Självklart skulle han vara med på din lista Djingis!Djingis Khan:
Världens störste erövrare och grundare av världens största imperium påverkade för all framtid gränserna och historien i Asien och östra Europa
/Anno
Självklart skulle han vara med på din lista Djingis!Djingis Khan:
Världens störste erövrare och grundare av världens största imperium påverkade för all framtid gränserna och historien i Asien och östra Europa
Ja, men du kan ju inte förneka hans betydelse. Ärligt talat så vet jag inte om det brittiska imperiet var större än det mongoliska, och en säker jämförelse kan inte göras då man inte känner till det mongoliska imperiets areal under sin storhetstidAnno skrev:Självklart skulle han vara med på din lista Djingis!Djingis Khan:
Världens störste erövrare och grundare av världens största imperium påverkade för all framtid gränserna och historien i Asien och östra EuropaMen var inte det brittiska imperiet (när det var som störst) det största imperiet genom tiderna, Canada, Australien, Stora delar av Afrika, delar av Asien?
/Anno
Jag har ju hört motsatsen iofs, men om vi ska fortsätta den diskussionen måste jag flytta det till en egen tråd. Storbrittaniens imperium verkar störst till ytan, men jag vet inte säkert.Vexillation skrev:(Kan ju flika in att man brukar tala om det brittiska som det största, ligger ganska långt före det mongoliska. Men det brittiska var inte särskilt sammanhållet. Mongolernas var den största samanhållna landmassan.)