Luftvärnstorn i Wien?

Diskussioner kring andra världskriget. Tillägnad vår saknade medlem varjag
Haegg
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 25 mars 2002, 09:58

Heeresgeschichtliches Museum

Inlägg av Haegg » 26 mars 2002, 11:35

Andreas

Nu är det dags att rodna. Inte varit på Heeresgeschichtliches Museum, aja baja. Nej, allvarligt talat så är det väl så att man blir lite hemmablind. Det är dock ett ställe som jag tycker du ska masa dig iväg till någon ledig dag. För en militärhistorieintresserad tar nog en rundvandring en förmiddag. Det finns en hel del att titta på även om majoriteten av prylarna är från andra epoker än andra världskriget. Är man endast intresserad av andra världskriget så räcker det nog med att sätta av en dryg timme. Har man lyckats ta sig dit så får man i mitt tycke inte begränsa sig till det. Man får bara inte missa bilen som Frans Ferdinand åkte i när han blev mördad och uniformen han bar vid samma tillfälle.

Museet är någonstans mitt på skalan där ena extremen utgörs av "klassiska" militärmuseum med vapen och standarer staplade utmed väggarna och den andra extremen utgörs av "politiskt korrekta" museum som Armémuseum i Stockholm.

Lasse
Medlem
Inlägg: 1541
Blev medlem: 26 mars 2002, 16:03
Ort: Sthml

Inlägg av Lasse » 28 mars 2002, 10:19

:D wow stora torn skulle vilja se ett sånt på riktigt. hur stora är dom egentligen

Användarvisningsbild
Ostmark
Medlem
Inlägg: 203
Blev medlem: 26 mars 2002, 19:35
Ort: Reichsgau Niederdonau

Re: Luftvärnstorn i Wien?

Inlägg av Ostmark » 31 mars 2002, 23:37

rommel skrev::D wow stora torn skulle vilja se ett sånt på riktigt. hur stora är dom egentligen
Här ser du ett av de många Flak-torn som står i Wien. Nu kanske du fick dig en uppfattning om hur stora dom igentligen är. När och var i Wien fotot är taget är jag dock lite osäker på - Kanske vår expert Andreas Wien kan svara på?

Bild

Skriv svar