graffiti!

Användarvisningsbild
echo one
Medlem

graffiti!

Inlägg av echo one » 17 augusti 2003, 12:29

vad är snyggast?
http://www.stick-up-kids.de/image/write ... daim21.jpg

http://www.tigtail.org/TIG/TVM/B/Europe ... ernica.jpg

jag förstår att den ena har historia! men inte fan är den snyggare! alltså den snygga får alla se gratis! eller den fula för 1000000000kr månling som man måste betala pengar för att se!

det är vad jag tycker! men vad tycker ni? jag vill inte veta historien om picassos målning utan vad ni tycker ser bäst ut?

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 17 augusti 2003, 12:32

jag tycker mer om att titta på picasson eftersom den faktiskt skildrar någonting och försöker säga någonting. det andra är bara en flashig text. men visst, jag förstår vad du menar. tyvärr tycker jag dock att graffitin saknar djup.

//Palle

Robban
Medlem

Inlägg av Robban » 17 augusti 2003, 12:32

visst, graffitin är ju kalrt mycket snyggare

Panzerfaust
Utsparkad

Inlägg av Panzerfaust » 17 augusti 2003, 12:37

Graffiti kan vara ganska fint ibland men usch vad jag hatar dessa klottrare.

/Jonathan

Användarvisningsbild
echo one
Medlem

Inlägg av echo one » 17 augusti 2003, 13:04

Panzerfaust skrev:Graffiti kan vara ganska fint ibland men usch vad jag hatar dessa klottrare.

/Jonathan
jag tycker du ska lästa dom kallar oss klottrare! en bra bok där får man en större bild hur det går till och varför.

Användarvisningsbild
Kapitän zur See
Medlem

Inlägg av Kapitän zur See » 17 augusti 2003, 14:35

Precis. Men läs INTE "Graffiti" av P-Å Sännås. "Sensations-journalist" som bara vill svartmåla graffitimålare.

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 17 augusti 2003, 14:42

echo leader one skrev:
Panzerfaust skrev:Graffiti kan vara ganska fint ibland men usch vad jag hatar dessa klottrare.

/Jonathan
jag tycker du ska lästa dom kallar oss klottrare! en bra bok där får man en större bild hur det går till och varför.
Oavsett om jag tycker om en viss Graffiti, har de som gör den, ingen som helst rätt att klottra på andra människors privata saker så som hus och plank. Särskilt inte på sjukhus, skolor och äldrevård, då dessa måste avstätta pengar på att ta borta det, vilket de kunde använda till mycket bättre saker så som skolböcker och dylikt. Däremot anser jag att kommunen kunde anlita lite duktiga Graffitimålare för att snygga upp en massa betongbroar på motorvägarna. Men om de bryter mot lagen så ska de böta saftigt.

/Anno

Användarvisningsbild
Kapitän zur See
Medlem

Inlägg av Kapitän zur See » 17 augusti 2003, 14:56

Stör det så mycket då? De flesta respekterar faktiskt privat egendom och andra sorters byggnader som t.ex. kyrkor och k-märkta hus. Själv tycker jag det är vackert, alltifrån stora färgglada målningar på någon vägg till små tags med tuschpenna på en bänk. Det blir lite mer livat i våra annars så tråkiga städer. Sen får ju folk någonting att irritera sig på också, vilket är bra. :P

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 17 augusti 2003, 15:16

Grafitti kan vara snyggt men det beror på var man målar det och hur de ser ut. Vanliga tags är bara fula men riktiga målningar på nån ful vägg kan liva upp det stället.

Carolus XII
Medlem

Inlägg av Carolus XII » 17 augusti 2003, 15:59

Jag har gjort en del målningar... Men det har aldrig varit typ "olle was here".. Mest "vila i frid-Kung KarlXII"...Och då palle kan du inte säga att graffiti saknar djup! :P

Klotter burkar är ju så dyra, så jag har aldrig köpt sådana oftast har någon gett dem till mig, eller så har jag hittat längs tågspåren..

//Fredde

Användarvisningsbild
tobbe
Medlem

Inlägg av tobbe » 17 augusti 2003, 16:20

Carolus XII skrev:Jag har gjort en del målningar... Men det har aldrig varit typ "olle was here".. Mest "vila i frid-Kung KarlXII"...Och då palle kan du inte säga att graffiti saknar djup! :P

//Fredde
Nä fy va löjligt.

Panzerfaust
Utsparkad

Inlägg av Panzerfaust » 17 augusti 2003, 16:28

Det spelar ingen roll hur fint det man klottrar är, man ska inte springa runt och förstöra folks egendomar.

/Jonathan

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 17 augusti 2003, 16:29

Carolus XII skrev:Jag har gjort en del målningar... Men det har aldrig varit typ "olle was here".. Mest "vila i frid-Kung KarlXII"...Och då palle kan du inte säga att graffiti saknar djup! :P

Klotter burkar är ju så dyra, så jag har aldrig köpt sådana oftast har någon gett dem till mig, eller så har jag hittat längs tågspåren..

//Fredde
graffiti behöver defenitivt inte sakna djup. jag säger bara att dessa två ovanstående bilder inte ens spelar i samma liga. graffitin är ett för mig tilltalande mönster medan picassotavlan är ett slag rakt i magen...en bild asv vad människor kan göra mot varandra. dessutom en bild som skildrar något på ett - enligt mig - bra sätt.

//Palle

Användarvisningsbild
Kapitän zur See
Medlem

Inlägg av Kapitän zur See » 17 augusti 2003, 17:29

Tycker den mesta konsten saknar djup om jag ska vara ärlig. Sen kan folk få tycka att en tavla symboliserar t.ex. kärlek och har någon djupare innebörd, men det är bara skitsnack ändå. Stör mig på folk som man ser på tv ibland som står och "ser saker" i någon tavla som det ser ut som en 4-åring har gjort. Konst ska vara vackert, realistisk och avbilda saker. En fin tavla med något naturmotiv är vacker, ett par streckgubbar i rött med färgglada fyrkanter runt är shit.

Användarvisningsbild
SuperPalle
Medlem

Inlägg av SuperPalle » 17 augusti 2003, 17:55

Heroes In The Snow skrev:Tycker den mesta konsten saknar djup om jag ska vara ärlig. Sen kan folk få tycka att en tavla symboliserar t.ex. kärlek och har någon djupare innebörd, men det är bara skitsnack ändå. Stör mig på folk som man ser på tv ibland som står och "ser saker" i någon tavla som det ser ut som en 4-åring har gjort. Konst ska vara vackert, realistisk och avbilda saker. En fin tavla med något naturmotiv är vacker, ett par streckgubbar i rött med färgglada fyrkanter runt är shit.
jag kör på att konst ska ge mig någon form av känsla. den ska säga mig något eler beskriva något. om någon lyckas ge mig den känslan genom att måla ett underligt moln av färger så är det helt ok. om någon kör på ett säker kort och försöker ge mig den känslan genom att måla ett underbart landskap, en fors kanske en skog? då är det också bra (fast sådan konst riskerar att ibland bli tråkiga och intetsägande bilder på små röda stugor, icke bra, medan den ovannämnda mer abstrakta konsten ofta blir även detta något helt intetsägande objekt där man måste försöka leta upp "känslan"...det är svårt det där med konst).

//Palle

Skriv svar