Hearts of Iron nybörjare med problem!
- Superfinne
- Medlem
- Kontakt:
Johnsson> lika många trupper som till samma mängd transport skepp..
du sätter ut transport skeppet i en hamn provins och markerar därefter att gubben skall gå till skeppet.. skeppet får alltså inte stå vart som helst samt att den får inte ligga i hamn..
nu kan du inte misslyckas ;D
Superfinne> din polare verkar kass
du sätter ut transport skeppet i en hamn provins och markerar därefter att gubben skall gå till skeppet.. skeppet får alltså inte stå vart som helst samt att den får inte ligga i hamn..
nu kan du inte misslyckas ;D
Superfinne> din polare verkar kass
-
Von Nilsson
- Medlem
- Ett smart strategi är att i fredstid plocka bort samtliga enheter från kartan och istället placera dem i "force poolen". På så sätt kostar de inget underhåll. Även när det är krig kan man som regel ha de flesta trupperna i poolen och endast sätta in dem när de verkligen behövs.
Om man spelar något av fascistländerna bör man, när man i början av spelet lägger under sig småländer, försöka att "nöta" sina flottor mot fiendeflottorna så att skeppen kan repareras och därmed hamna i poolen.
- Ett annat tips är att endast göra improvements i de provinser som har låg IC eftersom halva kapaciteten försvinner under byggnationstiden. Industrikapaciteten är för övrigt den enda förbättringen som är värd att göra. Övriga förbättringar är så gott som meningslösa, i synnerhet infrastrukture som endast underlättar för fienden vid invasioner.
Att spelet skulle vara för svårt har jag ingen som helst förståelse för. Det är ju tvärtom alldeles för lätt. Jag spelar för närvarande Italien på högsta svårighetsgraden och har redan lagt under mig en tredjedel av världen (juli 1940).
Om man spelar något av fascistländerna bör man, när man i början av spelet lägger under sig småländer, försöka att "nöta" sina flottor mot fiendeflottorna så att skeppen kan repareras och därmed hamna i poolen.
- Ett annat tips är att endast göra improvements i de provinser som har låg IC eftersom halva kapaciteten försvinner under byggnationstiden. Industrikapaciteten är för övrigt den enda förbättringen som är värd att göra. Övriga förbättringar är så gott som meningslösa, i synnerhet infrastrukture som endast underlättar för fienden vid invasioner.
Att spelet skulle vara för svårt har jag ingen som helst förståelse för. Det är ju tvärtom alldeles för lätt. Jag spelar för närvarande Italien på högsta svårighetsgraden och har redan lagt under mig en tredjedel av världen (juli 1940).
- L. Josephson
- Medlem
- Kontakt:
hur kan du förlora slaget om afrika med Italien?johan304 skrev: förrseten är det någon som har en bra taktik hur man slår de allierades styrkor i afrika. jag anfaller men jättemånga pansardivisioner men de dör alltid
Linus
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag spelar som USA och har landstigit i Portugal och Spanien för att besegra fascisterna. Det går rätt bra, åtminstone att besegra länderna. Jag annekterar länderna och tänker att det kan vara en rätt bra bas för mina trupper innan jag invaderar Frankrike. Problemet är att min organisation sjunker hela tiden. Jag har ungefär 30 divisioner i Spanien och har ordnat konvojer till dem, de får alltså förnödenheter.
Mina trupper är bra men det är alltså organisationen som hela tiden sjunker. Vad gör jag för fel? Kan tilläggas att detta bara drabbar marktrupperna. Flygförbanden förlorar inte alls sin organisation den stiger istället även om de inte gör något alls.
/Martin
Mina trupper är bra men det är alltså organisationen som hela tiden sjunker. Vad gör jag för fel? Kan tilläggas att detta bara drabbar marktrupperna. Flygförbanden förlorar inte alls sin organisation den stiger istället även om de inte gör något alls.
/Martin