Diskussionen tar sina svängningar emellan varven, noterar jag med viss förtjusning!
Herr Djingis K notarar min klara "marxistiska historiesyn" och uppmanar mig att krypa upp ur skyttegraven för en hederlig match i historisk fribrottning! Vad nu det kan vara?
Herr Dot har fallit i närmast transartad inlevelse i min möjliga natur, kolla bara här:
"Jojo... . frågan är hur intressanta 'dina' teorier verkligen är. Du framstår mest som en pajas som upprepar massa dynga du läst i någon kvasiintellektuell kommunistblaska.
..och nej.. tyvärr tror jag ingen blir särskilt imponerad av att du har läst 100 poäng historia och dätill minsan besökt Kuba förra vintern...
Somliga forummarodörer eller 'troll' som de brukar kallas på engelskspråkiga forum kan faktiskt vara riktigt roliga och emellanåt komma med något vettigt.
Ditt gränslösa självhävdelsebehov, din respektlöshet och din totala avsaknad av humor (du lyckas inte få till det i någon post där du försöker ironisera) gör dessvärre att du sällan blir särskilt intressant eller ens rolig.
Du verkar vara en ganska tragisk figur du bigj5."
Här finns inte mycket av sakargumentation kvar, processen mot min person har totalt tagit överhanden, och fördömandet är närmast att likna vid besatthet!
Herr Löwnhamn tog upp kvinnorösträtten hos fascistpartiet i Italien som en sak jag inte hade tänkt på, men noterar senare att den inte har här att göra! Vän av ordning frågar sig varför det över huvud då togs upp?
Herr Forsberg menar att ett sakfel har begåtts då jag ansåg att det tillämpades raslagar som förhindrade svarta att rösta. Det skedde bara i de södra staterna, vilket är riktigt - men de ligger dock i USA! Hade man haft raslagar i Malmö hade nog en spanjor sagt att man tillämpar raslagar i Sverige, eller hur?
Herr Forsbergs förfrågan om jag läst "Fascismen i Eurpoa" av Lauri Karvonen, kan jag, vad jag kommer ihåg, besvara nekande, det tror jag icke. Men det kanske finns framtid tillfällen även till detta!
E-kursen låter fantastisk, finns det sådana månntro? Ett visst intresse fär min person kan vi även ana hos herr Forsberg, och han har nog rätt i att det för oss akademiker som sitter i våra höga elfenbenstorn, kan det ibland vara svårt att överblicka vad som sker nere i buskagen och gräsrötterna vid elfenbenens kontaktytor med marken!
Trevlig söndag...
MVH
bj5