OBS!! Hitlers kvinnor - Eva Braun.
- J. Björkman
- Medlem
- Kontakt:
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Jo, jag har också svårt med det där, och jag tror som du att det var Magda Goebbels och hennes man som stöde Hitler under en period när han ville ta livet av sig, för han började tröttna på att de tog sådan tid att få makten, Sen tycker jag det också är konstigt att Marlene Dietrich är med som Hitlers kvinna, eller Zarah Leander som inte alls hade så nära relation med honom.Patrik skrev:Jaha, givetvis så missar man första delen (jobbar och videon är paj), men men...
En liten undran bara:
Vilka av de ovan nämnda kvinnorna betalade hans skulder, den ende jag kan tänka mig isf måste ha varit Magda Goebbels.TV 4 skrev: Det kunde röra sig om att de betalade hans räkningar eller räddade honom från att begå självmord.
Dessutom var väl inte Marlene Dietrich nazist, utan "flyttade" till USA?
/Anno
- Martin Lundvall
- Medlem
- Kontakt:
Jag tyckte att det var bra även om det inte kom fram så mycket ny information. Det var mycket om hur hon spenderade pengar, hur ointresserad hon var av politik och att hon bara ville vara lycklig.
Fast det jag funderade på var om hon nu var så knäckt över att hon inte fick den uppskattning hon tyckte hon förtjänade varför lämnade hon då inte Hitler. I slutet av sin levnad måste hon varit så van vid all lyx att hon inte kunde tänka sig det men istället för att försöka göra självmord så kunde hon väl istället bara sticka.
/Martin
Fast det jag funderade på var om hon nu var så knäckt över att hon inte fick den uppskattning hon tyckte hon förtjänade varför lämnade hon då inte Hitler. I slutet av sin levnad måste hon varit så van vid all lyx att hon inte kunde tänka sig det men istället för att försöka göra självmord så kunde hon väl istället bara sticka.
/Martin
Gröfaz skrev:Jag tyckte att det var bra även om det inte kom fram så mycket ny information. Det var mycket om hur hon spenderade pengar, hur ointresserad hon var av politik och att hon bara ville vara lycklig.
/Martin
Jag tyckte att jag fick en mycket bättre och klarare bild av henne som person. Ja, jag lärde mig en hel del tyckte jag... *ler*
Snart kanske jag lärt mig så mycket att jag hänger med i några av krigsdiskussionerna här på Skalman. *skrattar*
Bunkern
En av de få verkligen intressanta saker med programmet var intervjun med SS-Oberscharführer Rochus Misch, som var en av de sista som lämnade Bunkern 1945.
Annars tycker jag inte programmet var så värst bra, precis som alla andra program av G.Knopp så innehöll det mycket "skitsnack".
/PK
Annars tycker jag inte programmet var så värst bra, precis som alla andra program av G.Knopp så innehöll det mycket "skitsnack".
/PK
- Martin Tunström
- Medlem
- Kontakt:
Re: Bunkern
Hur menar du med skitsnack?PK skrev:Annars tycker jag inte programmet var så värst bra, precis som alla andra program av G.Knopp så innehöll det mycket "skitsnack".
/PK
/Anno