RotK

Diskussioner kring J.R.R. Tolkien och hans verk.
Skriv svar
Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 2 juli 2003, 14:35

ja för längesen. Men säg då hur han för!!! Var, när??

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 2 juli 2003, 14:36

hur han dör***

Danne
Medlem

Inlägg av Danne » 2 juli 2003, 15:22

Han blir dödad utanför Baggershus precis i slutet av boken...

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 3 juli 2003, 09:55

Jag har hört något fruktansvärt om RoTK, att Sauron själv ska stiga till sista striden och slåss personligen, utan ringen. Detta understöds av b.l.a det som Saruman säger i LoTR:

"He [Sauron] can not yet take physical form but his..."

och tänker man efter lite till, vad hade Sauron för skepnad som Häxmästaren i Dol Goldur? Skugga eller hade han tagit synlig form?

Användarvisningsbild
larsleo
Medlem

Inlägg av larsleo » 3 juli 2003, 15:17

Gothmog II skrev:Jag har hört något fruktansvärt om RoTK, att Sauron själv ska stiga till sista striden och slåss personligen, utan ringen. ?

oj. 8O 8O ...tillåt mig gissa..en la grande finale mellan Aragorn eller Gandalf mot Sauron isånna fall...

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 6 juli 2003, 12:21

Hittade en gosig bild som vi nördar kan *censur* till för att hålla andan uppe tills RoTk kommer på bio.

Bild

Användarvisningsbild
Ayrabeth
Medlem

Inlägg av Ayrabeth » 6 juli 2003, 13:22

o apråpå aragorn å rotk: lite kul...

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/stor ... 75,00.html

Användarvisningsbild
gjabben
Medlem

Inlägg av gjabben » 7 juli 2003, 18:54

Jag har hört något fruktansvärt om RoTK, att Sauron själv ska stiga till sista striden och slåss personligen, utan ringen
hoppas jag verkligen inte. OK, han har ändrat lite på boken men det skulle ju vara en extrem ändring. Jag kommer bli besviken om Sauron ger sig ut å krigar. Men jag fattar inte hur han kommer se ut då 8O

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 8 juli 2003, 13:09

gjabben skrev:hoppas jag verkligen inte. OK, han har ändrat lite på boken men det skulle ju vara en extrem ändring. Jag kommer bli besviken om Sauron ger sig ut å krigar. Men jag fattar inte hur han kommer se ut då 8O
Fast, det kanske behövs en värdig fiende i slaget utanför Morannon. Jag menar, Mouth of Sauron är inte riktigt så skräckinjagande...

Lórien
Medlem

Inlägg av Lórien » 8 juli 2003, 13:55

Gothmog II skrev:
gjabben skrev:hoppas jag verkligen inte. OK, han har ändrat lite på boken men det skulle ju vara en extrem ändring. Jag kommer bli besviken om Sauron ger sig ut å krigar. Men jag fattar inte hur han kommer se ut då 8O
Fast, det kanske behövs en värdig fiende i slaget utanför Morannon. Jag menar, Mouth of Sauron är inte riktigt så skräckinjagande...
Tycker jag han borde vara iaf...

Användarvisningsbild
Den stegrande kamelen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Den stegrande kamelen » 8 juli 2003, 13:55

Undrar om de kommer att få det att verka som om Pippin dör när trollet dråsar ner på honom? Med Frodos dödsscen vid Cirith Ungol, Eowyns "död" efter häxmästarhugget och de tre(?) i TTT , dvs dels Gandalfs återkomst och dels de två onödiga "låtsasdödarna", Merry/Pippin och Aragorn, så blir det minst sagt inflation i sådana scener.

Fast, det är klart, de kanske kan få det att verka som om Faramir kolar när han ligger febersjuk också när de ändå håller på... :roll:

Och som om Frodo och Sam slukas av lavan i slutet... :roll: :roll:

Användarvisningsbild
Súlimo
Medlem

Inlägg av Súlimo » 8 juli 2003, 17:29

Undrar om de kommer att få det att verka som om Pippin dör när trollet dråsar ner på honom? Med Frodos dödsscen vid Cirith Ungol, Eowyns "död" efter häxmästarhugget och de tre(?) i TTT , dvs dels Gandalfs återkomst och dels de två onödiga "låtsasdödarna", Merry/Pippin och Aragorn, så blir det minst sagt inflation i sådana scener.

Fast, det är klart, de kanske kan få det att verka som om Faramir kolar när han ligger febersjuk också när de ändå håller på...

Och som om Frodo och Sam slukas av lavan i slutet...
:idea: Du glömde Frodos "död" i Moria när trollet sticker spjutet honom.

Användarvisningsbild
bozi
Medlem

Inlägg av bozi » 11 juli 2003, 11:41

jag vill se Ghân-buri-ghân och hans wosemän som hjälper Rohirrim
Om de inte får Minas Tirith se storslaget ut ska PJ få sig en snyting
Såg ni hur han hade gjort Meduseld? Det var ingenting förutom en stor bondgård! Inget vitt slott på en hög platå utan bara en trist, färglos byggnad av timmer.
Jag vill också se Umbars pirater och hur bra de klarar sig mot Dol Amroths flotta.

Jag skulle vilja att de höll fokus på slaget då det är deras sista hopp att lyckas hålla Sauron stången tills Frodo klarar av sitt uppdrag. Strid vill jag ha men då ska det gå rätt till inga cyborgalver

Användarvisningsbild
Gothmog
Medlem

Inlägg av Gothmog » 11 juli 2003, 17:23

bozi skrev:jag vill se Ghân-buri-ghân och hans wosemän som hjälper Rohirrim
Om de inte får Minas Tirith se storslaget ut ska PJ få sig en snyting
Såg ni hur han hade gjort Meduseld? Det var ingenting förutom en stor bondgård! Inget vitt slott på en hög platå utan bara en trist, färglos byggnad av timmer.
Jag vill också se Umbars pirater och hur bra de klarar sig mot Dol Amroths flotta.

Jag skulle vilja att de höll fokus på slaget då det är deras sista hopp att lyckas hålla Sauron stången tills Frodo klarar av sitt uppdrag. Strid vill jag ha men då ska det gå rätt till inga cyborgalver
Meduseld är inte mer än en förgylld trälada, vad hade du förväntat dig? Globen?

Användarvisningsbild
bozi
Medlem

Inlägg av bozi » 11 juli 2003, 21:42

Skämtar du med mig? Har du läst de gamla Tolkienskrifterna? På en bild kan man se ett majestätiskt Meduseld i marmor på en stor kulle mitt ute på rohirrims vida slätter. En slingrande väg tar sig runt runt upp för kullen till dess portar. Meduseld liknande Parthenon på den bilden

Skriv svar