Medlem

Inlägg av ToyMan » 4 september 2003, 12:42

Jag såg nu på WWIIOL´s hemsida att dom erbjuder en 7-dagars gratis prov av spelet. Jag ska ladda ner det ikväll och prova på spelet !

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 5 september 2003, 11:32

Strid ordentligt nu och skjut några fiender från mig.
Will do :wink:

Användarvisningsbild
ToyMan
Medlem

Inlägg av ToyMan » 5 september 2003, 12:50

Provade det igår ! Jag har en liten fråga till er som kan WW2OL !

Jag startade i en Opel Blitz lastbil, som efter många turer fick jag igång den och körde runt ! Jag stötte på en Engelsk infanterist som sköt mot mig, men lyckades aldrig ta mig ur lastbilen o strida ! Hur tusan kommer man ut ur Lastbilen (förarhytten), jag hittade inget i "keyboard-configen" ??

Stege
Medlem

Inlägg av Stege » 5 september 2003, 13:09

ToyMan skrev:Provade det igår ! Jag har en liten fråga till er som kan WW2OL !

Jag startade i en Opel Blitz lastbil, som efter många turer fick jag igång den och körde runt ! Jag stötte på en Engelsk infanterist som sköt mot mig, men lyckades aldrig ta mig ur lastbilen o strida ! Hur tusan kommer man ut ur Lastbilen (förarhytten), jag hittade inget i "keyboard-configen" ??
Det här är en av dom mindre bra grejorna med WWIIOnline, Man kan inte lämna sina fordon. Detta är dock något som utvecklarna jobbar på, Jag hoppas att den funktionen kommer snart :)

Användarvisningsbild
ToyMan
Medlem

Inlägg av ToyMan » 6 september 2003, 01:39

Aha ok ! När denna funktion kommer kan jag vara beredd på att betala för att spela , tills dess väntar jag !

Marknas
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av Marknas » 7 september 2003, 20:24

Och:

Tills dess kan du alltid köra "Practice Offline" i vilken version som helst, det kostar ingenting :wink:

Och du kan ju också rodda med keymappern för att ställa in hela spelet (eller i alla fall kontrollen av detsamma) precis som du vill ha det.

Koff
Ny medlem

Inlägg av Koff » 14 september 2003, 05:11

Gör som jag ha två konton, i ditt fall hade jag försökt köra över fiendeinfanteri, lyckas inte det så hoppar min andra gubbe ut från flaket. Chaffisen tar en bira. Men om det är skälet till att inte prova spelet , ja då vete katten om intresset är så stort. Kippis :P

Användarvisningsbild
volgar
Medlem

Inlägg av volgar » 14 september 2003, 22:11

Jag körde WWII online på en 14 dagars free trial för 6 månader sedan. Det var suveränt! Fick bara 5-6 kills på alla speltimmar men det var så jä**a kul att jag kommer att köpa det snart. Roligaste var nät vi flankade en tysk kanon som skjöt in i en stad och gjorde stor förödelse. Då fick jag min !:a kill :P . Jag hände med några snubbar och så tpg vi ut den. Det kallar jag spelkännsla.

En annan gång var jag och 4 andra tvungna att fly från en liten stad/by för att det kom massa panzers.. Så det kom en kille på lastbil och vi åkte till en annan stad :) . Det spelet i bäst.

Marknas
Ny medlem
Kontakt:

Inlägg av Marknas » 15 september 2003, 23:01

Sant,

WWIIOL har väl den högsta inlärningströskeln av alla onlinespel. Minns när jag själv började... innan jag fick min första "kill" hann det gå många spelsessioner - man är SÅ liten och världen är SÅ stor (och hemsk).

Välkommen volgar, när du nu köper spelet!

Mille1
Medlem

Inlägg av Mille1 » 17 september 2003, 01:00

När man väl kan det, och det är roligt att prova sig fram innan man bestämmer sig för en squad.

Det är ett skitkul spel, trots att vi hade lite problem med (lag) till nyligen (minnesproblem).

Är du med i en squad, så händer det att man går ut och tar en pilsner. trots att man bara vet vad personen heter i spelet.

Jag är med i Kampfgruppe wiking, http://www.kgwiking.com.

Vi består av 80 talet medlemmar från skandinavien till vår chef som bor i Frankrike till några som bor i USA

Vi har träffats ett flertal gången. senast i somras i Köpenhamn. Och nu i Stockholm (då kommer flera från England) vi hämtar dom på skavsta som dom skulle ha gjort om vi kom dit.

Det är skitkul att se hur nån ser ut, när man enbart har pratat/skrivit under spelets gång. Vi i stockholm har möts ett fletal gånger och det har varit toppen.

Jag säger bara tveka inte!

Slå till!

Användarvisningsbild
volgar
Medlem

Inlägg av volgar » 17 september 2003, 20:51

Åååh så coolt. Ska inkassera ett WWII online ex nu nästa löning eller i november. WWII Online är ett måste för de som gillar wwii spel . Det är verkligt och har alla ingredienser.

Mukko
Medlem

Inlägg av Mukko » 18 september 2003, 09:05

Hur funkar systemet med vapenproduktion som det står om i OKW news?

gurden
Medlem

Inlägg av gurden » 18 september 2003, 09:40

OKW kan välja vilket vapen skall utvecklas härnäst och om något vapen skall minskas i produktion till förmån för ett annat. Detta är bara en början till de strategiska element som förhoppningsvis kommer att bli mer avancerade när "brigade spawning" kommer.

Gå med i axissquaden KGW

Användarvisningsbild
Rally
Medlem

Inlägg av Rally » 29 september 2003, 16:42

Jag kan bara säga....utan att avskräcka er allt för mycket. Börjar ni spela detta spel, så kommer ni inte att spela många spel till. Det är lätt beroende framkallande. MEN! oj oj oj, vad kul det är när man spelar i en sammansvetsad grupp. Ni som har testat och vill fortsätta kan ju hoppa in på vh.shacknet.nu och gå med i våran squad. Ni som vill testa kan logga in på tisdagar och torsdagar mellan kl. 21 och 00.00 och söka reda på oss. Vi hjälper till så gärna.

Vi är oftast i norr någonstans.

ha det!

Skriv svar