Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
-
Private Snafu
- Medlem
Vilken historisk film menar du tillhör kategorin den sämsta någonsin?
Min personliga lista toppas av Pearl Harbour utan tvekan. Ingen film har gett mig så stora förhoppningar och sedan lyckats falera fullständigt som den kalkonrullen. Visst snyggt gjorda scener etc ingen tvekan. Men vilken usel historia och mängder av tabbar. Enl min mening riktig smörja med för stor budget.
Sida med misstag i PH:
http://www.movie-mistakes.com/film.php?filmid=964
-
Gribing
- Medlem
-
Kontakt:
Inom bara några sekunder dyker en filmtitel upp i mitt huvud.
"Hjältarna från Telemarken"
Makalöst dålig filmatisering av en i verkligheten mycket dramatisk händelse.
Sen får ni inte missa den helt sjukt dåliga filmen "Kampen om Gallien". I hypen efter "Gladiator" kom den här filmen om Romarnas härjningar i Frankrike. Filmen är så dålig att jag var tvungen att snabbspola vissa delar för att inte må illa. Hyr den, se den, skratta!
/Gribing
-
Mats
- Medlem
-
Kontakt:
Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.
Storyn är lite pinsam. Kevin hittar en säck med brev och beslutar sig för att åka land och rike runt för att dela ut dessa. Undra hur mycket US Mail har pumpat in i filmen. Brevbäraren är den sanna vardagshjälten verkar budskapet vara. Men det stämmer inte, tro mig - jag har varit en.
Kevin Costner:
Though I am a simple victim of circumstance, a pretender, I am also a metaphor for the rebirth of the collective American unconscious, quickened again from its own ashes.
Townsfolk:
That's nice. Deliver these letters, please.
THE END
-
Gribing
- Medlem
-
Kontakt:
Hm jag kanske har udda smak men jag gillar faktiskt The Postman. Men det kanske beror på den bra musiken, och att det är en "Waste land"-film, vilket aldrig är fel.
-
Roger Andersson
- Medlem
Den absolut sämsta krigsfilmen måste vara "Enemy at the gates". Ingen annan film kan vara så fullkomligt orealistisk och historiskt inkorrekt. Dessutom pratar alla(tyskar som ryssar) engelska med brytning, mitt största hatobjekt när det gäller film. Hata Hollywood!!
-
Jonteman
- Medlem
Mats skrev:Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.
Storyn är lite pinsam. Kevin hittar en säck med brev och beslutar sig för att åka land och rike runt för att dela ut dessa. Undra hur mycket US Mail har pumpat in i filmen. Brevbäraren är den sanna vardagshjälten verkar budskapet vara. Men det stämmer inte, tro mig - jag har varit en.
Kevin Costner:
Though I am a simple victim of circumstance, a pretender, I am also a metaphor for the rebirth of the collective American unconscious, quickened again from its own ashes.
Townsfolk:
THE END
Skulle inte The Postman vara som nån slags uppföljare till Waterworld?, en film som är skaplig enligt mig.
-
tobbe
- Medlem
Pearl Harbor ligger högst upp på min lista. Verkligen usel film.
-
dot
- Medlem
Sämsta krigsfilm jag uthärdat: Pearl Harbor
Sämsta filmen, samtliga kategorier: Independence day. (jag tvingades lämna biosalongen mitt under premiärvisningen, det tog mig flera dagar att återhämta mig)
-
Dalmas
- Medlem
Döden på larvfötter. Som iof var en B-film. A-film: Saving private Ryan, där man moraliserar över att tyskar dödar amerikaner i regelrätt strid.
-
Mats
- Medlem
-
Kontakt:
Dalmas skrev: A-film: Saving private Ryan, där man moraliserar över att tyskar dödar amerikaner i regelrätt strid.
När? Var ? Hur?
-
Gribing
- Medlem
-
Kontakt:
Fantastiskt hur smaken skiljer sig. Saving private Ryan får en 5:a av mig och Independence Days underhållningsvärde gav den en 4:a.
Döden på larvfötter däremot är riktigt sopig. (Men inte så pass att jag skulle lämna biosalongen, det gör jag aldrig)
/Gribing
-
B Hellqvist
- Redaktör emeritus
-
Kontakt:
En italiensk C-rulle från sent 60-tal(?) som hette "The Norman Swordsman", men fick den svenska titlen "Ivanhoe". Helt otroligt kass!
-
Someone
- Medlem
Kampen om Gallien var fan BRUTALT dålig.. ALLT var fel med den.. rustningar, "skådespeleri", miljöer etc etc... USELT!
Håller med inläggen om PH oxå.. en redig hollywood-patetisk-rulle..
Att Döden på Larvfötter ÄR dålig vet vi ju alla.. men så är det ju en B, C-rulle från första början... (och den är fortfarande långt från de uslaste)
tex är ju Dolphans "Bridge of Dragons" så bedrööövligt kass..
-
Relay
- Medlem
Mats skrev:Räknas den till historiska? Om inte så får jag komma på en ny. Men The Postman är bara för bedrövlig. Kevin Costner har huvudrollen och han har regisserat eländet.
Kevin Costner:
Townsfolk:
THE END
Den filmen måste vara den mest underskattade filmen som gjorts i filmhistorien. Jag tycker den är jättebra och det är absolut ingen uppföljare till waterworld.
-
Gribing
- Medlem
-
Kontakt:
Someone skrev:Kampen om Gallien var fan BRUTALT dålig.. ALLT var fel med den.. rustningar, "skådespeleri", miljöer etc etc... USELT!
Mera, mera
Lägg märke till de musikvideoliknande marscherna om legionärerna gör när de ska anfalla. Det är samma statister hela tiden och för att få det att verka vara fler (???) visar man truppen ur olika vinklar. Man till och med lutar kameran för att fylla ut tiden. Det är rena Monthy Python-stilen.