Band Of Brothers

Diskussioner kring filmer, böcker (skönlitteratur), tv-program, spel mm som bygger på vår historia.
Confident
Tidigare medlem

Band Of Brothers

Inlägg av Confident » 25 april 2004, 16:50

Någon mer än jag som tycker Band Of Brothers är bra?

Synpunkter? Åsikter?

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 25 april 2004, 17:16

Det finns en mängd trådar om serien...gör en sökning! :) (Onödigt med en tråd till menar jag)

Mvh Petter, som tycker BoB är rätt schysst

Marco
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Marco » 26 april 2004, 11:48

BoB är helt yeees! ( :D )

Det är väl en av de få amerikanska krigsserierna som går att kolla på ( enligt mig..) :wink:

//Martin

Användarvisningsbild
Gugge
Medlem

Inlägg av Gugge » 26 april 2004, 15:32

Marco skrev:BoB är helt yeees! ( :D )

Det är väl en av de få amerikanska krigsserierna som går att kolla på ( enligt mig..) :wink:

//Martin
Förstår att du inte gillar där dom sitter och prayar till flaggan osv, men är det så jävla farligt? Skulle du kräkas om du såg en film från finska vinterkriget där en halvdö soldat kramade om en finsk flagga?

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 26 april 2004, 16:35

Han säger ju att serien är bra! Inte dålig. Och det är ingen annan serie/film vi pratar om, utan om BoB.

Användarvisningsbild
Hardy Kruger
Medlem

Inlägg av Hardy Kruger » 27 april 2004, 23:19

Nu har man en fredagsrutin. :D
Tycker den e grymt bra fast jag inte brukar vara så förtjust i US-produktioner.
Undrar om det var en väldigt dyr serie att göra?

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 28 april 2004, 08:25

Hardy Kruger skrev:Nu har man en fredagsrutin. :D
Den dyraste som gjorts. $120.000.000! Men så blev det ju bra också...

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 1 maj 2004, 18:08

Hardy Kruger skrev:Nu har man en fredagsrutin. :D
Precis. En av de få BRA USA-gjorde serierna. Eloge (stavning) till de Spielsberg o CO!

Nu kan man ju inte göra något efter 22:25 på fredakvällarna. :lol:

Användarvisningsbild
Gatzu
Medlem

Inlägg av Gatzu » 8 maj 2004, 11:04

Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova :|
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen :P

Fast jag undrar en sak angående gårdagens avsnitt, Hade verkligen de allierade som order att inte förstöra byggnader m.m. i "onödan"? Det känns ju lite paradoxallt om man jämför med hur de bombade hejvilt.

Användarvisningsbild
Gugge
Medlem

Inlägg av Gugge » 8 maj 2004, 11:47

MarcuS Schober skrev:Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova :|
Får väl köpa DVD boxen så man kan sitta och titta på serien i sin helhet och njuta istället för att sitta och hata den dåliga programtiden och reklamen :P

Fast jag undrar en sak angående gårdagens avsnitt, Hade verkligen de allierade som order att inte förstöra byggnader m.m. i "onödan"? Det känns ju lite paradoxallt om man jämför med hur de bombade hejvilt.
Vanliga oinsatta civilister kan se det som hejvilt, men igentligen är det planering och precition, samma som i irak.

Gutekrigaren
Medlem

Inlägg av Gutekrigaren » 8 maj 2004, 13:23

Nu bombade de ju tämligen hejvilt...visserligen planerat men precisionen var det sämre med... Och det är inte bara "oinsatta civilister" som påstår det.

Mvh Petter

Användarvisningsbild
Luno
Medlem

Inlägg av Luno » 8 maj 2004, 13:38

Gugge skrev:
MarcuS Schober skrev:Hata all reklam på TV4, är ju hur långa pauser hela tiden. När den andra reklam pausen kom igår orkade man inte kolla mer så man stängde av och gjorde nåt vettigare istället som att sova :|

Vanliga oinsatta civilister kan se det som hejvilt, men igentligen är det planering och precition, samma som i irak.
bomba Al-Jazira lokalkontor i Bagdad visar verkligen vilken precisionen Usa har

Användarvisningsbild
B Hellqvist
Redaktör emeritus
Kontakt:

Inlägg av B Hellqvist » 8 maj 2004, 16:46

Roligt att se att du verkar ha omvärderat BoB, i varje fall så pass att du tittar på reprisen. Serien är helt klart värd att anskaffas och ses i längre svep (mitt förslag: del 1-3, 4-5, 6-7, 8-10). Dessutom följer det med en skiva med bra extramaterial om man skaffar dvd-boxen.

Ordern om att inte förstöra byggnader gällde britterna, då Holland betraktades som vänligt sinnat. Tyvärr innebar det att kyrktorn och andra givna platser för spanare och eldledare inte besköts, med trista konsekvenser för de allierade.

Användarvisningsbild
Tomas Ibsen
Medlem
Kontakt:

Inlägg av Tomas Ibsen » 8 maj 2004, 19:02

NEJ!!!!!!!!!!! :x

Jag MISSADE programmet igår!!! :x :x :x :x :x :x :x :x

Bomber och granater! Anfäkta och regata! Nu blommar asfalten!

Användarvisningsbild
Longsword
Medlem

Inlägg av Longsword » 8 maj 2004, 21:49

Som Mr. Svä.. eh.. Hellqvist säger, boxen rekomenderas. 8)

Skriv svar