Er det Picatinny rail på våpenet?Backis skrev:![]()
Myten om Kalashnikov
-
Gutekrigaren
- Medlem
- Panzerschreck
- Medlem
Backis skrev:Leprazy skrev:
Jag trodde förresten Stadskytte använde sig av AK4. Har detta ändrats? Har dom i så fall tillförts KSP90 också?
Jag hoppas dom skaffar ett par KSP58 per pluton också, utmärkt sak att gräva genom väggar med.
[/url]
Jag sköt Ak5 igår med en stadskytte officer. Och dom gillar KSP58 för att just skjuta genom väggar. Det är så att när man stormar ett hus ligger det alltid en understöds grupp utanför och väntar på att andra gruppen ska jaga ut fienden...och gissa vad understödsgruppen har
P.S jag har stor anledning till att tro att dom har KSP90 också, med tanke på dess smidighet...
MvH John
Det är inga problem med att skjuta enkel skott med AK-4 problemet kommer vid automateld. första tre skotten träffar du målet på 100m resten går långt över målet och en ömmande axel fick jag med som minneBackis skrev:Vilket leder till snabbare enkelskottseld samt att vapnet är lättare att hantera när man tvingas skjuta ur ej optimala eldställningar.Luno skrev:...AK5 i all ära men det känns som ett luftgevär.
när man skjuter mejning så rycker det lite lätt i vapnet...
Ok, motsatsen till "snabbare" verkar vara " går inte alls" för dig?Luno skrev:Det är inga problem med att skjuta enkel skott med AK-4 problemet kommer vid automateld. första tre skotten träffar du målet på 100m resten går långt över målet och en ömmande axel fick jag med som minneBackis skrev:Vilket leder till snabbare enkelskottseld samt att vapnet är lättare att hantera när man tvingas skjuta ur ej optimala eldställningar.Luno skrev:...AK5 i all ära men det känns som ett luftgevär.
jo då jag förstår vad du menarBackis skrev:Ok, motsatsen till "snabbare" verkar vara " går inte alls" för dig?Luno skrev:Det är inga problem med att skjuta enkel skott med AK-4 problemet kommer vid automateld. första tre skotten träffar du målet på 100m resten går långt över målet och en ömmande axel fick jag med som minneBackis skrev:Vilket leder till snabbare enkelskottseld samt att vapnet är lättare att hantera när man tvingas skjuta ur ej optimala eldställningar.Luno skrev:...AK5 i all ära men det känns som ett luftgevär.
bara en sån grej som en infällbar kolv är guld värt under transport