OBS!! Hitlers kvinnor - Eva Braun.

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Användarvisningsbild
J. Björkman
Medlem
Kontakt:

Inlägg av J. Björkman » 23 juni 2003, 11:43

Bara som en påminnelse, det är IDAG! läs måndag

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Tunström » 23 juni 2003, 12:52

Patrik skrev:Jaha, givetvis så missar man första delen (jobbar och videon är paj), men men...

En liten undran bara:
TV 4 skrev: Det kunde röra sig om att de betalade hans räkningar eller räddade honom från att begå självmord.
Vilka av de ovan nämnda kvinnorna betalade hans skulder, den ende jag kan tänka mig isf måste ha varit Magda Goebbels.
Dessutom var väl inte Marlene Dietrich nazist, utan "flyttade" till USA?
Jo, jag har också svårt med det där, och jag tror som du att det var Magda Goebbels och hennes man som stöde Hitler under en period när han ville ta livet av sig, för han började tröttna på att de tog sådan tid att få makten, Sen tycker jag det också är konstigt att Marlene Dietrich är med som Hitlers kvinna, eller Zarah Leander som inte alls hade så nära relation med honom.

/Anno

Ingmar
Medlem

Inlägg av Ingmar » 23 juni 2003, 13:45

Zarah Leander blev utpekad som riksnazist och syndabock efter kriget, men jag tvivlar på att hon var särskilt politiskt intresserad överhuvudtaget. Det var nog snarare korkad-bimbo-vill-göra-karriär-syndromet som drev henne till Tredje riket..

Användarvisningsbild
Perenna
Medlem

Inlägg av Perenna » 24 juni 2003, 00:01

:D

Ja, första delen var precis så bra som jag förväntat mig.
Vad tyckte ni andra - jag menar ni är ju lite mer insatta i ämnet än jag, så ni kanske har en helt annan uppfattning - vad vet jag? *ler*
Det vore intressant att få höra allas era åsikter.

:wink:

Användarvisningsbild
Martin Lundvall
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Martin Lundvall » 24 juni 2003, 00:20

Jag tyckte att det var bra även om det inte kom fram så mycket ny information. Det var mycket om hur hon spenderade pengar, hur ointresserad hon var av politik och att hon bara ville vara lycklig.

Fast det jag funderade på var om hon nu var så knäckt över att hon inte fick den uppskattning hon tyckte hon förtjänade varför lämnade hon då inte Hitler. I slutet av sin levnad måste hon varit så van vid all lyx att hon inte kunde tänka sig det men istället för att försöka göra självmord så kunde hon väl istället bara sticka.

/Martin

Användarvisningsbild
Perenna
Medlem

Inlägg av Perenna » 24 juni 2003, 00:26

Gröfaz skrev:Jag tyckte att det var bra även om det inte kom fram så mycket ny information. Det var mycket om hur hon spenderade pengar, hur ointresserad hon var av politik och att hon bara ville vara lycklig.

Fast det jag funderade på var om hon nu var så knäckt över att hon inte fick den uppskattning hon tyckte hon förtjänade varför lämnade hon då inte Hitler. I slutet av sin levnad måste hon varit så van vid all lyx att hon inte kunde tänka sig det men istället för att försöka göra självmord så kunde hon väl istället bara sticka.

/Martin

:) Ja, jag visste ju inte så mycket innan, så för mig var det mycket nytt.

Jag tyckte att jag fick en mycket bättre och klarare bild av henne som person. Ja, jag lärde mig en hel del tyckte jag... *ler*

Snart kanske jag lärt mig så mycket att jag hänger med i några av krigsdiskussionerna här på Skalman. *skrattar*

Användarvisningsbild
Battler
Stödjande medlem 2026

Inlägg av Battler » 24 juni 2003, 00:41

Har för mig att Henry Kissinger sa något i stil med: Makt är sexigt.

MVH

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem

Inlägg av Ostmark » 24 juni 2003, 01:59

suck... när kommer reprisen.

Användarvisningsbild
Perenna
Medlem

Inlägg av Perenna » 24 juni 2003, 11:15

Ostmark skrev:suck... när kommer reprisen.

:) Jag har ingen aning - det stod inte. Kanske har du nån kompis som spelat in det?

PK
Medlem

Bunkern

Inlägg av PK » 28 juni 2003, 13:03

En av de få verkligen intressanta saker med programmet var intervjun med SS-Oberscharführer Rochus Misch, som var en av de sista som lämnade Bunkern 1945.

Annars tycker jag inte programmet var så värst bra, precis som alla andra program av G.Knopp så innehöll det mycket "skitsnack".

/PK

Användarvisningsbild
Martin Tunström
Medlem
Kontakt:

Re: Bunkern

Inlägg av Martin Tunström » 28 juni 2003, 14:09

PK skrev:Annars tycker jag inte programmet var så värst bra, precis som alla andra program av G.Knopp så innehöll det mycket "skitsnack".

/PK
Hur menar du med skitsnack?

/Anno

Skriv svar